nieuw netwerkkaartje+chello

Status
Niet open voor verdere reacties.

ardger9

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2001
Berichten
359
Ik heb een nieuwe computer gekocht, en nu wou ik met de ingebouwde netwerkkaart van het moederbord internetten, maar ik kom er niet op ik krijg geen IP adres en als ik de standaard kaart van chello gebruik meteen hoe kan dit?????

PS. ik wil graag de ingebouwde kaart gebruiken omdat ik geen pci sloten meer vrij heb.
 
Chello geeft jou op basis van de bij hun bekende macadres van je netwerkkaart een ipadres.

Je kunt hun bellen en het nieuwe macadres doorgeven.

Maar als ik het ooit goed begrepen heb kun je de kabel in je nieuwe netwerkkaart stoppen, je modem resetten en dan zou het ook moeten werken

Het laatst durf ik niet met zekerheid te zeggen. Misschien dat een chello gebruiker hier meer over kwijt kan
 
Je dient op de oude netwerkkaart eerst je IP nummer vrij te geven en daarna pas de nieuwe netwerk kaart te gebruiken, je zal dan vanzelf een service scherm van Chello krijgen waarin je je gegevens kunt zetten voor de nieuwe netwerk kaart. Als je dit niet gedaan hebt moet je even bellen met de helpdesk, zij zullen dan je IP vrijgeven waarna je hem opnieuw kan aanmelden.
 
Menu start --> Uitvoeren --> tik in: CMD --> vervolgens in zgn DOS box tik je in: IPCONFIG /release

Na het plaatsen van nieuwe netwerkkaart je modem en computer resetten en vervolgens IE openen, als het goed is krijg je dan vanzelf de service scherm, kan effe duren.
 
Ik heb ook chello,je moet ze gewoon bellen,en dan geef je hun je (nieuwe) Mac adress door,dan loopt alles weer ok.
Ja ,Chello (UPC) is een beetje lastig daarin,maja.....je kan ook een andere provider nemen die wat makkelijker is,zoals bijv. Wanadoo,die maken minder problemen,en ze zijn ook makkeleijker met internet delen etc,dat ondersteunen ze zelfs.
 
bedankt iedereen:thumb:
leonehonda ik kan geen andere provider nemen want die zijn hier niet:evil:
 
Geplaatst door hjllo
Gebruik het progje om het macadres van je mobo-NIC te veranderen in dat van de chello-NIC.
Ik ben bang dat dit niet zal gaan helpen.
Chello moet namelijk het Mac-adres aan je gebruikers account koppelen.
Gewoon bellen is het simpelste.
(nou ja, simpel en Chello.:rolleyes: )
Het duurt dan ± 24 uur, of korter, voordat je verbinding weer actief is.
 
Natuurlijk werkt dit!
Hoe dacht je dat ik nu aan het internetten ben.

Toen ik een nieuw mobo kocht heb ik de pci van chello er meteen uit gegooit en SMAC geinstaleerd even het adres veranderen,reboot en klaar.

Ik heb nu 3 pc's met een onboard NIC in onderhoud en wanneer ik met eentje bezig ben dan plug ik hem gewoon in.

Dus 3 pc's met het zelfde mac adres.

Het werkt echt.


B.Jager
 
Geplaatst door crash

Ik ben bang dat dit niet zal gaan helpen.
Chello moet namelijk het Mac-adres aan je gebruikers account koppelen.
Gewoon bellen is het simpelste.
(nou ja, simpel en Chello.:rolleyes: )
Het duurt dan ± 24 uur, of korter, voordat je verbinding weer actief is.

Door het macadres aan te passen veranderd er toch niets aan de configuratie van het geheel.Het modem blijft het zelfde,het IP en dergelijke gaat bij chello toch automatisch,en ook het macadres(door het aan te passen) blijft het zelfde.

B.Jager
 
Ik heb hier twee servers staan, de normale en een test/backup server. Bijde hebben voor chello hetzelfde Mac adres. Ik heb dit gewijzigd in de regestry. Dat doe het programma smac namelijk ook.

Groetjes Erik Rothuis
 
Geplaatst door hjllo
Door het macadres aan te passen veranderd er toch niets aan de configuratie van het geheel.Het modem blijft het zelfde,het IP en dergelijke gaat bij chello toch automatisch,en ook het macadres(door het aan te passen) blijft het zelfde.

B.Jager
Met de oudere Lancity modem ging dit niet op, maar met de motorola(surfboard) modem van tegenwoordig wel.

Ik heb namelijk zelf het Mac-adres door moeten bellen naar Chello, toen ik nog een Lancity modem had en een nieuwe netwerkkaart nam.
 
maakt niets uit wel modem je hebt, als jij je os wijsmaakt dat dat het mac adres is, dan wordt die geacsepteerd.

Groeten Erik Rothuis
 
als je nieuwe netwerk kaart er in stopt, en je start je computer op en je opend je browser krijg je (als het goed is)

https://provisioning.upc.nl zo iets te zien, moet je wat gegevens in vullen, mac van je modem, postcode en je inlog gegevens en dan kan je weer gaan met die banaan :)
 
Hmm, vreemd ik kreeg toen met geen mogelijkheid verbinding en heb ten einde raad Chello maar gebeld.

Ach ja, nu ben ik ook weer wat wijzer geworden.:)
 
Geplaatst door Sith Warrior
als je nieuwe netwerk kaart er in stopt, en je start je computer op en je opend je browser krijg je (als het goed is)

https://provisioning.upc.nl zo iets te zien, moet je wat gegevens in vullen, mac van je modem, postcode en je inlog gegevens en dan kan je weer gaan met die banaan :)

Eén ding hierbij, je moet op je oude netwerkkaart wel eerst je IP nummer vrijgeven, anders krijg je deze pagina niet te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan