Nieuw computer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik kies voor amd en ati omdat ik vind dat als je een high performance systeem wilt je een i7 moet nemen, maar voor het "middensegment" vind ik de phenom II echt hele mooie jongens. Ati kies ik omdat die op dit moment de beste prijs kwaliteit verhoudingen hebben. Het klopt dat hier nog geen besturingsysteem bijzit, mocht je dit willen, pas ik het even voor je aan en laat dan een nieuwe configuratie zien. Over het maken van partities, ik heb zelf een 500 gb harde schijf en heb 2 partities. 1 van 100 gb voor installaties en de andere van het overige. Ik zou je dit wel aanraden i.v.m. het behoud van data bij een nieuwe installatie. Wat een snellere oplossing is is 2 harde schijven nemen, maar dit is natuurlijk duurder en of het nou echt veel sneller is, weetik niet.

Yoeri

Ik heb even wat aangepast. Videokaart is een modelletje lager geworden. De processor heb ik vervangen door een core 2 duo e8400 en daarom is ook het moederbord veranderd. Ik heb er windows vista home premium 64-bit bijgedaan. 64-bit omdat 32-bit maar tot 3.2 gb werkgeheugen kan aansturen. Alleen nog een vraagje, kan je zelf de pc bouwen of ken je iemand die dat kan?

Yoeri

Ik kan het niet zelf, maar weet wel iemand die dat kan, maar die gast moet je wel betalen.

Maar nog een laatste vraag, waarom kies je voor een e8400, en niet voor een Q6600 of Q8200? die zijn bijna even duur.

Dit omdat een e8400 op dit moment nog sneller is. De e8400 is een high-end core 2 duo en de q6600&q8200 zijn de "instap" modellen van de core 2 quad. Het ligt er ook aan wat je zelf wil. Denk je dat je veel programmas zal draaien en af en toe gamed zou ik voor de core 2 quad gaan. Denk je dat je toch vooral zal gamen en wat msnen, internetten dan zou ik voor de core 2 duo gaan. Het is natuurlijk je eigen keus en wie ben ik om te zeggen dat het niet moet zoals je het zelf wil. Hou je eigen mening voorop

Dit had ik gemaakt:

Grafische kaarten nVidia PCIe

EVGA GF9800GT
1 x à € 129,-

Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit
1 x à € 109,-

AMD Phenom X4 9650
1 x à € 129,-

Cooler Master Silent Pro M 500W
1 x à € 89,-

Cooler Master Centurion 5
1 x à € 55,-

Sony NEC Optiarc AD-7200S
1 x à € 19,-

Logitech Cordless Desktop EX110
1 x à € 35,-

MSI K9A2GM-F V3
1 x à € 49,-

Samsung HD103UJ
1 x à € 89,-

Buffalo 4 GB DDR2-800 Kit
1 x à € 49,-

€752,-

Alleen krijg ik de volgende foutmelding:

Aanbeveling
Geheugen - Processor

met verder niks erbij, weten jullie wat ik fout doe.

En is de processor goed genoeg, zoniet waar zou je hem voor vervangen?

En wat voor een moederbord zou je dan kiezen?

ik zou ook zeker voor een E8400 of Q6600 gaan en niet voor een phenom 2.

in elkaar zetten kan jij zelf ook als je de handleiding van het moederbord leest.

Maar dan moet ik hem ook in de kast monteren enzo.

Maar krijg je als een computer bij alternate bestelt allemaal losse onderdelen, of zetten zij hem voor je in elkaar?

toendertijd kostte het 50 euro voor het in elkaar zetten,

bij alternate,

maar met het lezen van het moederbord handleiding moet het ook lukken.

Ik kom nu op het volgende:

Detailoverzicht Grafische kaarten nVidia PCIe

EVGA GF9800GT
1 x à € 129,-

1 x à € 109,-

Intel® Core™ 2 Quad Q6600
1 x à € 189,-

Cooler Master RealPower M620
1 x à € 89,-

1 x à € 55,-

1 x à € 19,-

1 x à € 35,-

MSI P43 Neo-F
1 x à € 75,-

Samsung HD103UJ
1 x à € 89,-

GeiL 4 GB DDR2-667 Kit
1 x à € 49,-

Is dit een beetje een goed systeem. Of zijn er dingen die beter kunnen?
En wat is nou het voordeel om het dan bij alternate.nl te kopen en niet in de winkel?
En hoe kan ik dan partitie indeling maken, kan alternate.nl dat doen of zal ik dat zelf moeten doen?

Ik was vandaag even weg vandaar late reactie. Je systeem ziet er wel goed uit. Alleen je voeding is een beetje overkill. Als je ervoor kiest om ze bij alternate in elkaar te laten zetten kun je kiezen voor partities. Bouw je de pc zelf krijg je zelf de keuze tijdens de installatie van Vista om partities te maknen. Dit wijst zich vanzelf.

Nog even wat dingen vergeten:
Geheugen zou ik 800 mhz van maken. Scheelt vaak nog geen euro. Ik zie dat je toch voor een quad core hebt gekozen. Ook een prima keuze. Ik zou alleen je videokaart veranderen. Voor een tientje duurder heb je de ati 4850. Die is wat sneller.

Yoeri

Laatst bewerkt:
de winkel is duurder omdat je betaald voor het personeel

voor je windows vista partitie zou ik 50-100 GB aanstellen.

en de rest voor je overige data.

Ik kom nu op het volgende:

Detailoverzicht Grafische kaarten nVidia PCIe

EVGA GF9800GT
1 x à € 129,-

1 x à € 109,-

Intel® Core™ 2 Quad Q6600
1 x à € 189,-

Cooler Master RealPower M620
1 x à € 89,-

1 x à € 55,-

1 x à € 19,-

1 x à € 35,-

MSI P43 Neo-F
1 x à € 75,-

Samsung HD103UJ
1 x à € 89,-

GeiL 4 GB DDR2-667 Kit
1 x à € 49,-

Is dit een beetje een goed systeem. Of zijn er dingen die beter kunnen?
En wat is nou het voordeel om het dan bij alternate.nl te kopen en niet in de winkel?
En hoe kan ik dan partitie indeling maken, kan alternate.nl dat doen of zal ik dat zelf moeten doen?
Je hebt wel een erg verouderde processor, ik zou er een Q9550 / Q9450 of de E8400 van maken.
Of de amd phenom II 240, die is vergelijkbaar met de Q9550 blijkt uit benchmark

De phenom II 240 is er niet op alternate.nl tenminste. En de Q9550 en Q9400 zijn erg duur, die kan ik niet betalen, of ik moet heel erg gaan bezuinigen op andere dingen. De E8400 wat volgens yoeri goed als je veel gamed en af en toe wat anders doet. De Q6600 was volgens hem goed als je veel programma's draait en af en toe is gamed.

Dus ik weet niet hoe jij daar tegen aan kijkt?

Hij bedoelt waarschijnlijk de phenom 2 940. die ik in het begin ook aanraadde. Over de q6600 dat klopt. Het is al een verouderde cpu. Niet dat hij slecht is maar hij is inderdaad al wat ouder. Nu moet je overwegen, ga je voor een wat duurder systeem dat wel een stuk sneller is of neem je genoegen met een q6600.

Yoeri

En als je de 920 neemt is dat dan veel slechter of scheelt dat niet zoveel, want die is wel wat tientjes goedkopen.

En waarom is de phenom II geschikter dan bijv. de E8400/E8500?

En dan nog een vraagje, als je van die meningen leest bij alternate.nl over een product, dan hebben ze het heel vaak over: "overclocken" wat houd dit in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan