nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

maffethomas

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
hallo

ik heb hier al eerder de vraag geplaatst omdat ik een nieuw systeem wou bouwen maar steeds wou mijn geld niet uitgegeven wroden aan een computer en nu eindelijk kan ik er een kopen.

ik heb hier http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?verwijder=628772 een systeem samen gesteld met de kennis die ik heb van computers maar ik weet niet zeker of het allemaal wel goed is, kan iemand dat voor mij controleren en zeggen wat misschien beter moet of als iets minder goed hoeft.

ik wil vooral gamen op mijn computer en ik wil er 2 schermen op aansluiten en de schermen en de andere gear die er bij hoort heb ik allemaal al.

bij voorbaad dank

winkelmandje is leeg

oke dat is raar ik zla ff kijken wat het probleem is en dan proberen een goeie link te plaatsen

Hoi,

Je moet als je het winkelmandje klaar hebt de link in het midden kopiëren want deze is ook leeg

Zoek op 'directe link' als het goed is krijg je een popup en die link moet je koperen

Hoi,

Zou het geloof ik zo doen betere processor en betere videokaart en als je een andere goedkopere kast overweegt kan er ook nog een ssd bij misschien

Laatst bewerkt:
Ik vind het een slechte build
- onnodig duur moederbord. Tenzij jij een hardcore overclocker bent met hoge eisen maakt een €100 euro bord echt geen verschil.
- onnodig duur ram geheugen, 16GB is echt onnodig
- vrij dure behuizing, kan zijn dat jij daar waarde aan hecht maar je hebt ook goede behuizingen voor de helft van de prijs.
- 7770 + 2 schermen is niet echt een combinatie waar je goed op zal kunnen gamen.

ik ben niet zo heel erg fan van intel processors omdat me die dingen al een paar keer kapot zijn gegaan en ik vind deze kast wel mooi maar de prijs mag ook hoger het limiet is maximaal 1000 euro

oke aangezien ik blijkbaar iets heel erg fout doe zou ik graag willen weten wat ik beter kan doen maar ik heb liever geen intel processor en zoon behuizing vind ik mooi omdat dat beter op mijn kamer past

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Jammer dat je je fan ben want eerlijk gezegd heb ik daar geen slecht ervaringen mee trouwens ook niet met amd maar gezien het prijsverschil presteert hij gewoon beter. weet ook niet de oorzaak van het defect gaan bij jouw;)

in mijn vrije tijd help ik mensen nog wel eens met computer reparaties enzo en ik ben al aardig vaak een kapote intel procesoor tegen gekomen, maar ik hou me niet bezig met wat voor componenten er goed zijn ofzo ik bouw ze er alleen in dus heb ik daar wel hulp bij nodig

in mijn vrije tijd help ik mensen nog wel eens met computer reparaties enzo en ik ben al aardig vaak een kapote intel procesoor tegen gekomen, maar ik hou me niet bezig met wat voor componenten er goed zijn ofzo ik bouw ze er alleen in dus heb ik daar wel hulp bij nodig

Is dat niet omdat in 90% van de pc's die jij binnen krijgt een intel processor zit? :p

Een 8350 doet niet heel veel af aan Intel, maar voor een high end systeem kan je denk ik toch niet om de i5 4670k heen. Welke resolutie hebben die 2 schermen trouwens?

Hoi,

Dus het zou zomaar kunnen dat je klanten rare dingen doet (overklokken ) of geen onderhoud plegen wat ook vaak voorkomt maar ik zit je niks op te dringen hoor

oke ja dat lijkt mij ook wel een mooie build voor een mooie prijs. mijn schermen hebben een resolutie van 1920 x 1080

Prima build, paar punten:

- Zoon overdreven moederbord heb je niet nodig. Ook niet voor het overclocken of je moet overclock records willen halen. Maar dan mis je nog de koeling in het systeem.
- Je bespaard enorm op je andere onderdelen (HD/SSD & videokaart?)

Heb de pc een beetje voor je aangepast:
- goed gekoeld.
- Erg still
- Goed over te clocken
- Goede videokaart
- Snelle 250GB SSD.
- 1TB HD
- 16 GB geheugen 1866Mhz.
- Andere koelpasta (Voor het overclocken)
- Modulaire voeding, waardoor je een betere airflow creëert. (600Watt)

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/469884

Laatst bewerkt:
sander ik heb jouw build bekeken en volggensmij ben je de processor vergeten.

de kast die ik uitgezocht had zaten 5 ingebouwde fans in en dan kom ik op ongeveer dezelfde prijs uit als met jouw kast.
het is niet heel belangrijk dat de computer stil moet zijn.
en dat moederbord lijkt me wel een goeie keuze.

Goed dat jij het ziet. Ja er moet nog een AMD FX-8350 in.
Zelf ben ik nooit zoon fan van een kast waar ventilators bij zijn geleverd. Meestal zijn deze van erg slechte kwaliteit (Koelen slecht en zijn luidruchting).

Heb er een processor bij gedaan en de videokaart veranderd naar een 7850 (2GB) van Asus. Zodat je rond de 1000 euro blijft.
Waar ga je het systeem voor gebruiken trouwens? Als het voor gamen is, zou je je SSD wat moeten inkorten (128GB) en toch de GTX760 er weer in moeten zetten.

Edit: Video Fractical Design Define R4 - http://www.youtube.com/watch?v=5Vml85MJlw8

Laatst bewerkt:
ja ik wil het systeem voor gamen verder heb ik de revieuws van die kast gelezen en de fans zijn van goeie kwaliteit en niet luidruchtig. ik ben me nu ff aan het verdiepen wat jullie allemaal gezegd hebben en probeer er iets uit wijs te worden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan