niet mogelijk om xp te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoldben

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
18
Hallo,

Ik heb een Dell Inspiron B130 die altijd heeft gewerkt, maar na een aantal keren op het internet is geweest zonder afdoende bescherming mogelijk besmet is geraakt.

Ik krijg telkens tijdens het opstarten of installeren van xp de foutmelding;

stop0x0000007E(0xC0000005,0xF85480BF,0xF8994208,0xF8993F08)

PC1.sys-address F85480BF base at F8541000,date stamp 3B7D855C

Er was geen mogelijkheid om de computer op te starten of te formatteren, heb toen de harddisk eruit gehaald en d.m.v. een andere computer de harddisk kunnen formatteren (na de persoonlijke gegevens er af te halen), maar dat is nog steeds afdoende om Xp te installeren, hij blijft de foutmelding geven, dus ik vroeg me af of er een soort van bootvirus bestaat dat zich in de bios nestelt?
En hoe krijg je die eruit?

Alle reacties zijn meer dan welkom.

Groeten,

Ben

P.S.Krijg dezelfde foutmelding ook als de harddisk niet in de laptop zit.
 
Dit is inderdaad een vreemde melding. De eerste melding is een echte windows melding en die krijg je ondanks dat er geen harddisk in zit.

Toevallig de Windows cd er nog in zitten dat hij daarvan opstart ?

Anders zou je eens kunnen kijken of er een update is voor je BIOS. Er bestaan wel virussen die in de bios kunnen maar is lastig te beoordelen of dat hier het geval is.


Ik weet niet of je in de BIOS kunt komen zonder een foutmelding. Dan zou je eens je BIOS kunnen resetten voor de zekerheid. Misschien staat er een instelling niet goed die problemen geeft. Is al vaker een oplossing geweest voor vreemde problemen ondanks dat gebruiks hierin niets hebben veranderd.
 
Hoi,

haal de batt. eens uit je PC om je BIOS te resseten.

Grtz.
 
Nog bedankt voor je snelle reactie ik kan wel in de bios komen maar ik zie geen optie om hem te resetten ik kan niets in het systeem veranderen.
Misschien een optie om de knoopcel batterij eruit te halen om hem zo te resetten?
 
Sorry FunZip zag je reactie te laat:)
Maar ik ga het is even proberen.
 
Het is een latop, en na het verwijderen van alle zichtbare schroefjes blijft hij toch hardnekkig op elkaar zitten, heel wat anders dan een pc.
 
Jan_Kol;2237456]Het lijkt wel in de lucht te zitten, want ik wilde iets soortgelijks vragen, zij het net even anders, kijk maar:
Wat kan hier aan de hand zijn?

Maak hiervoor even een eigen onderwerp aan. Zo lopen straks twee problemen door elkaar wat niet duidelijk wordt.
 
Sorry voor het late reageren bio virus opgelopen:)

Lijkt me verder sterk dat het een hardware probleem is, alles werkte prima, heb de HDD eruit gehaald en gescand(als externe HDD) en alles is ok.

Krijg telkens dat vervelende blauw stop scherm als ik XP wil instaleren, misschien omdat er eerst een originele XP home versie opzat, en door het gebruik van Active killdisk(waardoor de bootsectors zijn gedelete) probeer ik een illegale XP te installeren.

Misschien maar eens Vista proberen om te zien of die geen conflicten tijdens het installeren krijgt.
 
Is het geheugen wel in orde??

Download eens the ultimate boot cd en ga aan de slag met de tools.

succ6.
 
de harde schijf werk wel op de andere computer als slave?
probeer eens chkdsk
2e lange optie.. andere HDD er in xp installeren, andere als slave xp installeren on wisselen klaar :p
 
meerdere malen gescand en er zijn geen fouten aangetroffen, HDD werkt ook naar behoren, krijg wederom de foutmelding tijdens het installeren, en het advies drivers te updaten die geeneens aanwezig zijn.
Is er geen mogelijkheid om de HDD eruit te halen en als externe HDD windows xp er op te installeren?
 
meerdere malen gescand en er zijn geen fouten aangetroffen, HDD werkt ook naar behoren, krijg wederom de foutmelding tijdens het installeren, en het advies drivers te updaten die geeneens aanwezig zijn.
Is er geen mogelijkheid om de HDD eruit te halen en als externe HDD windows xp er op te installeren?

Kan je de foutmelding volledig opschrijven? ik heb misschien de oplossing als het gaat om de drivers. ik had ook zo'n soortgelijk probleem. op de Windows XP instal cd staan al drivers. de pc onthoud de drivers maar ik had windows vista er op gezet en die heeft andere drivers.
na vista geïnstalleerd te hebben ging win-xp er niet meer op, ik moest ook de driver hebben voor de HDD eerst vroeg hij om een diskette in station A (het was een laptop zonder A:\) met een extern station zag hij die diskette gekgenoeg niet.
Ik heb met een programma Windows xp en de desbetreffende driver samen gevoegd. hiermee lukte het wel! Ik wil wel kijken wat voor programma het was als dat het probleem was?

Je kan Windows xp op een extern installeren MAAR dan kan die HDD niet meer in je laptop OMDAT als je de HDD op een andere pc installeert dan neemt hij de hardware specificaties over.


ik hoop je hierbij ene stuk verder te laten komen
 
Laatst bewerkt:
Via de site Giga-byte. com kun je alle drivers laten scannen op versie. Tevens wordt er gekeken naar de laatste versie.

Stel eventueel je jumpers op de hd in als autoselect of als primary. Wel op de eerste ide od sata aansluiting prinkken. Je cd dan als slave of autoselect instellen met de jumpers en op de 2e ide of sata aansluiting prikken.
 
Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
 

Bijlagen

  • IMG_0020.jpg
    IMG_0020.jpg
    42,6 KB · Weergaven: 37
Kun je xp wel opstarten in veilige modus? De minimale drivers van MS zelf worden geladen. Daarna de instructies opvolgen in je blauwe scherm. Bios update ophalen van dell site. Dan zou het weer moeten werken. Ik vermoed dat je laptop niet windows xp gebaseerd is?
 
Ik kan niet in veilige modus opstarten omdat er geen windows xp op de HDD zit.
Op de laptop zat windows XP home.
 
Als het goed is kun je via de site van Dell dmv ingave van het serienummer van je laptop of laptop type de install cd downloaden en / of de biosupgrade. Je laptop is wel XP home ready maar niet de hogere versies. Heb je Windows 2000 of 98 nog liggen? dat installeren en daarna een upgrade naar XP doen. Indien je een upgrade doet naar OS XP eerst van alle apparaten de nieuwste drivers downloaden. Het snelst en gemakkelijkst gaat dat via de site van Giga-byte.com. Daar vindt je een driver inspector of zoe iets.

Ook kun je dmv FDISK via een dos diskette of zo je partitieindeling nakijken of je HD volledig opnieuw instellen door de partitie eerst te verwijderen en daarna opnieuw in te delen. Het kan zijn dat je HD opgesplitst is in 2 partities waarbij XP zichzelf op een te kleine partitie heeft geinstalleerd.
 
Ik kan helaas niets meer van Dell gebruiken omdat de bootrecord ook is gewist, er is dus niets maar dan ook helemaal niets meer op de HDD.

Ik heb al geprobeerd om via Activ bootdisk Dell applicaties te installeren, maar dat gaat niet alles wordt netjes uitgepakt op de HDD maar het blijft tijdens de installatie hangen met de mededeling dat het OS niet overeenkomt met de Dell sofware, Dell zou software moeten hebben dat zich niet op de HDD hoeft te installeren.

Ik kan trouwens met het programma Activ bootdisk ook partities verwijderen herindelen formatteren ect, maar dat maakt allemaal niets uit hij blijft telkens hetzelfde stop bericht geven, zelfs zonder HDD in de laptop, dus de HDD lijkt mij wel in orde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan