Nieuw computer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom is ASUS dan toch duurder dan EVGA? En welk merk is het beste voor ATI?

Ik denk dat het beste ATI-merk Sapphire is. Gunstige prijzen, verder zou ik niet weten waarom.. zie ze het meest :p
Club 3D kan ook nog wel, maar al die fabrikanten zeggen niet zoveel.

Qua prestaties hangt het toch grotendeels af van ATI en Nvidia die de chipsets maken voor deze kaarten. Geloof ook niet dat er nou echt één goede of één slechte fabrikant aan te wijzen is.

Alvast een tip: als je kijkt voor een videokaart, zoek gewoon naar beoordelingen van mensen die hem hebben liggen, op www.alternate.nl kun je die gemakkelijk vinden.

Laatst bewerkt:
Ik heb mij ook ergens laten aan***len, dat GTX+ alleen nodig is als je een beeldscherm groter dan 22 inch heb? Klopt dat? want ik heb 22 inch en dat heb ik GTX + dus niet nodig.

dat klopt, maar klopt toch ook niet.

met een oude kaart van 4 jaar geleden kan je 22 inch beeldscherm ook mee draaien.

maar met het gamen gaat het om meer snelheid en hogere videogeheugen.

vanwege de hoge resoluties, dan moet je graka meer pixeltjes per seconden verwerken.

laat nu de 9800GTX net weer sneller zijn als de gewone 9800.

maar ja je kan ook een kaart van vijfhonderd euro kopen die is nog weer sneller.

dus zo hebje altijd baas boven baas.

Dus een GTX+ is eigenlijk overbodig voor mij. Alleen de XFX 9800GT is een tientje goedkoper dan de EVGA 9800GT maar toch beter, voor welke moet ik dan gaan?

ik zou zowiezo niet voor een 9800GT gaan,
dat is een net iets andere 8800GT

Ze zijn allebij 9800GT, alleen die van XFX heeft overal meer MHz, alleen de EVGA heeft GDDR3 en XFX DDR3. weet niet wat het beste is, de XFX is alleen wel een tientje goedkoper.

GDDR3 en DDR3 is volgens mij precies hetzelfde

Laatst bewerkt:
Dus dan zou ik beter voor de XFX 9800GT kunnen gaan.

Of zijn er nog beter suggesties voor die prijsklasse?

Ik twijfel tussen de volgende kaarten:

-EVGA 9800GT (€129,-)
-XFX 9800GT (€119,-)
-Sapphire HD4850 (€139,-)

Kan iemand mij vertellen wat de beste prestatie/prijs verhouding is?

(vandaag krijg ik de offerte van een andere gast, dus vandaag ga ik beslissen waar ik hem koop)

Ik zou voor de Sapphire HD4850 gaan, ATI is op dit moment gewoon beter en de 9800 serie is gewoon een upgrade van de 8800, niets bijzonders aan dus.

Maar je leest wel van die verhalen dat hij zo inmens groot is krijg ik daar dan ook geen problemen mee als ik hem in een coolermaster M690 plaats?, met 1 harddisk?

Ik heb zelf ook een CM690 staan en er is genoeg ruimte voor een HD4850.

Okee, nou dan neem ik de HD8450. nog een vraag over mijn intern geheugen,

Ik heb een moederbord met 4 interngeheugen sloten, met 2 groene en 2 oranje, moet ik de geheugens in de zelfde kleuren doen of naast elkaar, en zoja welke kleur?

moederbord: MSI P45 Neo3-FR
Intern geheugen: Geil 4GB DDR2-800 kit.

Zou iemand mij alsjeblieft bij deze laatste vraag kunnen helpen. Dan ben ik klaar en kan ik iedereen bedanken.

Hoi !

Eerst dezelfde kleur sloten gebruiken !
Staat allemaal in je (toekomstige) manual.

Maar: als je dit al niet weet zou ik er niet aan beginnen zelf je PC in elkaar te zetten.

Dit forum staat vol met posts van mensen die het de erste keer hopeloos verziekt hebben.

Greetz,

Harry.

Maar als je filmpjes op internet ziet enzo. ziet het er vrij makkelijk uit. En al die mensen die mij hiervoor erg goed geholpen hebben zeggen dat het met de handleiding van mij moederbord wel moet lukken.

Hoi !

Tja, ik zou het eerst maar es met wat oude onderdelen proberen.....

Maar goed: als jij denkt dat het zo gaat lukken: succes !

Ik hoop alleen niet dat we je hier een dezer dagen terug zien met een post: "Hij doet het niet....".

Greetz,

Harry.

Heb ik gedaan ik heb een oude dell in een uurtje helemaal gestript en weer in elkaar gezet, en wat denk je hij doet het. En ik heb aardig wat geleerd deze dagen op dit forum. Voor de rest heb ik mensen die mij als het niet lukt (tegen betaling) kunnen helpen. En het als het misgaat hoef ik echt niet een hele nieuwe te kopen, alleen de onderdelen waar het fout gegaan is miss. vervangen, als het niet eens een draadje is wat los zit ofzo.

Beste helpers,

Allereerst wil ik iedereen ontzettend bedanken die bij heeft geholpen met het kopen van een nieuwe computer.

Toch wil ik een paar mensen noemen die echt ontzettend veel hulp hebben gegeven bij mijn keuze voor een nieuwe computer,

Yoeri,
Emile,
Ronald,

Hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Het volgende heb ik namelijk bestelt bij alternate.nl met jullie hulp:

Grafische kaarten ATI PCIe

Sapphire HD4850
1 x à € 139,-

Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit
1 x à € 109,-

Intel® Core™ 2 Duo E8400
1 x à € 169,-