Nieuw game PC budget: 500-600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

aymar

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Nieuw game PC budget: 600 - 700 euro

budget - Mijn budget is 600 - 700 euro

doel - doel is om te game op medium/hoog kwaliteit maar ook voor internetten (wi-fi) en voor school

omgeving - ik zoek een krachtige pc die niet teveel geluid geeft maar lichtfans heeft!

assemblage - ik wou het zelf doen alleen het werd me sterk afgeraden dus laat ik het door een vriend doen

besturingsysteem - ik heb zelf een besturingsysteem (windows 7)

opties/randapperatuur - beeldscherm etc. heb ik zelf.

extra dingen - ik wil GRAAG een asus moederbord (wegens kwaliteit) en een amd/intel processor en ik raad aan een midi kast

Laatst bewerkt:
Ik stel het volgende voor:

Intel core i5 2500(k) - Neem de k als je wilt gaan overklokken, als je wilt overklokken neem dan ook een apparte koeler(mischien zowieso handig)
Gigabyte GA-Z68AP-D3 - geen vaste reden
4 - 8 gb geheugen - onder de 4 is te weinig, boven de 8 is onnodig
cooler master cm 690 II advanced - vind ik persoonlijk een goede kast
OCZ modxstream pro 500W - 500w is wel genoeg
een hd6850 videokaart - een niet super maar best goede videokaart(het moet niet te duur worden)
een willekeurige dvd brander
hdd - zelf kiezen zijn nu heel duur

Als ik jou was zou ik nog effe wachten, vanwege de dure harde schijven. Je kan ook een ssd nemen en later een hdd.

ziet er goed uit! alleen is er ook een asus moederbord die erop lijkt? en ja die harde schrijven word een probleem.... en een vraagje: zit er in de moederbord een wi-fi gebeuren in?

- en wat houd overklokken precies in? -- zo slim ben ik ook nie :D

Overklokken is de kloksnelheid van iets verhogen. En ik heb dit bij de processor geschreven, dus dan bedoel ik de kloksnelheid verhogen van de processor. Als je nog niet wist wat het was zou ik er niet aan beginnen, maar wie weet dat je dit later wel gaat doen. Het is dus alsnog mogelijk om voor de i5 2500k te gaan.
Er zit geen wifi gebeuren in. Dan wordt het een duur moederbord. Ik adviseer voor 40 of minder een draadloze netwerkkaart erbij te kopen(voor 40 euro heb je een goeie).
Ja er is hiervan ook een asus moederbord, maar ik heb dit moederbord niet helemaal willekeurig uitgekozen, want hij is namelijk veel goedkoper. Een asus moederbord hiervan kost ongeveer 140 euro(ik heb die ook liever). dacht ik, totdat ik de asus P8Z68-V LX zag. Die adviseer ik nu dus.

De configuratie(het winkelwagentje van alternate):

Core™ i5-2500 (4x 3300 MHz)
€ 192,90*
P8Z68-V LX (Intel® Z68 Express)
€ 98,90*
4 GB DDR3-1333 Kit (4096 MB)
€ 19,99*
CM 690 II Advanced (4x 5,25" extern, 6x 3,5" intern)
€ 93,90*
ModXStream Pro 500W (500 Watt)
€ 53,90*
EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2 (AMD Radeon HD6850)
€ 139,90*
IHAS324 (24 / 8 / 8 speed)
€ 25,49*
€ 624,98*

Laatst bewerkt:
@dennisdennis12 het ziet er prachtig uit! Alleen ik ben niet echt zo zekr over De AMD processor, en die kast ziet er niet uit! :D, Robin; is het niet iets te weinigb4 gb ram? Kan beter 6-8 gb ram nemen toch?? Dan heb je toch minder laggs?? En over de kast; zit daar geen voeding bij??

P.S. Kleur is nie zo belangrijk, maar ik hou van rood en blauw

Laatst bewerkt:
bij de meeste cooler master kasten zitten inderdaad geen voeding
en amd is ook gewoon een betrouwbaar merk
en 4gb ram is in principe voldoende maar ram is op het moment erg goedkoop en ik zou daarvoor ook gaan voor 8gb ram
en de kast kun je nog even zelf aanpassen voor een kast die je wel mooi vindt (mischien is dit iets: http://azerty.nl/8-1044-257030/aerocool-pgs-value-series-vx-r.html )

Laatst bewerkt:
OMG!!!! Dat is DE perfecte kast!!! Met window!!!!! OMG dat word hem!
Alleen ik heb een probleem, ik heb geprobeerd ook zelf een samentestellen alleen het lukt nie :S mijn vraag is: hoe zit het met harde schrijven? Kan je een niet te dure maar goeie voor me zoeken? ( ik heb er geen verstand van):confused:

P.S. Sorry voor de quote

Laatst bewerkt:
wat voor hdd wil je ssd of harde schijf? en hoeveel gb? (harde schijven zijn op het moment erg duur door de overstromingen in taiwan)
voordeel ssd: lagere toegangstijd en sneller lezen + schrijven
nadeel ssd: duurder per GB
voordeel hdd: meestal meer GB, goedkoper
nadeel hdd: minder snel als SSD en maakt meer geluid vanwege de bewegende onderdelen
(bij die kast is de blauwe fan niet meegeleverd)

Laatst bewerkt:
@dennisdennis12 bedankt voor de info! dan zou ik toch een HDD nemen :D goedkoper XD kan je er eentje aanraden?

i.v.m vakantie heb ik niet kunnen reageren op je reactie maar ik heb toch een andere samenstelling gevonden die mischien ook wel erg goed is,
- 550w voeding
- AMD Zambezi FX-4100 3.60GHz
- standaart koeling
- Asus M5A78L-M/USB3
- 7.1 geluidskaart
- 12GB DDR3 Werkgeheugen Kingston -- erg goedkoop in deze moment
- Samsung 7200RPM 1000 GB SataIII Hardeschijf
- SH-222AB/BEBE samsung diskdrive
- AMD HD 6770 1GB
- kaartlezer -- onnodig maar wie weet :D
in totaal 673 euro, kan ik wel overheen kijken :D

iemand mee eens of moet er wat aan gedaan worden?

je kunt denk ik beter kiezen voor mijn configuratie vanwege dat mijn configuratie een betere gpu heeft (6850 vs 6770) en een betere cpu voor gaming (phenom ii x6 vs fx-4100).
en die extra 4gb ram gebruik je toch niet.

niet echt mee eens, die zambezie is 0.60ghz sneller! die 12gb ram is wel onnodig maar mischien voor een andere keer wel dus daarom laat ik die, over die videokaart ben ik wel mee eens.
- ik ga weer ff aanpassen met die videokaart!

het blijkt uit testen dat buldozers niet zo geschikt zijn voor gaming. dus voor gaming heb je een hogere snelheid met een phenom ii x6, en het draait niet alleen maar om ghz maar ook om architectuur van de cpu en de architectuur van de phenom is beter als die van de buldozer voor gaming.
en de phenom heeft 6 cores en de fx-4100 maar 4.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20111111025759AAjxMd4
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[361602]=1&product[10984]=1&product[257030]=1
andere fan en kast

Laatst bewerkt:
je hebt een punt. oke dan ga ik voor de phenom, ik zal morgen een nieuwe samenstelling laten zien, en dan kan je zeggen of het goed is ok?

EDIT: Winkelwagentje ziet er goed uit alleen die videokaart ben ik niet ZO zeker van?

Laatst bewerkt:
ik heb de samenstelling al veranderd met de kast die je wou hebben en een led fan
zie mijn vorige post

een vraagje: kan het toch nog 12gb ram zijn???
kan je overklokken met die AMD proseccor

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan