Nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovalk

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2005
Ik wil voor me oude pc een nieuwe moederbord en cpu kopen, maar ik heb wel eens gehoort dat wanneer je je moederbord vervangt je ook een nieuwe licentie nodig hebt voor je windows XP. Is dit waar, of kan ik me harddisk zonder problemen overzetten.

Hoi,

Met een een nieuw moederbord en cpu zal je een schone installtie moeten doen en dan kan je als legale windows hebt weer opnieuw kunnen activeren.

Modag

Behalve wanneer die legale Windows een OEM versie is....

Een "speciale" windows-versie die gekoppeld is aan het moederbord waarvoor het OS geleverd is

Hoi,

Ik heb zelf ook oem versie xp en kan gewoon steeds activeren bij veranderingen van moederbord etc. Dus als ik mr music begrijp als mijn moederbord dan defect is kan ik windows weggooien omdat ik niet kan activeren .

Modag

Dat klopt inderdaad precies wanneer Microsoft je niet gelooft....

Een "speciale" windows-versie die gekoppeld is aan het moederbord waarvoor het OS geleverd is

ik heb er nooit geen probleem mee gehad en mijn xp was een oem.
ik belde gewoon op naar ms en zegde dat ik wat geupgraded had.

Hoi,

Is mij nog nooit overkomen en ik ben nog weleens gewisseld van hardware etc.

Modag

Volgens mij is het op Helpmij.nl policy om legaal bezig te zijn...

En een OEM versie via slinkse wegen op meerdere hardware installeren en activeren is helaas niet zoals het hoort en bedoeld is...

Hoi,

Daar heb je gelijk in dat mag niet maar ik doe niks illegaals het is gewoon een kwestie van activeren en als het niet geacepteerd wordt door de computer van microsoft het opgegeven nummer bellen en uitleg geven van waarom ,en wordt altijd geacepteerd en er wordt niks op slinkse wegen gedaan . het kost soms allleen wat meer tijd.

Modag

Ps ik heb het wel over op 1 pc installeren en niet op meerdere.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Die pc is dat een merk pc ,dan heb je een dikke kans dat het een oem versie is.

Modag

ook OEM versies worden gewoon geactiveerd als er door persoon zelf gebelt word,
ze doen er niet zo moeilijk over als vaak gedacht word,

Skaff

Hallo ik heb de windows xp disk SP2 ik heb de oemversie ofzo maar kan ik me pc deinstalleeren en het nieuwe moederbord erin doen zonder dat er een probleem ontstaat??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan