Nieuw systeem bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicj56

Banned
Lid geworden
4 jan 2010
Beste,

Ik ben van plan een PC te gaan bouwen omdat ik nu op een laptop zit(weet dat die niet goed zijn op het oppervlakte gaming), dus wou ik een pc bouwen en kopen, maar is dit een goed systeem voor spellen zoals:

- CoD BO
- DiRT 3 en etc.

Hier is de link: Systeem

Laatst bewerkt:
Dure kast... ik zou een goedkopere kast nemen en een i7 2600k nemen :P
Klikkie :P
als je gaat gamen kan je beter niet met een i5 komen aankakken maar met een i7 :D

Laatst bewerkt:
Ok bedankt, prijs blijft redelijk hoog, maar je moet er wat voor over hebben.

Laatst bewerkt:
haha, denk dat dit hem word.

Laatst bewerkt:
hier op het forum word vooral de i5 voor gamen aangeraden.
(ik stelde zelf ook deze i7 voor in een ander topic maar daar werd gezegd dat i5 beter is.)
Kijk maar in dit topic:
helpmij topic

ook nog een dvd speler? zelf heb ik er net een toegevoegd:

EDITED syteem

Whisper380 die had ik ook eerst in de config staan, maar de GPU is ook goed?

Laatst bewerkt:
De i5(evt k versie)voldoet prima om te gamen.Verschil daarin tussen de I7 2600 en i5 is niet zo groot.Wel in prijs.Om en nabij de 80 euries.

ja en als ik dan toch zeg maar later een i7 zou willen dan zou ik als nog kunne uitbreiden.

ik zou zelf de i7 aanraden, dan heb je het gewoon meteen
niet zo zwerverig doen en gewoon kopen... ik weet zeker dat je dan een gesmeerd pc'tje zult hebben :thumb:
ik heb namelijk niet zo'n zin in nog zo'n welles/nietes topic :P

Oké dat is ook weer waar.

Zal denken, maar moet wel nog sparen, maar dan heb ik nu ruim van te voren al flink wat advies voor mijn systeem, ik schatte zelf de prijs ook al tussen de 1000 en 2000 euro;).

Ik denk dat ik de i7 pak dan zit ik wel snor hoop ik.

Dan moet je met goede argumenten komen waarom die een i7 zou moeten nemen.Als een i5 ook voldoet.

Leesvoer

Laatst bewerkt:
als je echt het laatste druppeltje uit je processor wilt persen, met gamen
zou ik voor de i7 gaan want als je later serieuze spellen gaat spelen
dan scheelt de 0.2ghrtz van de i7 echt wel met de i5,
ok het is niet veel, maar de prestatie zal er zeker wel zijn
en waar praten we nu over 80 eurotjes ?...
werk gewoon nog een dagje extra dan heb je hem gewoon
"waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan ?"

Heb nu in me laptop i5 430M en die voldoet ook goed om te gamen.

De i7 argumenten(voorbeelden staan achter argument:
- Voor zware applicaties(autodesk, virtual pc voorbeeld)
- Zwaren spellen(DiRT 3 CoD BO en MW3)
- Veel onder druk te zetten

Kortom, de pc moet genoeg in huis hebben.

Oja, waarom ik er geen windows 7 bij heb zitten is omdat wij die vanuit school via MSDN kunnen downloaden dus de pro versies van de windowsen.

@asususer, Je hebt gelijk met: "waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan ?" en als je lang moet gamen dan word de i5 trager of springt eerder in de zowel genoemde "Turbo boost"

Laatst bewerkt:
Complete onzin om hiervoor een i7 te nemen, met de i5 ben je beter en ook nog eens voordeliger uit.

En verder: de voeding die je gekozen hebt, is ook onnodig duur, nergens voor nodig

Misschien is een processor koeler en koelpasta nog een ideetje? scheelt behoorlijk in de tempratuur, en is geen overbodige luxe, kost ook niet zo heel veel, en wat ik altijd heb als ik bij azerty bestel, dat ik niet altijd alle sata kabeltjes enz meegeleverd krijg, misschien voor de zekerheid 1tje bij doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan