nieuw moederbord kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kcavia

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Berichten
153
hallo,

ik ga mijn eigen pc samenstellen, maar heb niet gek veel verstand van computers.
bijvoorbeeld met het moederbord kom ik verschillende sockets tegen. socket 775 of 478 of am2.
wat is nou het verschil tussen deze verschillende sockets? en zijn er nog meer? en moet je perse een 775 processor kopen als je een socket 775 op je moederbord hebt? of kan je er bijvoorbeeld dan ook een am2 op aansluiten?

bedankt alvast
 
hallo,

ik ga mijn eigen pc samenstellen, maar heb niet gek veel verstand van computers.
bijvoorbeeld met het moederbord kom ik verschillende sockets tegen. socket 775 of 478 of am2.
wat is nou het verschil tussen deze verschillende sockets? en zijn er nog meer? en moet je perse een 775 processor kopen als je een socket 775 op je moederbord hebt? of kan je er bijvoorbeeld dan ook een am2 op aansluiten?

bedankt alvast

voor deze tijd is de keuze eigenlijk nog uit s775 en am2.
en je kan geen am2 op een 775.

hangt er van af wat wil je er mee doen
gamen
overklokken
multimedia
office

dualcore of quad core
pcie of agp (ik zou voor pcie gaan)
kijk maar eens op: [URL="http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/moederbord.htm"
 
ik wil er idd mee gamen dus heb wel een goede nodig. dus 478 is er niet meer? kom hem nog wel tegen op kieskeurig.. of is die gewoon slecht ofzo?
 
ik wil er idd mee gamen dus heb wel een goede nodig. dus 478 is er niet meer? kom hem nog wel tegen op kieskeurig.. of is die gewoon slecht ofzo?

ja socket 478 is er nog wel maar dat gaat maar tot 3.4 ghz ofzo
 
maar wat is je budget.

400 euro ongeveer.. en dan heb ik al een floppie disk, dvd-brander, harde schijf, beeld muis toetsbord, videokaart geluid en netwerk. en windows zet ik er zelf op natuurlijk.
 
  1. De prijs.
  2. De chipset.
  3. Verschil in geheugen ondersteuning.
  4. Firewire wel/niet
Ben ik nog wat vergeten? :)

maar betekend dat zo veel verschil in kwaliteit? of kan je met dat moederbord van € 50 ook een snelle computer krijgen?
 
400 euro ongeveer.. en dan heb ik al een floppie disk, dvd-brander, harde schijf, beeld muis toetsbord, videokaart geluid en netwerk. en windows zet ik er zelf op natuurlijk.

is je video agp of pcie.
als ik het goed begrijp heb je een mobo proc nodig.
en is je hardeschijf ide-ata of sata???
 
maar betekend dat zo veel verschil in kwaliteit? of kan je met dat moederbord van € 50 ook een snelle computer krijgen?

ja ik heb een mobo van ong 50 euro en heb daar gwn een game systeem opgebouwd.
 
hallo,

ik ga mijn eigen pc samenstellen, maar heb niet gek veel verstand van computers.
bijvoorbeeld met het moederbord kom ik verschillende sockets tegen. socket 775 of 478 of am2.
wat is nou het verschil tussen deze verschillende sockets? en zijn er nog meer? en moet je perse een 775 processor kopen als je een socket 775 op je moederbord hebt? of kan je er bijvoorbeeld dan ook een am2 op aansluiten?

bedankt alvast

Wanneer je er zelf zo weinig verstand van hebt zou ik er niet aan beginnen om een eigen systeem samen te stellen en te bouwen.
De kans is dan heel groot dat het mis gaat en er onderdelen kapot gaan, en dat lijkt me zonde van je centjes!!!
 
Wanneer je er zelf zo weinig verstand van hebt zou ik er niet aan beginnen om een eigen systeem samen te stellen en te bouwen.
De kans is dan heel groot dat het mis gaat en er onderdelen kapot gaan, en dat lijkt me zonde van je centjes!!!

kcavia zegt SAMENSTELLEN en niet IN ELKAAR ZETTEN.
 
haha idd ik ben van plan om hem ook zelf in elkaar te zetten:p maar -goed ik dacht ik ga dus eerst wat informatie verzamelen zodat ik er wat meer verstand van krijg voordat ik er aan begin, maar er komt nog wat meer bij kijken dan ik dacht..:confused:
 
is je video agp of pcie.
als ik het goed begrijp heb je een mobo proc nodig.
en is je hardeschijf ide-ata of sata???

harde schijf ide-ata maar die wil ik wel miss wel vervangen als dat veel snelheid scheelt..deze maakt ook veel herrie..

en video is agp.. die past ook niet in de pc die ik nu heb.
 
Voor als je gaat beginnen: hier vind je een aardige handleiding over het bouwen van je eigen pc. Ik zou die handleiding ook voor je de spullen koopt / bestelt even doorlezen, dan weet je wat je te wachten staat.
 
Voor als je gaat beginnen: hier vind je een aardige handleiding over het bouwen van je eigen pc. Ik zou die handleiding ook voor je de spullen koopt / bestelt even doorlezen, dan weet je wat je te wachten staat.

DIT is handig! bedankt!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan