Nieuw pctje

Status
Niet open voor verdere reacties.
prima voeding(nieuw merk) alleen hij dient hier nog ingeburgerd te worden.

volgens Mrmusic(een mede helpmijer die we helaas al tijdje niet meer zien)mag ie volgens duitse testen in het rijtje antec,zalman ,ozc geplaats worden

ik heb hem er ook inzitten

volgens Mrmusic(een mede helpmijer die we helaas al tijdje niet meer zien)mag ie volgens duitse testen in het rijtje antec,zalman ,ozc geplaats worden

Nee, het is geen prima voeding.
Jij vind het een goede voeding, omdat je (nog) geen problemen hebt gehad.
Ik heb ook jarenlang een Qtec in een computer gehad. Daar had ik toendertijd ook geen problemen mee.
Tot een keer die voeding doorbrandde.... Toen stond dus een complete pc bij het oud vuil en niet alleen de voeding...

Lees dit:
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZmpoZGma/Voedingen_megatest_50x_400W1200W/18

Is welicht de pc van Mrmusic doorgebrand? :P

Laatst bewerkt:
dus kan ik het beter op die 400 watt voeding houden omdat ik toch niet meer videokaarten erin ga doen.

dus kan ik het beter op die 400 watt voeding houden omdat ik toch niet meer videokaarten erin ga doen.
Als je niet een paar euro extra aan de voeding wilt besteden (wat ik wel wil aanraden: je hoeft echt geen voeding van 100 euro te kopen: maar 50 euro is wel een beter idee), dan nog liever die 400W.
Qua systeem zal dat wel werken.

Ik denk dat je zelfs binnen de 300W blijft met die 8600GT (is wel een budget-budget gamers-videokaart: dat besef je hopelijk wel...)

http://tweakers.net/pricewatch/218245/sapphire-radeon-hd-3850.html
Is beter... bewijs: (zoek naar '8600 gt' en '3850'
http://www.tomshardware.com/charts/...,1621,1565,1605,1557,1618,1564,1584,1617,1563

De 3850 is ook zeker niet de beste gamers-kaart, maar wel beter dan die 8600GT...

Laatst bewerkt:
Ja. Ik ben niet zo'n grote gamer en ik wil gewoon dat die videokaart zo'n beetje alle spellen op low settings maakt niet uit kan spelen. gewoon een kaart die een beetje goed werkt.

Case: Asus TA-863 25
Mobo: Asus P5N-E SLI 79
Vid : Club3d 8600GT 512MB 65
DVDR: Samsung SH-S223F 19
HDD : Samsung SpinPoint T 57
RAM : Kingston VRam 2GB 32
PROC: Core 2 duo 7650 119
VOED: 550Watts 31,50

TOTAL: 427,50
zonder verzend
Ahah. Dat lijkt me dus wel een redelijk prijsje voor dit systeem.

Ik ga em eens aanpassen:

Id 82661 Samsung 22x DVD�RW SATA Writer Bulk BeigId € 20,99
Id 9147 Chieftec GPS-450AA-101A, 450 Watt € 46,51
Id 34984 LC Power 108B,ZwartId € 24,86
Id 10180 Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2 32,44
Id 72197 Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II € 66,07
Id 56577 Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed € 135,66
Id 82543 Jetway Radeon HD3850,DDR2, PCI Express x € 73,72
Id 31858 Asus P5K,Retail € 83,41

Totaal 483,66
Incl verzendkn 493,66

Je begon met 481 dus dit lijkt me wel haalbaar voor je.
Eventueel kan je nog wel een paar euro besparen op het moederbord, als gewoon kiest voor maar 1 pci-e-poort. En dat kan prima, want tegen de tijd dat jij een nieuwe videokaart zal gaan kopen (inschatting mijnerzijds) kan je net zo goed een kaart kopen die gehakt maakt van deze HD3850. Dus heb je geen 2 pci-e-poorten nodig.
Dan kan je bijv deze doen:
http://azerty.nl/producten/product_detail/517/72313/msi-p35-neo-f.html
Scheelt 19 euro...

Prima? Sorry hoor, maar als Hardware.Info als conclusie het volgende vermeldt over de 420 Watt versie ''De conclusie is simpel: laat deze voeding links liggen'', dan heb ik weinig vertrouwen in het merk. De 420 Watt-versie werkt niet volgens de officiele ATX 2.2-standaard, de voltages zakken in, de efficiënte is slecht, de voeding is erg luidruchtig en er is duidelijk bezuinigd op de componenten aan de binnenkant.

Mrmusic heeft me keer andere duitse test gemaild.

heb ze helaas niet meer na een format,:confused:

maar ja bij mij doet ie het prima met een 3850 eraan(en die vraagt wat)

Als je die Duitse test vindt, zou je 'm dan even kunnen laten zien? Ben wel benieuwd namelijk, dat twee sites tot twee heel verschillende conclusies kunnen komen....

Als je die Duitse test vindt, zou je 'm dan even kunnen laten zien? Ben wel benieuwd namelijk, dat twee sites tot twee heel verschillende conclusies kunnen komen....

Alleen al het feit dat er maar 1 12V-lijn is van 24A zou al genoeg moeten zeggen.
Volgens mij zijn er geen A-merken die 24A op 1 12V-lijn doen. Dat is voor mij al een teken.
Zelfs op een gigantisch zware 1000W-voeding doen ze maar 18A over een 12V-lijn.

heb lopen zoeken maar kan niet vinden.
ik zou niet weten waar Mrmusic die vandaan gehaald heeft.

maar over de twee verschillende conclusies??
tja het ene autoblad vind een auto helemaal top en een ander niet.

over de lijnen?
tja zelfs een auto met 3 cilinders kan als kwalitatief goed beoordeeld worden.

ja ook ik heb me lijstje met goede A merk voedingen(http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/53173#a-merk)

maar mag daar een keer van afgeweken worden als ie er niet opstaat en uit mijn ervaring en anderen op deze site alswel mensen uit me omgeving waar ik hem geplaats heb ook positief over zijn.

soms kunnen we te ver neuzelen over wat wel en niet als goed beschreven of niet beschreven staat.
valt me al vaker op hier op helpmij.alles moet het onderste/beste uit de kan zijn anders is het niet goed.terwijl er zat ts's zijn die met "normaal" genoegen nemen

over de lijnen?
tja zelfs een auto met 3 cilinders kan als kwalitatief goed beoordeeld worden.

ja ook ik heb me lijstje met goede A merk voedingen(http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/53173#a-merk)

maar mag daar een keer van afgeweken worden als ie er niet opstaat en uit mijn ervaring en anderen op deze site alswel mensen uit me omgeving waar ik hem geplaats heb ook positief over zijn.

soms kunnen we te ver neuzelen over wat wel en niet als goed beschreven of niet beschreven staat.
valt me al vaker op hier op helpmij.alles moet het onderste/beste uit de kan zijn anders is het niet goed.terwijl er zat ts's zijn die met "normaal" genoegen nemen
Was mrmusic niet in de war met levicom?

En het klopt niet wat je zegt. Juist hier worden veel budget voorstellen gedaan.
Kijk je naar andere forums dan worden daar vaker dure artikelen geadviseerd.

Een systeem met een 4870X2 ben ik hier nog nauwelijks tegengekomen.
Net als voedingen van 100 euro.

Maar er is een grens: je moet mensen geen spullen aanraden die niet goed zijn.

Het gaat toch over een Q-tec voeding he?

Zo Ja, NIET doen heb er in 2 jaar tijd al twee versleten, de eerste zorgde ervoor dat ik een compleet nieuw systeem kon kopen.(Hij brandde door en zorgde voor een echte brand in mijn PC, dat kon ik zien door m'n glaasje in mijn kast.) De tweede ging een maand geleden de mist in. Zorgde ervoor dat mijn systeem niet of nauwelijks meer draaide.

Het gaat toch over een Q-tec voeding he?

Zo Ja, NIET doen heb er in 2 jaar tijd al twee versleten, de eerste zorgde ervoor dat ik een compleet nieuw systeem kon kopen.(Hij brandde door en zorgde voor een echte brand in mijn PC, dat kon ik zien door m'n glaasje in mijn kast.) De tweede ging een maand geleden de mist in. Zorgde ervoor dat mijn systeem niet of nauwelijks meer draaide.

Dit risico loop je dus met slechte voedingen!!!

Laatst bewerkt:
Klopt bijna, jij hebt hem inderdaad niet genoemd frankwannet, marsmannetje wel en daar reageerde ik op. Vandaar.

M.a.w. Koop alsjeblieft een a-merk voeding. Dan is de kans dat ie echt de fout ingaat tenminste een stuk kleiner.

Laatst bewerkt:

Dat is natuurlijk wel zo, maar daar gaat het ook om looks, gevoel en dergelijke. Bij voedingen geldt dat in veel mindere mate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan