Nieuw computer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een vraagje:

Ik heb nog een computer van 5 jaar oud staan die we straks niet meer gaan gebruiken. Kan ik daar bijv. de dvd-writers uithalen en in mijn nieuwe computer zetten?

ja

alleen zijn die nog IDE en alles wat nieuw is is SATA

dus zorg dat je genoeg IDE aansluitingen op je moederbord hebt.

je weet wel die van die platte kabels

Okee, dat moet ik effe kijken dan.

En zijn er nog meer spullen die je kunt gebruiken?

harde schijven ook vaan ide
en draadloze kaartjes dat soort dingen.

rest is al verouderd of gedateerd of niet meer toerijkend, zoals een voeding.

Okee, maar en hardeschijf van 80/160 GB, ik denk dat het dan meer moeite kost dan dat het opleverd. En merk je daar nog iets van dat je 2 hardenschijven hebt in je computer?

tja je zou beter de oude pc als reserve kunnen houden en er niets uithalen.

Ja, das miss wel een betere optie, maar hij had wel 2 dvd-schrijvers dus hij kan er wel 1 missen maar dat moet ik maar effe kijken;)

Ik heb vrijdag me computer opgehaald en in elkaar gezet. Moest helaas wel een andere kast kiezen omdat ze de andere niet meer hadden, erg slecht van alternate, maar de rest was helemaal top.

Mede dankzij jullie hulp had ik hem in 2 uurtjes in elkaar en deed hij het helemaal:D

Jongens bedankt:thumb:

Alleen me internet doet het niet, ik heb alles aangesloten en geïnstalleerd maar hij kan me USB network adapter niet vinden.

Iemand een idee/oplossing?

hee, dat is heel mooi om te horen, dat het ook in 1 keer goed is gegaan.
Voor je internet adapter, misschien even drivers van internet halen op een andere pc en op usb-stick zetten, je hebt namelijk 64-bit windows
Hoe draait ie verder? al wat games geprobeerd?

Ha Nick!
Gefeliciteerd :thumb: Goed dat alles werkt!
Maar wat betreft je usb wireless modem, welke is het?
Kan inderdaad een driver probleem zijn omdat je 64 bits windows hebt.

Bedankt;)

Heb nog geen games geprobeerd, wil eerst alles goed hebben met internet enz.

Ben al druk bezig met die drivers omdat ik daar veel problemen over hoor:(

Ik heb de volgende adapter Linksys WUSB54G Wireless-G USB Network Adapter maar het lukt me gewoon niet om de goede drivers te vinden/installeren

Ik heb trouwens versie 4.0 van de Linksys WUSB54G Wireless-G USB Network Adapter.

Ik zou als ik jou was even de driver van internet afhalen, op je bureaublad zetten, de stick er even in en uit doen. dan krijg je als het goed is van nieuw apparaat wilt u zoeken naar stuurprogrammas, dan doe je handmatig zoeken en selecteer je de driver even op het bureublad. Dan zou die moeten werken.

gewoon naar de site van linksys gaan, jouw model zoeken, en dan downloads. staat er geen aparte vista 64-bit driver, dan is de gewone vista driver er ook voor geschikt

Heb ik gedaan maar dan krijg je heel veel programmatjes, en ik weet dan echt niet welke het is, en ook allemaal programmatjes die ik niet kan openen, enz.

Die had ik al geprobeerd en daar kreeg je heel veel van die bestanden, maar ik ga het nog een keertje proberen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan