nieuw moederbord kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
DIT is handig! bedankt!!:thumb:

Het is helemaal niet moeilijk, maar je moet het in de goede volgorde doen, en voorzichtig zijn en dan lukt het wel.
Als je iemand kent die handig is ermee, kan je hem / haar op de achtergrond laten meehelpen, en kan hij / zij ingrijpen wanneer je iets niet goed doet.
Maar met zo'n handleiding moet het lukken.

Die 1024 DDRII Ram die je hebt, is aan de goedkope kant, het is beter om er eentje van een goed merk te nemen, bijv. Kingston.
En ik zou voor iets meer geld toch voor een AMD Athlon 64 nemen.
 

Dat lijkt me om te beginnen al niet goed:

- neem geen Sempron processor, is budget-uitvoering van AMD
- neem geen Sweex behuizing, voeding of wat dan ook, is bagger
- en neem al helemaal geen goedkope C-merk voeding, dat wordt niks!!!
 
Laatst bewerkt:


wacht ff................
die processor kan echt niet.
ten eerst:een sempron processor???? ik weet niet wat je wil maar als je echt een trage pc wil hebben moet je sempron nemen.
ik zou voor amd athlon x2 gaan
deze presteerd erg goed in games,het is dual core.

en het geheugen mag minimaal 667 mhz zijn wil je echt prestatie leveren met derest
 
en het geheugen mag minimaal 667 mhz zijn wil je echt prestatie leveren met derest

Ach, dat is helemaal afhankelijk van de FSB van je processor, als die langzamer is heeft dat dus geen zin...
 
maar dat Sempron zo slecht is, zie je niet aan de cijfertjes, snelheid enzo.. dus dat is gewoon iets dat je moet weten? en die AMD Athlon 64 past (als ik het nu goed snap) toch niet op am2 met z'n Socket 939?
 
Dat is allemaal eigenlijk heel simpel,

Moederbord met Socket AM2 = processor voor Socket AM2
Moederbord met Socket 939 = processor voor Socket 939
Moederbord met Socket 775 = Processor voor Socket 775

enz enz enz
 
ok nou bedankt alledrie voor jullie andwoorden! ik heb er zeker wat aan gehad en ga nu even die website doorlezen en dan een systeem sammenstellen. Als ik helemaal klaar ben zal ik alle onderdelen hier plaatsen voor ik het koop, misschien zien jullie nog dingen die niet met elkaar werken ofzo.
 
Oke, succes ermee!:thumb:

Maar als je weinig geld hebt, wacht dan even en spaar even door, dan heb je later meer plezier van je pc.
 
ik heb wat rond gekeken en dit is het setje geworden:

Moederbord: NF61S Micro AM2 € 41,-
processor: AMD Athlon 64 X2 4000+ (Socket AM2) € 62,-
geheugen: jetram 1 gb ddr2-ram 533 mhz 4-4-4 € 25.95
viedeokaart: XFX GeForce 7200 GS ( 512 / PCI-E) € 33,-
kast: NoRRoD Midi ATX € 35,50
koeler: Nanoxia FX09-1400, 92mm (13 db) € 13.90
cpu koeler: Scythe Samurai Z (23.5 db) € 27,95
harde schijf: Samsung Spinpoint P120, SP2504C, 250GB 62,50 EUR

Totaal: € 364,52

Ik vind het wel belangrijk namelijk dat hij stil is.

Is dit een goed setje? en alles past op elkaar toch?
 
Is dit een goed setje? Ligt eraan wat je wil gaan doen!
Spellen spelen, gamen dus? Dan heb je er niet veel aan...
Welk besturingssysteem? Vista? Dan heb je te weinig geheugen, trouwens, het gekozen geheugen is ook niet top.
De videokaart is echt super-low-end, leuk om een beetje te surfen...
Ik mis ook een voeding...

En zo kan ik nog wel even doorgaan helaas...
 
wat bedoel je met low-end? hij heeft 512 mb geheugen en ik zie eigenlijk niet veel verschil ten opzichte van de andere. behalve de prijs dan die is stukken lager. Wat ik eigenlijk niet snap waarom zou deze videokaart niet goed werken en die van € 150 wel?
 
Zoals al veel vaker gezegd hier op het forum gaat het helemaal niet alleen maar om de mb's, maar vooral om de snelheid van het geheugen.
waarom denk je dat dze kaart maar 30,- euro kost en een goede 130,-??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan