Gele Kanarie
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 jul 2009
Beste medeforumgebruikers,
Na 5,5 jaar loopt mn huidige pc echt wel op zn einde, en dus ben ik maar eens aan het rondkijken geweest naar een nieuwe. Bij de lokale pc-boer ben ik het volgende systeem tegengekomen:
Processor: Intel MP Solidus E7400I (Core 2 duo)
Moederbord: Intel G31 + Intel ICH7 Chipset
Voeding: 400 Watt
Geïntegreerde videokaart (Max. 256 MB shared)
Realtek 10-100Mbs netwerk (geïntegreerd)
6 kanaals audio (geïntegreerd)
Werkgeheugen: 3 GB (OCZ)
Harde schijf: 640 GB (Western Digital)
DVD +/- brander 22 speed + Nero software
8 USB Poorten
Audio en USB aan voorzijde computer
13-in-1 ingebouwde kaartlezer
Microsoft Vista Home Premium Nederlands (met gratis upgrade naar Windows 7)
30 dagen trial Office 2007
En dat in een kast van AOpen.
36 maanden garantie.
Prijs: €499
Wat ik van mijn pc wil is dat ik er meerdere programma's goed op kan draaien (denk aan Photoshop, Football Manager, Word, Winamp, Firefox tegelijk), grafisch zware games ben ik niet van plan, daar hebben we de ps3 voor...
Verder wil ik een stille pc.
Vergeleken met mn huidige pc is het sowieso een flinke sprong vooruit, maar is dit systeem van een goede prijs/kwaliteit verhouding voor wat ik wil?
Eventueel is het systeem nog uit te breiden met een videokaart, maar ik weet nog niet of ik dat echt nodig ga hebben (is dit nodig om films in een goede kwaliteit af te kunnen spelen?), maar daar zal ik zeker ook een andere voeding voor nodig gaan hebben?
Overigens zit ik niet aan een strak budget gebonden ofzo, al willen we als zuinige Hollander natuurlijk niet teveel uitgeven
Is dit dus een leuk systeem voor die prijs en voor mijn behoeften, of kan ik beter wat anders samenstellen?
Tevens bestel ik het liefst bij de lokale pc-boer en niet online, aangezien ik er vrij weinig vanaf weet en de service bij de lokale zaak toch wel beter is.
Alvast bedankt voor de hulp!
mvg en tsjilp,
Gele Kanarie
Na 5,5 jaar loopt mn huidige pc echt wel op zn einde, en dus ben ik maar eens aan het rondkijken geweest naar een nieuwe. Bij de lokale pc-boer ben ik het volgende systeem tegengekomen:
Processor: Intel MP Solidus E7400I (Core 2 duo)
Moederbord: Intel G31 + Intel ICH7 Chipset
Voeding: 400 Watt
Geïntegreerde videokaart (Max. 256 MB shared)
Realtek 10-100Mbs netwerk (geïntegreerd)
6 kanaals audio (geïntegreerd)
Werkgeheugen: 3 GB (OCZ)
Harde schijf: 640 GB (Western Digital)
DVD +/- brander 22 speed + Nero software
8 USB Poorten
Audio en USB aan voorzijde computer
13-in-1 ingebouwde kaartlezer
Microsoft Vista Home Premium Nederlands (met gratis upgrade naar Windows 7)
30 dagen trial Office 2007
En dat in een kast van AOpen.
36 maanden garantie.
Prijs: €499
Wat ik van mijn pc wil is dat ik er meerdere programma's goed op kan draaien (denk aan Photoshop, Football Manager, Word, Winamp, Firefox tegelijk), grafisch zware games ben ik niet van plan, daar hebben we de ps3 voor...
Verder wil ik een stille pc.
Vergeleken met mn huidige pc is het sowieso een flinke sprong vooruit, maar is dit systeem van een goede prijs/kwaliteit verhouding voor wat ik wil?
Eventueel is het systeem nog uit te breiden met een videokaart, maar ik weet nog niet of ik dat echt nodig ga hebben (is dit nodig om films in een goede kwaliteit af te kunnen spelen?), maar daar zal ik zeker ook een andere voeding voor nodig gaan hebben?
Overigens zit ik niet aan een strak budget gebonden ofzo, al willen we als zuinige Hollander natuurlijk niet teveel uitgeven

Is dit dus een leuk systeem voor die prijs en voor mijn behoeften, of kan ik beter wat anders samenstellen?
Tevens bestel ik het liefst bij de lokale pc-boer en niet online, aangezien ik er vrij weinig vanaf weet en de service bij de lokale zaak toch wel beter is.
Alvast bedankt voor de hulp!
mvg en tsjilp,
Gele Kanarie