Nieuw MSN virus actief !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er was ook een virus met een bit.ly link...
Die 79/407 mensen in mijn msnlijst hadden..

ik heb het

hallo allemaal

ik heb het op mijn laptop en het maakt de boel heel sloom en internet is niet aangeraden om aan te zetten dan wordt je gehackt :evil:

dit heb ik van iemand anders die dat virus had geopend via msn.com

hallo allemaal

ik heb het op mijn laptop en het maakt de boel heel sloom en internet is niet aangeraden om aan te zetten dan wordt je gehackt :evil:

dit heb ik van iemand anders die dat virus had geopend via msn.com

Het is niet zo dat je gehackt wordt als je je internet aanzet. Je wordt direct geinfecteerd als je de bestand opent. De programma maakt verbinding met een centrale (IRC) server waar de programma op een of meerdere opdrachten wacht.

Er bestaat ook de kans dat de programma direct (gevoelige) gegevens verstuurd die op je computer gevonden wordt.

Het beste wat je kan doen is buiten windows om de computer grondig scannen, een zogenaamde "rescue cd" kan heel goed helpen.
Zoek op google bijvoorbeeld naar
Avira Rescue cd, Kapersky Rescue cd, Bitdefender rescue cd of AVG rescue cd.

Deze programma's zijn complete (mini)besturingssystemen die gebasseerd zijn op linux. Deze programma's hebben maar een doel en dat is je computer verlossen van de virussen.
Het is aangeraden WEL een netwerkkabel (UTP) aan te sluiten, anders kunnen de meest recente virus definities NIET gedownload worden en presteren de scanners minder goed tegen nieuwe virussen.

Veel succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan