Nieuw Systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexKoppenhol

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Hallo Allemaal.

Ik ben de computer die ik nu heb helemaal beu.
Met het nieuwe systeem wil ik graag meerdere applicaties tegelijk laten draaien.
Denk hierbij aan meerdere Inet browsers, spel (FM09 en PCM) en ondertussen ook mail checken. Speel dus niet de superzware spellen.

Het moet dus een goede allround pc zijn met een goede videokaart.
Ik wil er ook een scherm bij maar geen speakers/muis/toetsenbord. Scherm hoeft tevens geen 24" te zijn, 19-21 is meer dan genoeg.
Mijn budget is rond de 700-800 € moet het helaas zelf betalen dus minder mag ook ^^

Ik kan het niet zelf in elkaar zetten.
Heb zelf al wat componenten bij elkaar gezocht maar weet totaal niet of dat allemaal bij elkaar kan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met eventuele voorbeelden.
Indien nodig kan ik ook mijn "winkelmandje" tonen om mijn zogenaamde inzicht te laten zien.

Hoop met het nieuwe systeem van het gezeur van me vader af te zijn.
(langzaam ***ding, nog ff en ik pleur je spellen r af! grmbbl)

BVD

EDIT:
Ik wil er wel graag paar jaar meedoen, hij mag geluid maken maar niet te veel.
Overigens heb ik nu nog XP, dit bevalt heel goed. Heb wel eens gehoord dat Vista niet super is, klopt dit???

Laatst bewerkt:
Hoop met het nieuwe systeem van het gezeur van me vader af te zijn.
(langzaam ***ding, nog ff en ik pleur je spellen r af! grmbbl)
Ahaa een computernoob vader die denkt dat door geinstalleerde spellen en programma's een computer traag wordt :shocked: :)
Zolang jij zijn harde schijf niet helemaal vol hebt gegooid heeft de traagheid niets met jouw spellen te maken. Maar ik denk dat je dat hem al wel verteld hebt, of niet?

Ik zal zo eens kijken wat je kan samenstellen..)

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/33927

4launch was 20 euro goedkoper. Die besparing heb ik weer opgemaakt aan de betere videokaart. Hier kan je leuk mee gamen. Ik heb niet teveel aandacht aan stilte geschonken, want dan wordt het zeker te duur.

Wat nu als je echt niet van plan bent om ook zwaardere spellen te spelen. Dan kan je nog wel een zwakkere videokaart plaatsen:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[198681]=1&product[75337]=1&product[89463]=1

Nog zwakker kan ook wel, maar dan weet ik niet hoe lang je ermee kan doen.
Ik heb hier ook een zwakkere voeding bij gedaan. Een HD4850 kan deze voeding ook wel aan. Dus je zou hem ook in de vorige azerty-systeem kunnen stoppen.

Ahaa een computernoob vader die denkt dat door geinstalleerde spellen en programma's een computer traag wordt :shocked: :)
Zolang jij zijn harde schijf niet helemaal vol hebt gegooid heeft de traagheid niets met jouw spellen te maken. Maar ik denk dat je dat hem al wel verteld hebt, of niet?

Dat heb ik hem inderdaad ook verteld!
Alleen hij is een beetje hardleers, zit in de familie zeg maar.

In ieder geval hartstikke bedankt voor de ideeën, ziet er goed uit.
Ik zal het op mijn gemak eens gaan bekijken!

Edit:
Bij die Azerty van €750 heb je een hd4850 van 512mb. Er is er ook 1 van 1gb. Merk ik daar veel verschil tussen of kan ik dan beter ipv 17€ meer betalen voor 1gb ipv 512mb, of dan 60€ meer betalen voor een 1gb 4870?

Edit2: dan kan ik net zo goed bij 4launch doen, ben ik goedkoper uit zoals je zei (t is al laat)

Laatst bewerkt:
1 waarschuwing bij 4launch: ze willen nog wel eens met de melding komen dat een produkt niet leverbaar is in de praktijk. En dan komen ze met een duur of slecht alternatief. Dat laatste moet je dus nooit doen: altijd weer advies vragen (of indien je het zelf weet zelf zoeken)
Ik heb dat de afgelopen maanden te vaak gehoord van mensen, dus daarom de waarschuwing. Verder geen problemen zover ik weet met 4launch.

Zo'n vader heb ik ook..:p Gelukkig heb ik me eigen pc. Kan het hem gewoon niet aan zijn hoofd zetten dat je pc daar van niet slomer word :shocked:

1 waarschuwing bij 4launch: ze willen nog wel eens met de melding komen dat een produkt niet leverbaar is in de praktijk. En dan komen ze met een duur of slecht alternatief. Dat laatste moet je dus nooit doen: altijd weer advies vragen (of indien je het zelf weet zelf zoeken)
Ik heb dat de afgelopen maanden te vaak gehoord van mensen, dus daarom de waarschuwing. Verder geen problemen zover ik weet met 4launch.

Heb me computer anders nog steeds niet binnen :( ( bijna 2 weken geleden bestelt ). Vind ook dat ze niet zoveel doen om klanten tevreden houden. Ze komen idd met slechte alternatiefen en meestal moet je nog bijbetalen ook.
Heb nu uit ellende me dvd brander eruit gegooit omdat die blijkbaar na 7 werkdagen nog niet leverbaar was.

Nu moet je wel gewoon bij 4launch bestellen hoor want de meeste produkten zijn binnen 5 dagen binnen alleen is het op het moment druk bij technische afdeling neem wat mensen aan zou ik zeggen er zijn genoeg zonder werk op hetmoment

Laatst bewerkt:
Je kan bij salland geen mandje doorsturen.

Dat is ook waarom ik altijd azerty en 4launch gebruik.

Overigens kan je ook nog naar cool-prices kijken. Die heeft ook vaak goede prijzen.
Databyte bijv ook, maar of deze ook assemblage doet weet ik niet.

Niet helemaal waar;)
Mijn broertje had op zijn systeem die best snel was GTA4 geinstalleerd, en die liep ineens echt traag, Maar dan ook nog slomer dan een pentium2. GTA4 verwijderd, probleem weg.:thumb:

Waarschijnlijk had gtaiv dan een process aanstaan wat niet echt soepel liep.
Daardoor gaat je cpu gebruik omhoog en word je pc sloom

Inmiddels mijn budget iets verhoogd en systeem aangeschaft.
Bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan