Nieuwe antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
452
Hallo,

Ik zoek op dit moment een nieuwe antivirus. Het is voor een computer met 1,25 GB RAM, en een 1,70 GHz processor, dus niet super snel. De computer draait op Windows XP Home Edition Service Pack 3. Ik zit te twijfelen tussen AVG Free 2013 + Comodo Firewall, Comodo Internet Security + Firewall of Microsoft Security Essentials + Comodo Firewall + Windows Defender. Ook installeer ik nog Malwarebytes erbij.
Welke raden jullie aan?

Alvast bedankt.
 
eset nod32
 
Bedankt voor je reactie, maar ik wil kiezen uit de 3 combinaties die ik eerder heb genoemd. Gratis dus.
 
dan ga je voor deze
 
volledig gratis en van de betere kwaliteit dan avg of mikkiesoft.
Maar er zullen nu reacties komen die zeggen dat ik het verkeerd heb.
maar bij divers gebruikers met avg en mikkiesoft heb ik al verschillende scans moeten na laten kijken omdat er troep op zat.
 
Oke, bedankt. Ik heb een heel lange tijd MSE gebruikt, maar doordat MSE steeds zakt voor de test van AV-Test.org, zoek ik een nieuwe.
Nog meer reacties?
 
Klopt het dat Comodo Internet Security 6 de laatste tijd goed uit de test komt? Zoals bij de Windows XP SP3 test van april van AV-Test.org.
Ook zie ik dat Comodo het in deze video goed doet: http://www.youtube.com/watch?v=lTXl1pWOljU

Zal ik dan gewoon voor Comodo gaan? Want uit dezelfde test van AV-Test.org komt MSE er heel slecht uit, en uit een test van AV-Comperatives komt AVG er heel slecht uit.
 
Een video op youtube is eigenlijk niet zoveel waard. Je zult van een programma wel een video kunnen vinden waarin dat programma het goed doet. Andersom zul je ook video's kunnen vinden waarin hetzelfde programma helemaal niet goed presteert.
Als je toch graag een youtube test wilt zien, kies dan een test van iemand die heel veel van zulke tests uitvoert en ook onpartijdig is. Bijvoorbeeld deze: https://www.youtube.com/user/winsevenholic

Als ik op een oudere PC met Windows XP een gratis beveiliging zou moeten installeren koos ik voor avast free (maar dan installeer ik slechts 1 schild) en Online Armor free.
Een goed backup programma erbij en mocht het ooit fout gaan dan zet je binnen enkele minuten die backup terug.
 
Bedankt! AVG valt af, heb ik net geïnstalleerd, en te computer werd veel slomer dan normaal, en AVG gebruikte veel geheugen. Nu ga ik voor Comodo Internet Security + Firewall of MSE + Comodo Firewall, geen Avast!
Welke raden jullie aan van die 2 combinaties?
 
Ik heb avast ooit eens geprobeerd, maar dat ging mis, mijn computer werd erg sloom. Dus welke van de 2 bovenstaande combinaties raad jij aan?
 
Nee, ik wil echt 1 van de 2 eerder genoemde combinaties. Wel bedankt voor je reactie.
 
gast0663,

Van de door jou genoemde 2 combinaties raad ik er geen eentje aan.
En ik geloof dat de anderen er ook zo over denken :d
 
@lightframe, Hoezo niet? Ik heb geen goede ervaringen met Avast! en AVG heb ik al geprobeerd. Avira vind ik niet echt fijn werken, heb ik ook al eens eerder geprobeerd. Panda Cloud Free Antivirus vind ik daarintegen wel weer goed werken, alleen ben je daarvoor wel een stabiele internetverbinding nodig.
 
gast0663,

Zoals ik al eerder meldde zou ik, wanneer ik avast! zou installeren, slechts 1 schild installeren. Niet achteraf schilden uitschakelen, maar direct bij het installeren in de opties duiken en alléén het bestandsschild installeren. Geen andere onzin.
Ben geen fan van Comodo, dus die zal ik niet installeren, ik kies dan voor Online Armor Free.

Maar dit is slechts mijn keus wanneer ik een gratis bescherming moet kiezen. Anderen hebben weer andere favoriete programma's.
Je ziet het ook elke keer weer op een forum wanneer gevraagd wordt wat het beste is of wat je het beste kunt installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan