Niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubenL

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
OK first off, hoi allemaal.

het verhaal:
Ik word wakker, en zet me computer aan, ondertussen loop ik naar beneden om ontbijt te maken, als ik terug boven kom zie ik dat me computer vista heeft opgestart (waarvan ik een groot gedeelte had verwijdert) als ik opstart kan ik kiezen tussen "Windows Vista" of "Older OS"
maarja hij stond nu in de vista login, dus ik zet mijn computer uit en wil hem opnieuw opstarten, maar nu doet hij dus niks meer
als ik de stroom eropzet dan hoor je m zachtjes brommen (ventilatie beweegt van videokaart en nog zon ventilatortje)

Het ledje knippert heel snel onder de startknop als ik alleen maar de stroom erop zet.

Ik heb geen flauw idee wat dit veroorzaakt, en mijn vader ook niet.
Als iemand verder nog wat informatie wilt over mijn pc vraag dat dan alsjeblieft.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Met vriendelijke groeten
Ruben

Verschijnt er iets op je beeldscherm? Heb je iets vreemds gemerkt toen je pc nog aanstond?

denk dat ie ze wel alle 7 op een rijtje heeft maar die werken in ploegendienst.

kun je in de bios komen?(bios reset)

wat ook kan proberen is battery van je moederbord uithalen en kwartiertje uit laten

battery terrugplaatsen-pc starten

kun je in de bios komen?(bios reset)
Wat is de bios?

wat ook kan proberen is battery van je moederbord uithalen en kwartiertje uit laten
battery terrugplaatsen-pc starten

Waar zou ik deze kunnen vinden?

ik ben een totale leek op het gebied van hardware etc.
(alles wat ie doet is brommen, ik heb geen beeld of dergelijks, hij start ook niet op.)
alvast bedankt voor de hulp!

wellicht is je MBR gecorrumpeerd.
even opstarten met een XP rom, kiezen voor "R" en in de prompt fixmbr typen.
dan ff opnieuw opstarten

hier kun je een fix downloaden als je geen XP rom hebt

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb wel de juiste rom etc, ik weet hoe ik moet herinstalleren maar ik kan gewoonweg geen schijf openen en hem de schijf laten herkennen omdat heel de pc niet op kan starten.
Maar alsnog bedankt voor de reactie.

Ik ga nu eens even zoeken of ik dta batterijtje kan vinden.

ik kan gewoonweg geen schijf openen en hem de schijf laten herkennen
je moet de opstartvolgorde in je bios even wijzigen
cdrom als eerste bootdevice instellen

als ik de stroom eropzet dan hoor je m zachtjes brommen (ventilatie beweegt van videokaart en nog zon ventilatortje)
hij doet wel wat.
ik denk niet dat het een BIOS probleem is, maar een bios reset zal wel geen kwaad kunnen schat ik.

lijkt alsof ie de weg kwijt is
dat in ieder geval :p
ik heb zelf geen ervaring met Vista, maar ik lees overal dat bij een dual boot XP/Vista de MBR wordt gewijzigd door Vista omdat je Vista niet met de XP MBR kan booten.
en omdat ts Vista weer (gedeeltelijk) heeft gewijzigd schat ik dat dat het probleem is.
aan de andere kant lees ik ook dat de Vista MBR oudere besturingssystemen, zoals XP dus, moet kunnen opstarten.
hmmm, even wachten op ts.

tja hoe het zit???

zoals ik het lees heeft ie de pc zomaar uitgezet terwijl die in vista scherm zat

maar we wachten wel op ts ja:thumb: :thumb:

ik heb xp op C:\ en vista op D:\ dan vraagt de computer bij het opstarten welk besturingssysteem je wilt gebruiken (standaard vista)

en ja hij zat in het opstartscherm van vista toen ik 'm uitzette
Maar ik heb het batterijtje eruit gehaald 15min gewacht, en nog steeds geen respons.
wel een kleine veranderning, de koelerventilatie deed het gisteravond nadat we een beetje hebben zitten kijken niet meer, die doet het nu weer.

andere veranderingen? nee niet echt..

Wat is de bios eigenlijk? =p

Laatst bewerkt:
zoal ik het nu nog lees doet ie dus niks

bios? bij opstarten delete indrukken?

kun je ook geen lade open krijgen?

wat vindt jij dalimens?

Laatst bewerkt:
BIOS
tijdens de POST zie jer ergens op je scherm staan press ... to enter setup, druk op die toets en je komt in het BIOS.
zoek daar de boot sequence, zet de cdrom als first boot device, dan opslaan en afsluiten.
als het goed is start de pc nu vanaf cdrom

je ziet toch wel een POST scherm mag ik hopen?

Laatst bewerkt door een moderator:
klopt, hij doet helemaal niks.
geen beeld. dus ook geen toetsenbord e.d
hij start ook geen schijfstations enzo

hij start ook geen schijfstations enzo
hoe weet je dat als je geen beeld hebt?
wellicht is de graka overleden? ben niet echt een hardware-expert, daarvoor hebben we Lange Pier.

wat je zou kunnen proberen is weer kaal beginnen

videokaart eruit
geluidskaart (indien aanwezig)
1 geheugen module

heb je ergens in je manuel van je moederbord een resetjumper?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan