Nieuw moederbord, installatie Windows 7 blijft steeds hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennuske

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Ik heb sinds gisteren een nieuw moederbord (ASUS M5A97 Pro) in combinatie met een CPu die ik al had (AMD Phenom II 1055T). Mijn videokaart is een ASUS HD 5770 CuCore en ik heb geheugenmodules van Corsair (4 x 2GB).

Nu wil ik Windows 7 opnieuw installeren zoals dat ook moet bij een nieuw moederbord. Alleen de installatie blijft hangen bij het voltooien van de installatie. Hij doet dan helemaal niets meer. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd:

- Nieuwe versie van BIOS erop gezet
- BIOS nagelopen en deze staat mijn inziens goed (SATA staat op AHCI)
- Ik installeer Windows 7 middels een USB stick
- Installatie USB stick is goed (werkt namelijk wel op mijn andere PC)
- Installatie op verschillende HD's geprobeerd (werkt niet)
- Steeds maar één HD's aangesloten, maar geen van de drie brengt resultaat.

Kortom ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik heb alle aansluitingen al meerdere malen nagelopen. Maar dit is allemaal goed aangesloten. Soms blijft hij bij de zoveelste keer proberen ook weleens heel snel hangen (bij het opstarten van de installatie van Windows). Ik denk dus dat er ergens een hardware probleem is. Echter kom ik er niet uit. Als ik Windows herstel doe (als hij een deel van de installatie heeft gedaan, maar is blijven hangen. en ik kies dan voor geheugencontrole, dan geeft hij ook aan dat er problemen zijn met de hardware. Alleen hij voltooid deze controle niet zodat ik dus ook niet kan zien wat de problemen zijn.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen????

Volgens mij gaat het hier totaal niet om een laptop. Daarbij stuurprogramma op een "kaart zetten"? :confused:

@Dennuske,

Welkom op Helpmij.nl.:)

Op welke SATA poort sluit je de HD aan?

Het gaat inderdaad niet om een laptop. Ik heb de HD op SATA 1 aangesloten

Laatst bewerkt door een moderator:
SATA port 1 is goed. Al geprobeerd met de SATA op IDE ingesteld?
Eventueel proberen met maar 1 2GB geheugen module. Alle kabels even losgemaakt en weer vast? (nalopen)

Ik ga er vanuit, dat de afstandbusjes achter het moederbord gebruikt zijn.

Ik had dit probleem eerst ook. wat voor mij hielp was zoals crash al zij met maar 1 geheugenmodule opstarten. en als het de eerste keer niet doet gewoon in een andere poort proberen.

Begin met het eerste slot en dan verder, indien nodig. Indien het nodig is, dan lijkt mij het moederbord niet goed.

PS wat is het exacte geheugen type van Corsair?

Het type weet ik zo even niet. Is het eerste slot ook het slot dat het dichtst bij de CPU zit?

Net even in de handleiding gekeken voor je, ja dat is slot A1. Daarnaast is slot A2.

Het geheugen is dus van Corsair: 1333Mhz XMS3 DDR3

Ik heb de installatie van Windows inmiddels weer opgestart. Fingers crossed!

Laatst bewerkt:
Als jij in het Bios, niks bij het geheugen aangepast hebt, dan draait het ook op die 1333MHz.

Ja, daar heb ik niets in aangepast. Deze staat gewoon op 1333 Mhz.

Yep :-) inmiddels op 95%, maar zover kwam ik daarstraks ook. Na het herstarten ging het steeds fout.

Laatst bewerkt:
So far so good. Hij is nu in de afrondende fase. Mocht het nu alsnog niet lukken, dan horen jullie van mij. Maar het ziet er goed uit. Bedankt voor de hulp guys. Mag nu wat mij betreft een slotje op :-)

HET IS GELUKT! Windows is geinstalleerd en kan nu met alle drivers aan de gang. Kan ik nu de geheugenmodules er zonder problemen bij plaatsen? Ik ga allereerst alle drivers e.d. van het MOBO installeren en zal daarna dan de modules plaatsen

Laatst bewerkt:
Slotje doen we niet aan, je kan de status van de topic zelf op "Opgelost" zetten. Echter lijkt tot nu to de oorzaak in een geheugenslot te zitten of in een geheugen module zelf. Lijkt me handig even verder te gaan onderzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan