Ik heb sinds gisteren een nieuw moederbord (ASUS M5A97 Pro) in combinatie met een CPu die ik al had (AMD Phenom II 1055T). Mijn videokaart is een ASUS HD 5770 CuCore en ik heb geheugenmodules van Corsair (4 x 2GB).
Nu wil ik Windows 7 opnieuw installeren zoals dat ook moet bij een nieuw moederbord. Alleen de installatie blijft hangen bij het voltooien van de installatie. Hij doet dan helemaal niets meer. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd:
- Nieuwe versie van BIOS erop gezet
- BIOS nagelopen en deze staat mijn inziens goed (SATA staat op AHCI)
- Ik installeer Windows 7 middels een USB stick
- Installatie USB stick is goed (werkt namelijk wel op mijn andere PC)
- Installatie op verschillende HD's geprobeerd (werkt niet)
- Steeds maar één HD's aangesloten, maar geen van de drie brengt resultaat.
Kortom ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik heb alle aansluitingen al meerdere malen nagelopen. Maar dit is allemaal goed aangesloten. Soms blijft hij bij de zoveelste keer proberen ook weleens heel snel hangen (bij het opstarten van de installatie van Windows). Ik denk dus dat er ergens een hardware probleem is. Echter kom ik er niet uit. Als ik Windows herstel doe (als hij een deel van de installatie heeft gedaan, maar is blijven hangen. en ik kies dan voor geheugencontrole, dan geeft hij ook aan dat er problemen zijn met de hardware. Alleen hij voltooid deze controle niet zodat ik dus ook niet kan zien wat de problemen zijn.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen????
Nu wil ik Windows 7 opnieuw installeren zoals dat ook moet bij een nieuw moederbord. Alleen de installatie blijft hangen bij het voltooien van de installatie. Hij doet dan helemaal niets meer. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd:
- Nieuwe versie van BIOS erop gezet
- BIOS nagelopen en deze staat mijn inziens goed (SATA staat op AHCI)
- Ik installeer Windows 7 middels een USB stick
- Installatie USB stick is goed (werkt namelijk wel op mijn andere PC)
- Installatie op verschillende HD's geprobeerd (werkt niet)
- Steeds maar één HD's aangesloten, maar geen van de drie brengt resultaat.
Kortom ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik heb alle aansluitingen al meerdere malen nagelopen. Maar dit is allemaal goed aangesloten. Soms blijft hij bij de zoveelste keer proberen ook weleens heel snel hangen (bij het opstarten van de installatie van Windows). Ik denk dus dat er ergens een hardware probleem is. Echter kom ik er niet uit. Als ik Windows herstel doe (als hij een deel van de installatie heeft gedaan, maar is blijven hangen. en ik kies dan voor geheugencontrole, dan geeft hij ook aan dat er problemen zijn met de hardware. Alleen hij voltooid deze controle niet zodat ik dus ook niet kan zien wat de problemen zijn.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen????