niet mogelijk om xp te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
waarschijn ligt het probleem toch bij DELL, probeer ze is te bellen. waarscheinlijk hebben ze al is zo'n probleem mee gemaakt.

btw, je zij in je eerste bericht over een error geen blue screen :p
 
Zal ze eens bellen, benieuwd met wat voor een oplossingen zij zullen komen.
Ga het eerst eens proberen om Vista te installeren, als dat niet werkt ga ik Serendip's advies opvolgen door windows 98 te installeren.

Nog bedankt!


Mvg,

Ben
 
format c: /mbr daarna fdisk. Daarna opnieuw format c: /s/u/v
Dan zou de MBR weer goed aangemaakt moeten zijn. Lukt dat niet dan heb je alles geprobeert.
 
Laatst bewerkt:
als alles goed is moet vista er wel op kunnen maar bedenk hierbij wel dat als je vista er eenmaal op hebt dat het niet makelijk is om er weer xp op te zetten.

wat je wel kan doen is zoals je al zij 98' er op installeren en die migreren naar xp



Voor als je het niet weet een kleine uitleg
Migratie
Het ene omzetten naar het andere. Voorbeelden van migraties zijn: Windows 9x computers upgraden naar Windows NT/2000/XP, WordPerfect-documenten omzetten naar Word-documenten (converteren), etc.
 
Van XP home naar XP professional is al een crime, wat is de reden dat het lastig is van Vista naar XP terug te keren?Toch raar dat het zo lastig is als je de gehele HDD leeg maakt, afgezien van het bios moet er toch geen enkel probleem zijn om een ander OS te installeren.

Ik krijg vandaag of morgen Vista binnen, ben benieuwd wat die gaat doen.

Gr,

Ben
 
Van XP home naar XP professional is al een crime, wat is de reden dat het lastig is van Vista naar XP terug te keren?Toch raar dat het zo lastig is als je de gehele HDD leeg maakt, afgezien van het bios moet er toch geen enkel probleem zijn om een ander OS te installeren.

Je hebt ook zogenaamte upgade instalatie cd's die zijn goedkoper maar kan je welgelijk migreren van een oude versie.

Het probleem met, van vista terug naar xp. Migreren is van oud naar nieuw van nieuw naar oud klikt onlogish, en dat vind MS blijkbaar ook. Vista heeft allemaal nieuwe drivers nodig die de XP driver overschrijven. Op de Win XP installatie CD staan al drivers zodat hij de HDD kan zien in de installatie wizzard. de installatie cd heeft natuurlijk niet de nieuwste drivers, want die zijn pas NA de cd gekomen (volg je me nog :p).

Dit probleem had ik dus ook:
kort probleem bij mij:
vista installeren, drivers overschreven, win xp proberen er op te installeren, kan HDD niet zien. win xp cd heeft de drivers van mijn hdd niet.
Oplossing
cd uitgepakt op de computer, met een programma de nodige driver er in gesmolten, nieuwe cd branden, laptop opstarten van de nieuwe gemaakte instal cd met driver, JEEH

heb er een hele dag aan gewerkt op school met mijn leraar (beheerder)
 
Klinkt simpel maar dat heeft je vast genoeg hoofdbrekens gekost om dat uit te vinden.
Er zijn oneindig veel mogelijkheden waarom iets niet werkt, wordt echt knettergek van de tijd die het kost om dat uit te vinden.
Maar nog bedankt voor jullie tijd:)

Groeten,

Ben
 
Ja dat dat kosten vele tijd om eerst het probleem te constateren en daarna een mogelijke oplossing proberen te vinden waar je ondertussen weer een oplossing zoekt voor iets wat niet werkt in je oplossing pfff maarja na ong 10 uur lessen verspilt te hebben is het toch gelukt. en dan heb ik nog zo'n leraar die zeg van "ja ik geef je een tip en dan moet je het zelf op lossen" PFF :p

was wel leuk want in het begin kwam ik bij die leraar en ik zij zo van "meneer kunt u me helpen ik heb ene probleem met instalatie op mijn laptop"
Leraar: haha, kom is een keer met een echt probleem.
ik gaf hem mijn laptop en ging weer verder met mijn school werk (wat ik al bijan af had ^^)
na 10 min ging ik even langs en zij (lekker sarcastisch): "lukt het... toch wel een ECHT probleem?"
leraar: "uhh la het begind er op te lijken" :p
na 1 uur ben ik maar gaan brainstormen met me leraar.
na 3 uur hadden we het nog niet en moest ik naar me volgende les.
uhh meneer(andere leraar van volgende les) ik heb het al af en bla bla.

bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje :p
hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen
dus toen ging ikw eer terug naar me beheerders leraar en ging weer verder :p
na schooltijd nog 2 uur geprobeerd en EINDELIJK deed hij het YEAH
 
Hoop dat ik binnenkort ook "Yeah" of iets gelijksoortig kan roepen:)

Groeten,

Ben
 
Ik krijg net de Vista dvd binnen, en hij geeft meteen al de mededeling Error loading OS, dus weer terug bij af t895yt498775!!!
 
EINDELIJK!!!D.m.v. activ bootdisk kon ik Vista installeren en hij draait prima, blijft raar dat ie XP niet wilde installeren, maar goed het werkt!Eindelijk na al die weken.

Iedereen nog heeel hartelijk bedankt voor jullie advies!

Groeten,

Ben
:thumb:
 
MOOI!:thumb:
active bootdisk wel eens van gehoord maar meer niet, kan je me daarvan een link geven van de laatst bekende informatie (liefst nederlands mag engels)?

nu maar hopen dat je laptop goed draait met vista (systeem prop?)
 
De Dell laptop werkt prima met Vista, ben Vista wel aan het uitkleden, ziet er allemaal mooi grafisch uit maar dat zie je op den duur toch niet meer dus afslanken die handel.

En Activ bootdisk had ik gedownload via Bitsoup.org, http://www.lsoft.net/ daar un je een demo downloaden.

Groeten,

Ben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan