Nieuwe aanschaf desktop vidoebewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo,

Na ruim 3/4 jaar word het tijd voor een andere computer. Ben op dit moment bezig van een Samsung Laptop.
Specs:
Processor: Pentium Dual-Core CPU, T4500 @ 2.30GHZ
Geheugen: (RAM)3,00 GB
Type systeem: 32 bits

Ik ben nu al even opzoek naar een desktop die geschikt is voor videobewerking. Aangezien ik 3weken geleden een GoPro 4 Silver gekocht heb om de vakantie, van dit jaar en komende, te filmen. Mijn Laptop trekt dit niet en loopt gewoon vast. Daarom ben ik er van overtuigd om een desktop te nemen. Ook omdat deze laptop het nog aardig doet. Het samenstellen van een desktop ziet er moeilijk uit, daarom kijk ik ook soms op Marktplaats of is dit af te raden?

Ik heb op Marktplaats misschien wat gevonden met een relatief goed prijsje. Mijn ogen naar snel naar de letters: i7 en SSD.
Specs
Shuttle SX58H7 Pro (XPC behuizing)
Core i7 960 Bloomfield 64 bit quadcore (4 x 3200MHz)
12 GB Mushkin Redline DDR3-1600
ASUS GeForce GTX 760 GTX760-DC2OC-2GD5 2GB DDR5
240GB OCZ Vertex 3 SSD
2 x WD velociraptor 600GB 10.000 rpm

Kan iemand mij helpen met tips over het kopen van een 2e hands (misschien zelf afraden) of een nieuwe desktop.

Alvast bedankt!:thumb:

Hoi,

Op zich ziet het er goed uit alleen wat generaties ouder neem aan dat het een erg leuk prijsje moet zijn want ik heb ook het idee dat het een game pc is geweest gezien zijn specificaties en dan is hij al flink gebruikt.
Als ik hem zou kopen zou ik hem in ieder geval gaan halen en dan de pc testen dmv een benchmark te draaien ,de hhd's op fouten te laten controleren met een testprogramma en even binnen de pc te kijken hoe alles een beetje zit meestal kan je daar al zien hoe er mee om gegaan is door te kijken of de bedrading netjes zit en of hij stof vrij is.

Dankje voor je duidelijke reactie. In zn advertentie beschrijft hij dat het systeem ''weinig loopuren gehad heeft ivm bedrijfsmatige aanschaf' en 'gebruik enkele lanparty'.

Is het een groot verschil qua generaties en met nu? En met wat zou ik het systeem kunnen testen? (Benchmark, HDD)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe aanschaf desktop vidoebewerking
2e hands dus.:eek:

Maare, ligt eraan wat de prijs is, wat is je eigenlijke budget?

Tis nu allemaal wat sneller maar echt veel scheelt het niet.

Of het verstandig is weet ik dus niet. Ik vul het lijstje wel even in van dit hoofdartikel:

Budget - €600 met goede reden kan ik ook wat hoger qua budget.
Doel - Videobewerking (1080hd/4k), adobe photoshop en adobe illustrator en een game zou ook wel leuk zijn.
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc? Wat is het verschil?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten? Als ik dit zou willen doen, moet ik dan echt ergens verstand van hebben? Ik heb wel eerder een desktop uit elkaar gehaald maar komt bij een 'nieuwe' desktop meer kijken qua drivers enz?

Besturingssysteem - Als de prijs niks uit maakt Win10, anders gewoon Win8.
Opties / randapparatuur - Audiokaart natuurlijk. Verder heb ik toetsenbord en een muis. Verder zou ik niet echt wat kunnen bedenken.

Punt is dat je voor videobewerking en wat rendeer snelheid een i7 nodig hebt met zoveel mogelijk ram en voor dat budget krijg je dat niet en is het miss wel verstandig om naar een 2e hands systeem uit te kijken, de videokaart is op zich niet zo belangrijk met dit werk maar rekenkracht van de CPU wel, zo ook heel veel ram wil het een beetje opschieten.

Het lawaai van de huidige ventilatoren van de CPU koeler en case is minimaal, die van de grafische kaart kunnen wel eens herrie maken.

Wat zou ik dan wel moeten neertellen voor een nieuwe?

Welke samenstelling zou je mij aanraden op Azerty.nl?

Hoi,

Even aangenomen dat je een win versie al hebt zou volgens mij deze een prima nieuwe pc voor jouw doeleind zijn.

Hoi,

Zoals gezegd veel geheugen snelle processor voor video te bewerken bewerken voeding is een van de betere merken de kast heeft een goed kwaliteit prijs verhouding je zou de videokaart nog uit de 7 serie kunnen nemen maar eigenlijk vind ik als je wat nieuw koopt probeer dan ook de laatste generatie te kopen maar zoals gezegd een 7 serie zou ook kunnen.

Mis een SSD in de configuratie, daar vanaf werken en de uitkomst op de harde schijf laten zetten zou kunnen, bij sommige renderings software kun je een cache erop zetten wat sneller werkt als dat wenselijk is.

Hoi,

Klopt maar gezien ik het idee had/heb dat er een beetje op de kleintjes gelet moest worden heb ik de even niet meegenomen kan later als nog?

Een GTX750(Ti) zou voor hetgeen de TS er mee wil gaan doen ook ruimschoots volstaan, dat scheelt toch weer € 70, dat geld zou ik investeren in een SSD als OS-drive.
Het algehele kostenplaatje veranderd daardoor niets of nauwelijks want de rest van de setup ga je voor video-rendering wel nodig hebben maar dan heb je ook wel een puik systeem.

Een GTX750(Ti) zou voor hetgeen de TS er mee wil gaan doen ook ruimschoots volstaan, dat scheelt toch weer € 70, dat geld zou ik investeren in een SSD als OS-drive.
Het algehele kostenplaatje veranderd daardoor niets of nauwelijks want de rest van de setup ga je voor video-rendering wel nodig hebben maar dan heb je ook wel een puik systeem.

Ik begrijp je niet helemaal goed..

Hoi,

Scrapheap bedoeld als je de videokaart uit de 750 serie koopt die is wat goedkoper kan je dat geld wat je over houd eventueel een ssd mee kopen ssd werkt gewoon wat prettiger weinig opstart tijd etc.

Ooh oke, dat is duidelijker voor mij. Welke aanpassing word er dan gedaan aan het winkelmandje?

Het budget is trouwens nu €800 - €850, misschien kan er ieder veranderd worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan