nieuw systeem, oude randapp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Hallo,

Ik ga (eindelijk) binnenkort mn nieuwe pc bestellen, dit is het geworden:

Software besturing
Microsoft Legitieme Windows Vista Ultimate

Processoren
Intel Core2Quad Q6600 4x2,40 GHz 8M Box

Moederborden
MSI P6N SLI-F V2 PCI-E ATX S775 nForce65

Geheugen intern
2 x 1024 MB Nanya Elixir DDR2/667 Dimm

Harde schijven intern
WD 500 GB S-ATA-II U300 7200RPM 16MB

CD / DVD Rewriters
NEC AD7200S DVD±RW DL SATA OEM zwart

Videokaarten
EVGA GeForce 8800GTS 512MB PCI-E OEM

Kaartlezers
16:1 Kaartlezer intern USB2.0 Zwart

Behuizingen
Coolermaster Centurion 5 Midi Tower

Voedingen
Coolermaster RealPower Pro 620W Mod. PSU

Antivirus software
Panda Antivirus 2008 NL 2 gebruikers

Software applicatie
Nero 7 OEM Essentials Suite 1

Totaal prijs van 1268,96

Nu had ik nog twee vragen, kan mijn oude randapparatuur hierop draaien?
Dit zijn:
Printer Lexmark Z33
Beelscherm Compaq FS740
Webcam Logitech
Boxen 2.0 Platinum UBL Series
Toetsenbord BENQ (model nr. l100-P P/N 9J.P1MP1.846)
Muis BENQ (model nr. M800-C9G P/N 9J.Q4088.C9G S/N 9JQ4088C9G68F14639S0000
MP3 Speler Philips SA3124/02 2 GB

Daarnaast nog een vraag: Ik kan voor partitie indeling kiezen, nu weet ik niet of ik dit moet doen... Ik ga de pc gebruiken voor school, muziek en games vooral. Is het zinvol om partitie indeling te doen??

Ik zou de schijf op zijn minst in twee partities doen. Als de boel vastloopt heb je op de andere partitie in ieder geval al je bestanden nog staan. Persoonlijk zou ik drie partities nemen.

Wat betreft je hardware zal je op de sites van de fabrikanten moeten kijken of er drivers zijn voor Vista. Voor je muis en toetsenbord en speakers maak ik me niet zo'n zorgen maar voor je printer moet je wel even kijken.

Ik zou de schijf op zijn minst in twee partities doen. Als de boel vastloopt heb je op de andere partitie in ieder geval al je bestanden nog staan. Persoonlijk zou ik drie partities nemen.

Wat betreft je hardware zal je op de sites van de fabrikanten moeten kijken of er drivers zijn voor Vista. Voor je muis en toetsenbord en speakers maak ik me niet zo'n zorgen maar voor je printer moet je wel even kijken.

Okee, dus stel ik neem 2 partities. Bedoel je dan dat ik op beide partities dezelfde bestanden moet zetten als een soort backup? Of gewoon als (stel) de partitie van games loopt vast heb ik in ieder geval nog mn partitie voor muziek ofzo?

Ik heb voor mn printer op lexmark.com gekeken En hij stond er bij zowel Vista als XP niet tussen, terwijl ik nu ook XP heb en hij het prima doet..
Vista:
http://www.lexmark.nl/uncomplicate/sequentialem/home/0,7070,256205_1031121245_1035352690_nl,00.html
XP:
http://www.lexmark.nl/uncomplicate/sequentialem/home/0,7070,256205_899749764_1035344735_nl,00.html

Heb ik verkeerd gekeken? Hoe zit dit precies?

Voor mn beeldscherm kan ik op compaq niets vinden... doe ik iets verkeerd? :P

Laatst bewerkt:
Van Vista is hij er inderdaad niet dus dat zal niet gaan werken dan.
Voorbeeld. Ik heb twee harde schijven . Op de één staat het besturingssysteem (Vista) en op de ander komen al mijn bestanden te staan. Dus foto's, muziek, software die ik wil bewaren en ga zo maar door. Crasht Vista nu dan heb ik al mijn bestanden nog op mijn andere schijf staan. En zo werkt het ook met partities. Je kan dus gewoon je ene partitie waar Vista op staat formatteren en al je bestanden staan gewoon veilig op je andere partitie. Snappie?

Voorbeeld. Ik heb twee harde schijven . Op de één staat het besturingssysteem (Vista) en op de ander komen al mijn bestanden te staan. Dus foto's, muziek, software die ik wil bewaren en ga zo maar door. Crasht Vista nu dan heb ik al mijn bestanden nog op mijn andere schijf staan. En zo werkt het ook met partities. Je kan dus gewoon je ene partitie waar Vista op staat formatteren en al je bestanden staan gewoon veilig op je andere partitie. Snappie?

Aha, ja duidelijk!
Je zegt dat hij er niet is van Vista. Dit geld voor mijn printer en beeldscherm? Ofwel beide zullen het niet doen op mn nieuwe pc?

Overigens die van XP staat er wel op hoor !!

http://downloads.lexmark.com/cgi-pe...xmark.com/cgi-perl/downloads.cgi&&req=:::-1::

Beeldscherm doet het altijd wel. Zit daar maar niet over in!

Maar je printer gaat niet werken daar is alleen een XP driver voor.

Beeldscherm doet het altijd wel. Zit daar maar niet over in!

Maar je printer gaat niet werken daar is alleen een XP driver voor.

Hm oke, een nieuwe printer zal ik dus ook moeten kopen. Ik wil graag een kleine eenvoudige die niet al te duur is, waar kom ik dan ongeveer terecht en waar moet ik aan denken?

De rest van de randapp. gaat dus (gegarandeert) wel werken???

Als je zo een mooi systeem koopt ....
Waarom niet een Nieuwe monitor TFT
Want dat ding van jou is CTR!:)
Verder niks verkeerds maar is wel mooier bij de games en je hebt meer ruimte !
Tenminste ik heb meer ruimte

Als je zo een mooi systeem koopt ....
Waarom niet een Nieuwe monitor TFT
Want dat ding van jou is CTR!:)
Verder niks verkeerds maar is wel mooier bij de games en je hebt meer ruimte !
Tenminste ik heb meer ruimte

Dat is inderdaad een zeer goed idee van de nieuwe monitor waar ik zelf ook al over heb gedroomt. Enkel heb ik daar (nog) geen geld voor.. Is toch al gauw 250 euro toch?
Wat bedoel je met CTR???

Hij bedoeld CRT :p

Is dus geen platte en als jij er voorlopig tevreden mee bent zou ik het lekker zo laten :thumb:

Voor de rest zie ik geen problemen.

Kijk voor een printer eens naar een HP, mijn favorietie merk. Een all in one heb je al voor zo'n € 70,-

Kan je gelijk scannen en kopietjes maken.

En bij de Aldi staat een mooi scherm voor € 199,- 19 inch breedbeeld.

GEEN Panda 2008 nemen
je krijgt Bluescreens op Vista !!!
dit heeft een vriend gehad en zijn zus ook alle 2 windows vista maar niet de zelfde laptop wanneer hij panda er af haalde was het weg dus het kwam daardoor dus ik raad je aan GEEN panda te nemen .
Tenzij je BSOD'S wil (BSOD=Blue Screen Of Dead)

Sowieso niet betalen voor een Antivirus programma voorlopig. Hou je geld in je zak.
Neem bijvoorbeeld Avast Free en je PC is prima beschermd en je houd je geld in je zak.

Hij bedoeld CRT :p

Is dus geen platte en als jij er voorlopig tevreden mee bent zou ik het lekker zo laten :thumb:

Voor de rest zie ik geen problemen.

Kijk voor een printer eens naar een HP, mijn favorietie merk. Een all in one heb je al voor zo'n € 70,-

Kan je gelijk scannen en kopietjes maken.

En bij de Aldi staat een mooi scherm voor € 199,- 19 inch breedbeeld.

Misschien een van deze printers? (aangezien ik hem bij paradigit ga kopen)
http://paradigit.nl/info.php?group=12&art=10016423

http://paradigit.nl/info.php?group=12&art=10016879

http://paradigit.nl/info.php?group=12&art=10016880

http://paradigit.nl/info.php?group=12&art=10016273

Ik ga straks meteen even langs de Aldi om te kijken ;-)

GEEN Panda 2008 nemen
je krijgt Bluescreens op Vista !!!
dit heeft een vriend gehad en zijn zus ook alle 2 windows vista maar niet de zelfde laptop wanneer hij panda er af haalde was het weg dus het kwam daardoor dus ik raad je aan GEEN panda te nemen .
Tenzij je BSOD'S wil (BSOD=Blue Screen Of Dead)

Hm oke als iets niet fijn is het BSOD's... maar het zit standaart bij de levering:

http://paradigit.nl/configurator.php?system=2032

Wat nu?

Zal dan wel een Trial zijn die 3 maanden werkt en zo niet dan kan je het proberen en krijg je last gooi je hem eraf en zet je Avast erop. Wat betreft die printers die zijn allemaal wel okay hoor. Laat je daar even adviseren ook.

Edit:
Oh ja, ik zie nog wat.
Ik zou er een tweede brander of in ieder geval een DVD Rom station extra in laten zetten. Makkelijk als je gaat kopiëren en dergelijke. En het kost haast niks.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ja, ik zie nog wat.
Ik zou er een tweede brander of in ieder geval een DVD Rom station extra in laten zetten. Makkelijk als je gaat kopiëren en dergelijke. En het kost haast niks.

Mogelijk een reactie op deze stelling: ik zie dat (persoonlijk) ietsjepietsje anders. Ik heb in al mijn pc's idd. 2 drives gehad: rom en brander. In mijn huidige pc zit alleen een brander en ik ben ook echt nooit meer van plan een 2e drive bij te plaatsen.
Ik hield / houd sowieso niet van "on the fly" kopieren, zodat voor mij het argument om een tweede drive te hebben al niet opging. Daarnaast denk ik dat het wellicht altijd al aan te bevelen is om niet on the fly te kopieren, dus mijn vraag / stelling is een beetje: waarom een tweede drive nodig?

Een andere m.i. niet onbelangrijke vraag is: waarom Ultimate ? Welke functie(s) van Ultimate trek(t)ken jou (TS) aan dat je Ultimate wil hebben?

@ Raymond Bos: Ik denk inderdaad dat het een trial is... Als het geen trial zou zijn zou ik het (neem ik aan) wel zelf kunnen aanvinken of niet... Als de BSOD's verschijnen haal ik panda er inderdaad wel af en neem ik AVG free (wat ik nu ook heb).
En wat betrefd je advies om een extra dvd speler te nemen, dat heb ik tot nu toe ook altijd gehad en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er altijd maar 1 gebruik... Het is inderdaad niet veel geld, maar dat kleine beetje geld investeer ik dan liever in een nieuw beeldscherm / printer.

@ Pasja Waarom Ultimate? omdat ik niet anders kan kiezen bij die pc ;). Dat is eigenlijk wel de grootste reden geloof ik... Nogmaals de link voor de pc die ik wil nemen:

http://paradigit.nl/configurator.php?system=2032

Bij voedingen neem ik trouwens de onderste (klik "meer", die van 620W)

Ga eens bij Microsoft kijken naar de verschillen en als je dan nog steeds de ultimate wil hebben moet je dat doen. Paradigit bouwt zijn eigen machines dus je bent vrij in de OS keuze. Als je een PD winkel binnenloopt en je zegt dat he niet Ultimate wil hebben, maar een andere, dan is dat voor de verkoper een muisklikje.......

Die zwaardere voeding is een héle, héle juiste keuze!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan