Nieuw systeem bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pankoek

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2010
Berichten
34
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik ook al een game pc gebouwd en die bevalt tot nog toe erg goed. Ik ga nu een nieuwe bouwen voor een vriend en dit is de setup die we bij elkaar hebben gezocht.

Moederbord: Asus P8Z77-V DELUXE iZ77, SATA600 RAID, WLAN
Videokaart: Asus PCI-e GeForce GTX560 Ti TOP DC II 2GB HDMI
Voeding: Cooler Master Silent Pro M2 620W, Modulair
Fans: Corsair AF140 Quiet 140mm, 1150rpm (2 stuks)
Geheugen: Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance (blauw)
Processor: Intel Core i5 3570K 3.40GHz 6MB Box
Boot SSD: Intel SSD 2.5", 60GB, SATA600, 520 Series OEM
HDD: Seagate 3.5" 1TB, SATA600, 7200rpm, ST1000DM003
DVD-drive: Samsung DVD-/+/RAM SH-222BB/BEBE 22x, SATA (zwart)
Case: Fractal Design Midi Tower Define R3 USB3.0 ATX, No PSU (zwart)

Het gaat niet echt om het geld maar als jullie componenten weten die hetzelfde presteren maar ietwat goedkoper zijn, zijn suggesties altijd welkom.
Ik zou graag willen weten of jullie denken dat het systeem goed bij elkaar past, en zoals gezegd, we staan open voor suggesties!

Groeten, Pankoek
 
Ipv de gtx 560 ti kan je de HD7850 pakken , deze is een stukje sneller en goedkoper.
Ook ipv de intel ssd een samsung ssd ,deze zijn beide in het praktijk getest en komen op gelijke snelheden uit terwijl de intel meer schrijfsnelheid beweert te hebben. , de samsung is goedkoper
 
Beste msi009, bedankt voor de tips. Alleen blijf ik denk ik bij de Nvidia. Wat betreft de ssd, ik ben gegaan voor de betrouwbaarheid van Intel. Maar het kan goed zijn dat ik het mis heb. Maar in ieder geval, bedankt.
______________

Hallo Dennis,

Ik zag later pas de eisen staan voor een bericht dus ik zal meteen wat meer over mijn wensen vertellen;
Budget: zoals je misschien wel gezien hebt in het winkelwagentje van 4launch, is mijn budget (incl. randapparatuur en software) zon €1400. Hier onder een lijste van de gewenste randapparatuur en software;

Randapparatuur en software
Monitor: Asus LED VH238T 23", DVI €156
Microfoon: Logitech Desktop Analoog €15
Bediening: Microsoft Wireless Desktop BlueTrack 3000 US (zwart) €38
Speakers: Logitech Z623 150W 2.1 (al in bezit) €--

Software
OS: Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 NL 1u 64bit OEM €86
Office: Microsoft Office Professional Plus (al in bezit) €--

Het doel
Mijn pc is vooral bedoeld als vervanging voor mijn laptop want die houd het niet meer bij. Ik wil daarom een computer hebben die wat meer future-proof is. Daarom heb ik mijn budget wat omhoog gegooid. Met de pc zal ik voornamelijk internet, youtube en games doen, gewoon de dagelijkse dingen.

OS
Zoals in het lijstje beschreven staat, ik ga voor Windows 7 Home Premium. Voor een oude laptop zou ik die nog wel eens van het internet willen plukken maar voor mijn primaire pc wil ik het graag allemaal goed hebben werken.

Groeten, Pankoek
 
overdreven duur moederbord snoept al je geld weg voor de videokaart
je kan beter 100 euro minder aan het moederbord besteden en dit in bijvoorbeeld een GTX670 of HD7870 stoppen
daar hebben games veel meer aan en zal net zo future proof zijn

klikerdeklik
ik heb het moederbord aangepast deze is nu Asorck Z77 Extreme4 geworden prima moederbord voor overklokken etc.
heb de videokaart in een GTX670 veranderd daar hebben games veel meer aan kun je ze op een goede kwaliteit spelen en trekt minder stroom!
ik heb de voeding veranderd in een Corsair Builder 600watts voeding is net zo goed als die coolermaster voeding maar wel een stuk goedkoper
ook heb ik de Intel SSD veranderd in een Samsung 830 64GB SSD is meschien net even wat minder robust maar wel stabiel en zeker een stukje sneller en is ook goedkoper
 
Laatst bewerkt:
@firest0rm

Daar zat ik dus nog naar te kijken. Het moederbord is idd duur maar beschikt wel over ingebouwde wlan en bluetooth. Verder vind ik sommige features van ASUS erg goed zoals bijvoorbeeld Fanxpert2.

Ik zou het wel leuk vinden om een betere videokaart te hebben maar ik denk echt niet dat ik het nodig heb, ik speel voornamelijk mw3 en wat andere niet veel eisende spellen (TDU1, AOE1, soms Sims3)

Ik ben dus geen diehard gamer en het is meer een media-game pc voor films kijken. Die films download ik meestal en dus wil ik goed internet hebben. Een vriend van me heeft momenteel erg veel problemen met zijn netwerkadapter en daarom ben ik gegaan voor dit mobo. Voor zover ik weet is dit het enige moederbord die dit ingebouwd heeft.

Ik zou liever besparen op onderdelen als een HDD. Dit omdat ik het systeem graag future-proof wil hebben. Mijn laptop is nu 1.5 jaar oud en die is echt verouderd, als ik nu een nieuwe zou moeten kopen ben ik weer €900 kwijt. Ik denk dat ik met deze pc dan een meer long-term-solution heb.

Bedankt!

Groet, Pankoek
 
vrijwel ieder nieuw moederbord heeft een ingeboude fan controller bij de een heet het net even wat anders dan de ander

het dure moederbord maakt je pc niet meer future proof dan het goedkopere moederbord
je laptop moet je niet vergelijken met een desktop pc een laptop kun je niet upgraden en heeft standaard minder sterke hardware erin zitten
in iedergeval ga je het met de pc die ik heb samengesteld lang volhouden

de 2 grootste oorzaken waardoor een pc verouderd is de processor en de videokaart zeker als men in de verre toekomst nog wilt kunnen gamen
standaard zaken zoals youtube email filmpjes in hd etc voldoet ieder systeem wel en zul je gewoon de pc goed schoon moeten houden van virussen etc

verder is blue tooth en wlan niet echt super intressant die dingen kun je zelf ook voor 10/15 euro per stuk kopen
heb je een usb blue tooth en wlan stick

de GTX670 is ook geen high end videokaart daar valt hij net onder maar gaat wel langer mee dan die GTX560
 
Laatst bewerkt:
Oke, dit is een stap in de goede richting vind ik. De SSD ben ik het mee eens, ik denk niet dat de schrijfsnelheid veel invloed heeft als het een boot drive is, of wel??

De videokaart is even slikken :p Een vriend van me heeft een GTX460 (+i5 2500)en die draait moeiteloos mw3 op de hoogste settings dus dan denk ik dat de GTX670 misschien (voor mij) een beetje overkill is. Verder vraag ik me af of msi009 dan misschien wel een punt heeft met de HD7850.?

Even over de voeding, aangezien ik geen grote case heb wil ik wel graag een modulaire voeding. Die zijn iets duurder maar het zien er een stuk opgeruimder uit.

Als ik dit moederbord zou houden moet ik er wel een netwerkkaart bij hebben, welke zouden jullie me aanraden?
Als je dan een moederbord neemt van 130 en daar nog een netwerkkaart van 50 dan zit je ook nog op een totaal van 180. Dus ben je al met al niet veel goedkoper uit, maar ik wil echt geen problemen met mijn internet.

Groeten, Pankoek
 
netwerk kaart zit standaard al op het moederbord en die zijn net zo goed als gewone netwerk kaarten
tenzij je Wifi wilt die kun je al voor 13 euro kopen klikerdeklik
 
MW3 is niet veeleisend , deze kan je met bijna elke kaart op max/high.
Wil je games spelen als crysis of metro op max zonder enige lag dan zal je aan de gtx 670 / 580 ---| 7870 <-- moeten denken.
 
@firest0rm

Sorry, met netwerkkaart bedoelde ik natuurlijk Wifi-module.:eek: Ik zou wel graag een dual-band willen omdat mijn router ook dual-band is.:D Daarom ben ik in eerste instantie ook op dit moederbord uitgekomen. Ik heb namelijk geen kabel internet op zolder :|

@msi009
Ok, ik speel eigenlijk geen andere spellen dan mw3, dus ik ga niet voor een GTX670.

Dus tot nog toe heb ik eigenlijk alleen de SSD vervangen. Een andere voeding sta ik ook nog wel voor open, mits het een modulaire voeding is.:)

Groeten, Pankoek
 
Laatst bewerkt:
Voeding kan je een OCZ modXstream pro pakken, deze is modulair mooi en heeft ook meer efficiency dan andere voedingen in de prijs klasse
 
Voeding kan je een OCZ modXstream pro pakken, deze is modulair mooi en heeft ook meer efficiency dan andere voedingen in de prijs klasse

En hoe zit het met het geluid van deze voeding? Ik wil graag een stil systeem hebben, ben daarom ook gegaan voor Define R3 case en de Corsair fans.
 
klikerdeklik wifi kaart met dual band
klikerdeklik OCZ modXstream 600watt modulaire voeding

een voeding is standaard wel stil ze draaien op lage toeren
het grootste geluids probleem zal de videokaart of processor fan zijn
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze voeding ook gehad en hij is muisstil , je hoort hem gewoon nooit.
Als cpu fan kun je voor de zalman cnps 10 x extreme gaan , deze is ook muisstil .
 
Oke, ik heb nu de SSD en de voeding aangepast.

Ik blijf koppig :d en houd het moederbord wat ik in eerste instantie had.

Ik heb nu dankzij jullie ongeveer €40 bespaart.:thumb:

Ik denk dat ik het systeem een dezer dagen ga bestellen.

Bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Pankoek

P.S. Hier nog het uiteindelijke systeem:

https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/23734
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze voeding ook gehad en hij is muisstil , je hoort hem gewoon nooit.
Als cpu fan kun je voor de zalman cnps 10 x extreme gaan , deze is ook muisstil .

je bedoelt deze?

https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/81311#p-4-productid-078416

Ik ben in eerste instantie nog niet van plan om iets te gaan overklokken, maar als ik het ga doen wil ik meteen upgraden naar een gesloten waterkoeling voor de CPU. Dus ik denk dat ik het gewoon even bij de Boxed koeler houd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan