Nieuw systeem max 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC_Prob

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2005
Hallo,

een vriend van me wil een leuke game PC voor 1000 euro kopen. Hij wil het graag dichtbij bestellen dus heb ik ervoor gekozen om het samen te stellen bij 4launch (www.4launch.nl)

Hij wil niet gaan overclocken
Hij heeft ook geen muis, toestenbord, speakers, beeldscherm nodig
Operation system is ook niet nodig want die heeft zelf nog
MAX = 1000 euro
Dus alleen Kast en inhoud
Hij gebruikt de PC voor allerlei dingen: gamen, werken etc.

Hij wilt dat dit echt een goede PC wordt met a merk componenten,

Hij wilde graag een intel systeem (quad core) en niet die 9600GT en wilt hij ook aardig wat opslag, misschien is die 750GB hardeschijf iets? of is misschien 2 x 500 een goede optie?
Had trouwens zo'n beetje gelezen over een 8800GTS 512MB G92, is die goed?

Ik zelf kan opzich wel een simpel systeem samenstellen maar heb geen idee of de kwaliteit van de producten goed zijn dus als jullie voor hem een goede game PC willen samenstellen zou dat echt heel fijn zijn!

groetjes,

Rob

Laatst bewerkt:
Ik ben al bezig met wat samenstellen voor je vriend
alleen wil ik een paar dingen weten namelijk :
gaat hij de pc zelf bouwen en hoeveel RAM geheugen moet erin , ik heb nu 4GB
Maar in 32 Bits zal maar 3.2 herkent worden .

dit is zonder Dat die wordt gebouwd dus je moet hem zelf inelkaar zetten

attachment.php

Bijlagen

• Pc.JPG
    Pc.JPG
    58,1 KB · Weergaven: 84
Laatst bewerkt:
BluRay, dat is een mooie samenstelling, maar waarom een OCZ GameXStream?

waarom niet .......:confused::D

Als je toch een systeem van 1000 euro koopt, waarom dan even snel de voeding kiezen? De OCZ-voeding is zeker niet slecht, maar voor dat bedrag is er beter te krijgen (denk aan Be Quiet en Antec).

Ik ben al bezig met wat samenstellen voor je vriend
alleen wil ik een paar dingen weten namelijk :
gaat hij de pc zelf bouwen en hoeveel RAM geheugen moet erin , ik heb nu 4GB
Maar in 32 Bits zal maar 3.2 herkent worden .

dit is zonder Dat die wordt gebouwd dus je moet hem zelf inelkaar zetten

attachment.php

Hij bouwt hem zelf in elkaar, er hoeft maar 2 GB ram in,

700 watt is volgens mij nogal overkill...

Hij bouwt hem zelf in elkaar, er hoeft maar 2 GB ram in,

700 watt is volgens mij nogal overkill...

Hoezo overkill heb je wel naar de Videokaart gekeken :o
sorry ik ben meestal bezig op Azerty.nl
en 4Launch is voormij nieuw dus ,,,, ONOVERZICHTELIJK voormij :d

700Watt overkill voor een 9800GTX

Ja. Het wordt een ander verhaal als die vriend later van plan is om SLI te gaan draaien, en dus een extra videokaart te gaan kopen. Maar voor een enkele 9800GTX is 700 watt overkill. Overkill is voor iedereen anders, maar het is niet nodig.

en de antec nine hundred is ook al meer dan 10 dagen levertijd en heb wat slechte dingen erover gelezen dus misschien andere kast en ander voeding?

ok , tja ik heb geen ervaring met die 9800GTX en hoeveel hij gebruik (Don't Ask it me !!!)
Maar ja ik zou zeggen als je het systeem mooi vindt haal 2 GB eraf en kijk voor een andere voeding en kast .....:)

Misschien is het dan wel veiliger om een het hele syteem om te gooien en er wat anders van te maken en 8800GT erin te stoppen? Want het is eigg vooral proces kracht en harde sxhijf dat ie veel wilt, hij wilt natuurlijk ook gamen maar niet die hard...misschien had ik dat eerder moeten zeggen:P dus liever een goeie quad core en minstens 1 terabyte harddisk en een 8800GT en misschien dan een voeding van cooler master? en misschien dan ook een cooler master behuizing ofzo? want met een 8800GT kan ook gelijk een midi tower aangekocht worden, en altijd minder dan 1000 euro mag altijd..

Laatst bewerkt:
en de antec nine hundred is ook al meer dan 10 dagen levertijd en heb wat slechte dingen erover gelezen dus misschien andere kast en ander voeding?

De kast is natuurlijk vooral ook een persoonlijke keuze. Zaken als afwerking, degelijkheid, airflow en de geluidsproductie die je hoort spelen wel mee, maar het design blijft een belangrijk punt. Die Nine Hundred is geen slechte kast (wordt veel gebruikt bij gamers) maar misschien vind jij iets anders mooier.
Wat betreft de voeding: ik zou inderdaad een ander nemen.

ok , tja ik heb geen ervaring met die 9800GTX en hoeveel hij gebruik (Don't Ask it me !!!)

Prima, maar dan moet je niet eerst bewerken dat 700 watt nodig is.

Misschien is het dan wel veiliger om een het hele syteem om te gooien en er wat anders van te maken en 8800GT erin te stoppen? Want het is eigg vooral proces kracht en harde sxhijf dat ie veel wilt, hij wilt natuurlijk ook gamen maar niet die hard...misschien had ik dat eerder moeten zeggen:P

De Q6600 heeft meer dan voldoende power voor de meesten, en is 750 GB voldoende (denk je)?

dat zij ik ook niet maar beter TE veel dan TE weinig !!!!!

Na ik laat het over aan iemand anders want 4Launch bevalt me niet :eek:

sorry had de post wat aangepast

Misschien is het dan wel veiliger om een het hele syteem om te gooien en er wat anders van te maken en 8800GT erin te stoppen? Want het is eigg vooral proces kracht en harde sxhijf dat ie veel wilt, hij wilt natuurlijk ook gamen maar niet die hard...misschien had ik dat eerder moeten zeggen dus liever een goeie quad core en minstens 1 terabyte harddisk en een 8800GT en misschien dan een voeding van cooler master? en misschien dan ook een cooler master behuizing ofzo? want met een 8800GT kan ook gelijk een midi tower aangekocht worden, en altijd minder dan 1000 euro mag altijd..

Dan is de Samsung Spinpoint F1 HD103UJ een mooie optie. 1 TB aan opslagruimte, en is ook nog eens een heel snelle HDD. Voeding van Cooler Master is prima, maar Antec of Be Quiet komen toch vaak wat beter uit testen. Midi towers van Cooler Master zijn er genoeg, en dat zijn gewoon prima kasten. Maar of die vriend een kast mooi vind, kan hij maar beter zelf kiezen denk ik. Een betere quad-core is de Q9450.

Hij hoeft niet perse de mooiste te zijn, ik ben ff bezig met een systeem samen te stellen, met behulp van de best buy guide van tweakers dus ff wachte

Hier heb ik een PC samengesteld, ik denk dat ik het juist heb gedaan, als je nog iets aan te merken is, zeg het maar;)

Bijlagen

• PC Samenstelling.JPG
    PC Samenstelling.JPG
    53,9 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan