nieuw standaard sjabloon

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Hallo,
Ik heb een nieuw sjabloon gemaakt, maar kan niet ontdekken hoe ik deze als standaard kan instellen (in plaats van het sjabloon "normal.dot").
Ik heb office XP, NL
alvast bedankt, emc

Normal.dot is DE standaardsjabloon. Overschrijf met je eigen sjabloon het bestand Normal.dot en dan moet ie het doen

Hai, :D

Normal.dot is geen normaal sjabloon dus overschrijven is geen goed idee!

Het is de moedertemplate van Word en een hoop extra functionaliteit zit opgeslagen in dit sjabloon!

Het is beter om het sjabloon op te zoeken in de map sjablonen en dan rechtermuisknop/Openen.

Doe in de geopende Normal de gewenste aanpassingen en sla het document op...nu zal het volgens wens draaien neem ik aan! :thumb:

Bedankt voor jullie reacties. Ik wil echter het standaard sjabloon bewaren. Bij jullie opties betekend dat dat ik er dus een kopie van moet maken en die ergens anders opslaan en dan overschrijven. Klopt het dus dat ik niet kan aangeven dat word standaard moet openen met mijn eigen sjabloon?
alvast bedankt, emc.

Geplaatst door joost verdaasdo

Normal.dot is geen normaal sjabloon dus overschrijven is geen goed idee!
Wij bedoelden hetzelfde, Joost. Ik ging er namelijk van uit dat emc zijn sjabloon had gecreëerd op basis van normal.dot. Als je deze dan opslaat blijven alle functies gewoon behouden. Overigens kun je natuurlijk altijd een kopie maken van je originele normal.dot. Kun je altijd terug.

Het klopt dat je niet kan aangeven dat je een ander sjabloon (met een andere naam dan normal.dot) als standaard kunt instellen. Tenminste, ik ben het nog in geen enkele versie van Word tegengekomen.

Geplaatst door Sidi

Wij bedoelden hetzelfde, Joost. Ik ging er namelijk van uit dat emc zijn sjabloon had gecreëerd op basis van normal.dot. Als je deze dan opslaat blijven alle functies gewoon behouden. Overigens kun je natuurlijk altijd een kopie maken van je originele normal.dot. Kun je altijd terug.

Ah akkoord dan is het een misverstandje! :thumb:

Geplaatst door emc
Bedankt voor jullie reacties. Ik wil echter het standaard sjabloon bewaren. Bij jullie opties betekend dat dat ik er dus een kopie van moet maken en die ergens anders opslaan en dan overschrijven. Klopt het dus dat ik niet kan aangeven dat word standaard moet openen met mijn eigen sjabloon?
alvast bedankt, emc.

Nou helemaal geen methode is overdreven...er zijn altijd nog Commandline Switches voor dit soort doeleinden! ;)

Dus zoek Winword.exe op bij mij in:
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11"

Kies Rechtermuisknop /snelkoppeling op bureaublad

Op de shortcut rechtermuisknop kies Eigenschappen.

Bij de regel "beginnen in" staat nu al het pad van Winword.exe: dus: "C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11"

Nu gaan we de "/t" switch gebruiken om met een nieuw document te starten op basis van een sjabloon waarvan jij het pad specificeert..(Dus niet langer meer Normal.dot)

Verander het pad bij "beginnen in" naar:
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE" /t"C:\Documents and Settings\Admin\Application Data\Microsoft\Sjablonen\profiel.dot" (het pad natuurlijk naar een sjabloon van jou keuze)

Let op het Pad naar het sjabloon typ je DIRECT na de switch (en merk ook de spatie van te voren op) in tussen aanhalingsteken...

Ja dit is eenmalig wat werk maar daarna gebruik je gewoon de snelkoppeling en klaar ben je!

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan