Nieuw game systeem - 1050 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet het deze week weten!
Ga namelijk vrijdag bestellen.
Als de service en alles goed geregeld is bij azerty bestel ik het daar.
Is aplus een goed merk voor cases?

Marsmannetje ik ga nu voor een intel core i7 920. Daar kan ik de toekomst ook nog mee verder. Dus dan is het bij azerty goedkoper.

Ook vind ik de aplus el diablo case mooi. Alleen is aplus een goed merk? Dus niet van die goedkope afwerking.

Heb ook het systeem bij 4 lauch samengesteld en dat is nog ietsjes goedkoper.
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/23474

Laatst bewerkt:
De core i7 is toch ook geschikt voor gamen? vooral in de toekomst , want er worden tegenwordig steeds meer spellen voor quadcore gemaakt. En deze cpu scoort bijna in elk deel hoger als de amd penhom x4 II 955.(Zelfs de intel quad 9550).

De core i7 is toch ook geschikt voor gamen? vooral in de toekomst , want er worden tegenwordig steeds meer spellen voor quadcore gemaakt. En deze cpu scoort bijna in elk deel hoger als de amd penhom x4 II 955.(Zelfs de intel quad 9550).
Maar niet met gamen....
Met gamen heb je het meeste aan de videokaart. Jij kiest nu voor een mindere videokaart, om zo een betere processor te kunnen kopen.

Daarbij ga je er vanuit dat de processor langer mee gaat, dan een AMD-processor. Dit kan zo zijn, maar het is wel gissen. Hoe dan ook heb je nu mindere prestaties. Keuze is aan jou: Misschien langer met processor kunnen doen met zwakkere videokaart(en), tegenover misschien korter met processor kunnen doen, met sterkere videokaart(en).

Wat ik zou kiezen? Geen idee... Ik denk een 955 met 1 HD4890 en de rest lekker bewaren voor toekomsige upgrades.

Laatst bewerkt:
Maar met 1 hd 4890 kan je alles al op zijn hoogst spelen. En ik kan er toch altijd nog 1 bij prikken? Is de amd echt zo geschikt voor gamen dan? Want uit de benchmarks blijkt dat die helemaal niet zo goed is. En de intel quad 9550 is soms nog beter. Ook bij het amd systeem kan ik maar met 1 kaart beginnen omdat ik ook een besturings systeem nodig heb.

Laatst bewerkt:
Maar met 1 hd 4890 kan je alles al op zijn hoogst spelen. En ik kan er toch altijd nog 1 bij prikken? Is de amd echt zo geschikt voor gamen dan? Want uit de benchmarks blijkt dat die helemaal niet zo goed is.
Nee, maar gamen is afhankelijk van de videokaart(en). Processor is veel minder belangrijk.

En de intel quad 9550 is soms nog beter. Ook bij het amd systeem kan ik maar met 1 kaart beginnen omdat ik ook een besturings systeem nodig heb.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...213070]=1&product[210544]=1&product[207294]=1

Is toch echt net zo duur als jouw samenstelling bij 4launch. Sterker nog, het is goedkoper.

Begrijp me goed: je kan ook voor de intel-oplossing gaan. Zolang je maar beseft dat je dan in het begin echt geen betere game-pc hebt.
Ik vind het alleen jammer dat je nu een mATX-bord kiest. Stel je voor dat je een 2e videokaart plaatst: dan kan je dus geen enkele pci of pice x1-kaart meer plaatsen.
Dus geen geluidskaart, draadloos internetkaartje, of al dan nog meer. Ben je dit toch niet van plan, dan is het een prima bord. Maar je moet wel weten wat je koopt.

Laatst bewerkt:
Ik vind het alleen jammer dat je nu een mATX-bord kiest. Stel je voor dat je een 2e videokaart plaatst: dan kan je dus geen enkele pci of pice x1-kaart meer plaatsen.
Dus geen geluidskaart, draadloos internetkaartje, of al dan nog meer. Ben je dit toch niet van plan, dan is het een prima bord. Maar je moet wel weten wat je koopt.

Volgens mij staat het er vrij duidelijk...

Probeer nu eerst eens te kiezen voor de overige onderdelen:

-kast
-voeding
-harde schijf (ik begrijp echt niet waarom je daar van die bizarre keuzes in maakt: probeer mij eens uit te leggen hoe je zit te denken)
-videokaart
-windows.

Tel bij elkaar op hoeveel het kost.
Kijk naar je budget: je houdt nu een beperkt bedrag over. Daarvan moet je alleen nog processor, moederbord en geheugen kopen.
En ga daar dan mee spelen....
Ik denk dat dit de keuze makkelijker maakt.

Als 1366-moederbord heb ik een goed alternatief:
http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+1366
Immers wilde je toch het besturingssysteem al daar kopen, dus dan kan het moederbord ook wel. Net zo duur als bij azerty en het moederbord staat goed bekend.

http://tweakers.net/pricewatch/228035/gigabyte-ga-ex58-ud4p.html#tab:reviews
http://tweakers.net/reviews/1128/5/x58-de-benchmarks-en-de-conclusie-pagina-5.html
http://www.trustedreviews.com/motherboards/review/2009/03/19/Asus-Rampage-II-Gene/p3

Met name in de laatste zie je dat het moederbord echt niet onderdoet. En je krijgt er toch een ruimer opgezet bord voor.

Wat is er zo bizar aan mijn hd keuzen dan :P?
Ik dacht zo van 1 kleine schijf waar ik mijn besturings systeem opzet en dan 500 gb voor opslag van : games,foto's,muziek.etc.... De caviar black van wd scoort goed en is lekker snel. De 850 w voeding van antec is lekker veel, ook handig als ik crossfire/sli ga draaien. Ook als ik ga overclocke. En een case uitzoeken vind ik erg moeilijk. Ik vind de cm 90 ook wel mooi alleen het frontpanel is moeilijk te verwijderen(lees ik op veel site's forums) Het scheelt namelijk veel geld wat ik weer kan gebruiken voor de andere dingen.
Ik vind het ook vervelend dat ik steeds twijfel ! ! Ik ga toch voor de amd. Is goedkoper en ook beter in het onderdeel gamen wat marsmannetje ook al zei.

Nogmaals sorry dat ik teveel twijfel :P

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...207707]=2&product[102171]=1&product[219782]=1

Laatst bewerkt:
Wat is er zo bizar aan mijn hd keuzen dan :P?
Ik dacht zo van 1 kleine schijf waar ik mijn besturings systeem opzet en dan 500 gb voor opslag van : games,foto's,muziek.etc.... De caviar black van wd scoort goed en is lekker snel.
De cavia black is goed.
Maar de andere is traag. Gebruik je voor het besturingssysteem de trage schijf, dan is dat een klein beetje erg jammer. Voor besturingssysteem en games moet je de snelste schijf gebruiken.

De 850 w voeding van antec is lekker veel, ook handig als ik crossfire/sli ga draaien. Ook als ik ga overclocke. En een case uitzoeken vind ik erg moeilijk. Ik vind de cm 90 ook wel mooi alleen het frontpanel is moeilijk te verwijderen(lees ik op veel site's forums) Het scheelt namelijk veel geld wat ik weer kan gebruiken voor de andere dingen.
Ik vind het ook vervelend dat ik steeds twijfel ! ! Ik ga toch voor de amd. Is goedkoper en ook beter in het onderdeel gamen wat marsmannetje ook al zei.
Het is niet beter. Maar als je hierdoor geld overhoudt voor betere videokaart(en) dan kan je beter gamen...

hier kijk ik straks ff naar...

triple channel is alleen voor socket 1366 van intel. Die processor heeft een tripple channel geheugencontroller. Daarom zie je bij die moederborden vaak 2x3 ddr3-poorten.

Bij alle andere sockets zie je max 2x2 (uitgezonderd de borden die ddr2 en ddr3 combineren). Dual channel-controller dus.
Ga jij nu 3 banken vullen, dan werkt het dual-channel niet en zal je geheugen trager draaien. Dat is dus zonde.

Is er geen snelle - goedkope harddisk waar ik dan mijn bs op kan zetten. Dit doe ik als bijv 1 schijf kapot gaat niet alles kwijt ben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan