• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Niet mogelijk? of een uitdaging voor iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piepeke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2005
In bijlage een voorbeeld uit Excel.

Het is de bedoeling dat, wanneer het rode in blad 1 wordt ingevuld, er op blad 2 de verwerking komt van deze gegevens.
Het blauwe en het rode van blad 1 moeten dus samen het paarse van blad 2 worden.

Er mag op blad 2 enkel staan wat de klanten bestellen.
In dit voorbeeld wil klant 1: 6 pistolets, geen broodjes en 2 donuts. Dan mag ik op blad 2 ook geen donuts zien staan bij deze klant.

Ik weet absoluut niet of er in excel iets voorzien is voor dit soort problemen (een gewone bewerking is het dan ook niet), maar ik wil de vraag wel even stellen aan excel-kenners. You never know, right?

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Blijkt dat ik geen xls-bijlage kan posten... Nevermind dan maar.

Geplaatst door Piepeke
In bijlage een voorbeeld uit Excel.

Het is de bedoeling dat, wanneer het rode in blad 1 wordt ingevuld, er op blad 2 de verwerking komt van deze gegevens.
Het blauwe en het rode van blad 1 moeten dus samen het paarse van blad 2 worden.

Er mag op blad 2 enkel staan wat de klanten bestellen.
In dit voorbeeld wil klant 1: 6 pistolets, geen broodjes en 2 donuts. Dan mag ik op blad 2 ook geen donuts zien staan bij deze klant.

Ik weet absoluut niet of er in excel iets voorzien is voor dit soort problemen (een gewone bewerking is het dan ook niet), maar ik wil de vraag wel even stellen aan excel-kenners. You never know, right?

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Je moet het xls-je zippen. Dit zip-bestand kun je posten.

Groeten,
Neyon:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan