Systemizer X100
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 24 mei 2003
Ik ben PHP aan het leren en tot nu toe lijkt het me een hele leuke scripting taal! Ik heb wel een aantal vraagjes.
1) Als ik een variable $filename = "tekst.doc" heb, kan ik deze dan zo in een < a href> tag doen >> <a href=<?=$filename?>>download</a>? of moet dat anders? Misschien beter op deze manier?
Zo?
2) Kan ik met PHP kijken of iemand IE gebruikt of Mozilla? Zo ja, hoe?
3) Hoe werkt dat van als je achter een pagina nog data hebt staan die gebruikt kan worden in de webpagina? Beetje vaag, maar ik bedoel, zeg maar:
adres: www.ditiseentestlinkdusnietecht.nl/software.php?id=25
en die data in een PHP'tje gebruiken. Hoe doe ik dat?
4) Weet iemand een goeie gratis host voor PHP bestanden behalve www.dhost.info ? Dhost neemt even geen sign ups meer aan...
Ik ben zeer enthousiast over PHP, ik ben heel erg benieuwd wat ik allemaal voor mogelijkheden voorgeschoteld krijg
1) Als ik een variable $filename = "tekst.doc" heb, kan ik deze dan zo in een < a href> tag doen >> <a href=<?=$filename?>>download</a>? of moet dat anders? Misschien beter op deze manier?
PHP:
echo "<a href=";
echo $filename;
echo ">Download</a>";
Zo?
2) Kan ik met PHP kijken of iemand IE gebruikt of Mozilla? Zo ja, hoe?
3) Hoe werkt dat van als je achter een pagina nog data hebt staan die gebruikt kan worden in de webpagina? Beetje vaag, maar ik bedoel, zeg maar:
adres: www.ditiseentestlinkdusnietecht.nl/software.php?id=25
en die data in een PHP'tje gebruiken. Hoe doe ik dat?
4) Weet iemand een goeie gratis host voor PHP bestanden behalve www.dhost.info ? Dhost neemt even geen sign ups meer aan...
Ik ben zeer enthousiast over PHP, ik ben heel erg benieuwd wat ik allemaal voor mogelijkheden voorgeschoteld krijg