Nieuw MSN virus actief !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Quarantaine is om te voorkomen dat je legitieme bestanden verwijdert. Als je vanuit quarantaine iets herstelt, plaats je het terug.

Je zegt dat je op Verwijderen hebt geklikt: je hebt de bestanden daarmee verwijderd.

Quarantaine is om te voorkomen dat je legitieme bestanden verwijdert. Als je vanuit quarantaine iets herstelt, plaats je het terug.

Je zegt dat je op Verwijderen hebt geklikt: je hebt de bestanden daarmee verwijderd.

Oke als dat zo is, is de woordkeuze een beetje raar en verwarrend! Daarna heb ik een snelle scan gedaan en inderdaad niks gevonden! ik hoop echt dat ik niks meer doorstuur nu

is de woordkeuze een beetje raar en verwarrend!
Hoezo?

Een bestand staat in quarantaine. Als je "herstelt", herstel je het bestand vanuit de quarantaine naar de originele locatie. Het is geen genezen.

Bij "verwijderen", verwijder je het bestand uit de quarantaine.

Hoezo?

Een bestand staat in quarantaine. Als je "herstelt", herstel je het bestand vanuit de quarantaine naar de originele locatie. Het is geen genezen.

Bij "verwijderen", verwijder je het bestand uit de quarantaine.

Nou als ik aan herstellen denk, denk ik aan maken of repareren. Als het een belangrijk bestand zou zijn, wordt het van het virus verlost. Daar denk ik aan bij herstellen.

Maar het is geen belangrijk windows bestand en ik heb op verwijderen gedrukt, dus het zal wel weg zijn dan! ik ga vanmiddag nog een keer helemaal scannen voor de zekerheid!
bedankt alvast

Nou als ik aan herstellen denk, denk ik aan maken of repareren. Als het een belangrijk bestand zou zijn, wordt het van het virus verlost. Daar denk ik aan bij herstellen.
Tegenwoordig komt dat nog maar weinig voor. Maar ik snap je gedachte.

Nouja, nieuw?

En hoezzo hxxp://?

Ik klik nooit op links die anderen sturen en als ik het al doe dan download ik nooit wat!
En automatische script kan ook, maar dan kijk ik in me Temp map!

Meneer d0mzy heeft dit probleem ook
hoe kom je hier vanaf ?

Wachtwoord wijzigen heeft heel veel zin.
Ik heb me wachtwoord veranderd gelijk alles is weg.

ik heb net zojuist weer een bericht gehad met de volgende tekst:
omg Michael Jackson was murdered i cant belive that ... *puffff*
check out these few photos but they are abit blurry .. im confused....
*KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben vandaag ook alweer 5 mensen tegengekomen die het zeiden :P:evil:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had laatst nog allemaal van zulke berichten op msn maar het lijkt nu wel verdwenen!!:thumb:

er is nu weer een nieuwe actief waarbij je ook een link krijgt. met als melding..je bent gespot op deze leuke foto klik en kijk..zo ongeveer was het

laters

Als je het hebt kan je hijack this tool gebruiken om het te verwijderen :D

Dit schijnt ook een hype te zijn, aantal mensen bij mij zijn nog zó dat ze het ook echt doen ook :/

Hey,

lol heeft online je foto gespot en gaf deze een 8!
Wil je de fotos zien waar het om gaat? Bekijk ze dan nu op deze website:

http://lol.msnimagevrienden.com/?friend=voorbeeld555@hotmail.com

Groeten,
lol

*hierbij is "lol" de naam van degene die het stuurt. Dit is dan wel geen virus, maar wel zeer irritante spam.

Wordt nl. gevraagd om "msn e mail" en "msn pass woord" --> login om de foto's te bekijken wat een spambot is.
msnspam.png

toch gedaan? verander wachtwoord --> geen toegang meer :P

-----
Be warned! :shocked:

Laatst bewerkt:
Ik heb dus ook last gehad van een soortgelijke virus. Mijn broertje heeft aan mijn computer gezeten terwijl ik op locatie aan het werken was.

Het virus heeft mijn server (de computer in kwestie) offline gehaald waar al mijn hulpprogramma's opstaan, dat trok mijn aandacht en ging ik naar huis.

Nadat ik de virus op een andere computer in een sandbox omgeving heb gedraait ben ik erachter gekomen dat deze zichzelf tot wel 58x vermeenigvuldigd en verbinding maakt met meerdere servers.

Ik heb vervolgens een aantal dingen uitgeprobeerd en heb de volgende stappen gedraaid.

not. dit is een kopie van een post dat ik heb geplaatst op een andere forum.

VOORDAT JE BEGINT:
Zodra je computer opnieuw start tijdens het draaien van ComboFix is het mogelijk dat er een proces "Amihu*.exe" draait. Dit is een onderdeel van de virus en dient direct handmatig beeindigd te worden. Dit kan je doen door Windows Taakbeheer te starten (CTRL+ALT+DEL & CTL+SHIFT+ESC) en op tabblad "processen" te klikken. Het proces "Amihu*.exe staat in de lijst met draaiende processen. (de * in amihu*.exe is een willekeurige letter)
  1. Download ComboFix HIER.
  2. Download MalwareBytes Anti-Malware HIER.
  3. SCHAKEL JE VIRUSSCANNER UIT!!!
    ComboFix voert een aantal handelingen uit wat mogelijk niet toegestaan is door de virusscanner, om de beste resultaten te behalen is het aangeraden je virusscanner uit te schakelen voordat je de volgende stap uitvoert.
  4. Start ComboFix (dit proces duurt circa 10 minuten en de applicate zal je computer een of twee keer herstarten.
  5. Installeer MalwareBytes Anti-Malware
  6. Start MalwareBytes Anti-Malware en doe een volledige systeemscan.
  7. Verander je MSN wachtwoord. Dit kan in handen zijn gevallen van andere mensen waardoor je account nog steeds misbruikt kan worden om de links te verspreiden.

Dit heeft de virus op mijn computer en de computer van een contactpersoon verwijderd. Omdat ik dit pas in de nacht heb kunnen repareren heb ik het nog niet bij iedereen kunnen testen, dus het kan voorkomen dat dit het probleem niet geheel oplost maar nooit geschoten is altijd mis :)

Mocht het zo zijn dat dit het probleem niet in alle gevallen oplost post ik een nieuwe bericht of update in deze zodra ik meer informatie heb.

Veel succes,
Oguzhan

Laatst bewerkt:
@ Mrprozac,

Even een kleine toevoeging, de gebruikers van emulatie software (daemontools, Alcohol xx% enz.), moeten de programma's deinstalleren.

Dat aangezien, ook die software, de scanners sommige dingen niet laat doen.

Iedereen let op!!

Nooit op links van reacties klikken waar er staat je weet wel ''ben jij dit op deze...'' want hier is het al hetzelfde geval!!!

Dit is er ook weer eentje waar velen zullen instinken;

Code:
Hallo

Jou afbeelding werd vandaag herkend door Sandra en met een 6 beoordeeld.
Wil je zien om wat voor afbeelding het gaat? Ga dan direct naar deze website:
http://www.msnpicturealbum.com/?vriend=janjansen@msn.com

Groetjes
Sandra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan