Niet vragen om bevestiging bij opening Word-document

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Is er een manier om Outlook 2007 te laten stoppen met vragen om bevestiging bij opening Word-document?

gr
Peter

Ik heb 2007 niet (meer) dus ik weet het niet zeker, maar kijk onder "Extra" eens in het vertrouwenscentrum of je het daar uit kan schakelen.

Kijk eerst of deze instructie oplevert wat je wilt.

Alleen als die stappen niet voldoende zijn, probeer het volgende:
De volgende commando's individueel in een snelkoppeling zetten en die nieuwe snelkoppeling rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator starten":
cmd /k reg.exe add HKCR\Word.Document.8 /v EditFlags /t REG_BINARY /d 00000100 /f
cmd /k reg.exe add HKCR\Word.Document.12 /v EditFlags /t REG_BINARY /d 00000100 /f
Beide commando's moeten "Opdracht voltooid" (o.i.d.) weergeven in een CMD venster. Dat CMD venster kan dan dichtgeklikt worden. Als het oplevert wat je wilt, dan kunnen ook de twee snelkoppelingen verwijderd worden.

Tijs.

Die vertragingsfactor is wellicht gunstig ... als het doc een virus bevat of als het zelfs geen doc is maar lijkt alsof het er een is en ook een virus (of trojan) is... ? (niet alles wordt door de scanner opgemerkt, maar wellicht zie je aan wat je gaat openen dat het anders is dan je dacht...)

Iedereen moet daarbij zijn/haar eigen afwegingen maken.. gemak/veiligheid.

Dank. In mijn vertrouwenscentrum ontbreekt de optie 'Protected View'. Omdatik Office net geherinstalleerd heb weet ik zeler dat ik dat zelf niet heb veroorzaakt. misschien Avast?

Andere stappen wil ik wel proberen, maar zijn die raadzaam voor een 'leek'? En: ongedaan te maken?

Let op: Het gaat om het Vertrouwenscentrum in Word, niet die van Outlook...

Tijs.

Wat bedoel je met die terugmelding? Natuurlijk heet het in de NL versie anders, namelijk Beveiligde weergave.
Kijk even hier
en ook deze discussiedraad wordt hetzelfde beschreven.

Anders moet ik vanavond even kijken in Office 2007, die ik thuis wel op mijn computer heb.

Tijs.

Ik bedoelde dat het onderdeel inderdaad ontbreekt, aldaar.

Knipsel.PNG

Je bedoelt dit:

# Open WORD -> Ga naar bestand -> opties -> Vertrouwenscentrum -> instellingen voor vertrouwenscentrum -> beveiligde weergave -> deselecteer de 4 boxes

Die optie ontbreekt dus in mijn versie, erg vreemd.

Let op: Het gaat om het Vertrouwenscentrum in Word, niet die van Outlook...

Tijs.
De opening vd de TS deed echt anders vermoeden..
Outlook 2007 te laten stoppen met vragen om bevestiging bij opening Word-document?
Mijn (andere) mail programma vraagt dat nl ook.... dus klonk het toch heel logisch.
Het openen in protected view of gewoon openen is een andere vraag...

Klopt: Outlook 2007 laten stoppen met vragen om bevestiging bij opening Word-document (die als bijlage bij mail zit).

EDIT: Ik denk dat de posting van andre@home van zojuist beter toegesneden is dan mijn verhaal hier onder.

Ik heb in Outlook en Word 2007 geen opties gevonden om de melding uit te zetten, maar als ik een .docx bijlage dubbelklik open in Outlook kan ik kiezen voor knop Opslaan of Openen in dialoogvenster een daar kan ik ook een vinkje zetten dat ik geen melding daar over wil ontvangen. Kies ik Openen met het vinkje aan, dan wordt elke Word bijlage bij dubbelklikken geopend in Word.

Maar op de een of andere manier krijg ik het idee dat het gaat om de Bewerken knop in Word zodra een (Word- of Excel-) bijlage vanuit Outlook wordt gedubbelklikt. Graag even duidelijkheid welke melding het nu precies over gaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Yes!! De links van andre@home werkten!

Veel dank!

Laatst bewerkt:
Even je vorige posting aanpassen en de 2 links die je postte even tussen link zetten, want ze zijn te lang om 'kaal' te posten en dus niet te openen.
Zou namelijk wel fijn zijn dat anderen die links ook kunnen openen (bijv. als ze hetzelfde probleem hebben).

Geef deze vraag daarna de status opgelost, want dat heeft die nu (nog) niet.

Fijn dat je probleem is opgelost.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan