kwaksmak
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 feb 2004
Beste mensen,
Gisteren is helaas mijn 8800GTS 320mb (G80) overleden aan waarschijnlijk een hittegolf. (de pc geeft 1 lange, en 3 korte piepjes bij opstarten, en doet vervolgens niks).
na dit incident heb ik besloten om mijn hele systeem maar eens op te frissen aangezien mijn mobo ook nogal warm word en samen met de cpu niet meer voldoen aan mijn eisen.
ik was altijd vertrouwd met AMD en heb nooit Intel gehad maar ik ben van plan daar verandering in te brengen.
mijn huidige systeem:
AMD 4400+ X2 (2.3 ghz wilde niet hoger dan 2.735 ghz op zelfde voltages)
M2N-E SLI (het bord met beperkte voltages op cpu en Dram)
8800GTS320 (dood)
Corsair XMS 6400-C4 (4x1 gb) (moest op 5-5-5-18-23 draaien door mobo)
Dit systeem beperkte vanalles en nogwat.
Nu heb ik een budget van ongeveer €400,- en wil hiervoor een mobo cpu en gpu aanschaffen.
hetvolgende heb ik gevonden waar ik denk ik wel wat mee kan:
Asus GeForce EN8800GT 512 MB, PCI-e 16x
Asus P5N-D
Intel Core 2 Duo E8300 2.83 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Tray
Dit alles komt op ongeveer €420,- uit en ik wil zeker niet duurder maar misschien wel iets goedkoper (Hollander
)
Ik hoef eigenlijk ook niet persé SLI maar ik wil wel kunnen overklokken voor de toekomst (misschien een ander bord?).
Hebben jullie suggesties over deze onderdelen? Is de CPU goed genoeg voor komende 2-3 jaar? en het mobo?
Hoop dat iemand me kan helpen :thumb:
Gisteren is helaas mijn 8800GTS 320mb (G80) overleden aan waarschijnlijk een hittegolf. (de pc geeft 1 lange, en 3 korte piepjes bij opstarten, en doet vervolgens niks).
na dit incident heb ik besloten om mijn hele systeem maar eens op te frissen aangezien mijn mobo ook nogal warm word en samen met de cpu niet meer voldoen aan mijn eisen.
ik was altijd vertrouwd met AMD en heb nooit Intel gehad maar ik ben van plan daar verandering in te brengen.
mijn huidige systeem:
AMD 4400+ X2 (2.3 ghz wilde niet hoger dan 2.735 ghz op zelfde voltages)
M2N-E SLI (het bord met beperkte voltages op cpu en Dram)
8800GTS320 (dood)
Corsair XMS 6400-C4 (4x1 gb) (moest op 5-5-5-18-23 draaien door mobo)
Dit systeem beperkte vanalles en nogwat.
Nu heb ik een budget van ongeveer €400,- en wil hiervoor een mobo cpu en gpu aanschaffen.
hetvolgende heb ik gevonden waar ik denk ik wel wat mee kan:
Asus GeForce EN8800GT 512 MB, PCI-e 16x
Asus P5N-D
Intel Core 2 Duo E8300 2.83 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Tray
Dit alles komt op ongeveer €420,- uit en ik wil zeker niet duurder maar misschien wel iets goedkoper (Hollander

Ik hoef eigenlijk ook niet persé SLI maar ik wil wel kunnen overklokken voor de toekomst (misschien een ander bord?).
Hebben jullie suggesties over deze onderdelen? Is de CPU goed genoeg voor komende 2-3 jaar? en het mobo?
Hoop dat iemand me kan helpen :thumb: