Nieuwe computer budget €600 tot €800

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb even gekeken of ik als de pc eenmaal geassembleerd is ik hem af kan halen bij Azerty, blijkt die helemaal in Raalte te zitten. Ik kan de pc ook samenstellen bij Alternate, alleen de SSD en de CardReader hebben ze daar niet precies hetzelfde maar wel een vergelijkbaar model. Ik heb nu een account bij Alternate aangemaakt en heb de configuratie daarin opgeslagen, dat blijft 14 dagen zo staan. Ik zal er dus even over nadenken en ik zal een kennis die veel van computers weet (die stelt ze ook zelf samen) vragen of de componenten niet met elkaar conflicteren. Jullie horen nog van mij.

Neen, neem liever een Crucial M4 of een Vertex 4. De Vertex is beter maar ook duurder.

Edit: Misschien kan je hetgeen je besteld hebt ook eens tonen, dan hebben anderen er misschien ook iets aan :).

@subplayer,
Het volgende heb ik opgeslagen om te bestellen en ik ben voornemens dat vanmiddag of uiterlijk vanavond te doen:

zesde configuratie 14.12.12 14:39
1 x Club 3D Radeon HD 7850 Royal Queen € 164,90*
1 x Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit NL € 89,90*
1 x Intel® Core™ i5-3330 € 174,90*
1 x XFX PRO550W Core Edition € 57,90*
1 x Spire Savit 6003 € 61,90*
1 x LogiLink Card Reader 54 in 1 € 11,99*
1 x LG GH24NS70 € 18,99*
1 x Crucial CT128M4SSD2 € 99,90*
1 x ASRock B75 Pro3-M € 57,90*
1 x Western Digital WD5000AAKX € 59,90*
1 x Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit € 38,99*
Totaalprijs: € 837,17*

Aangezien de processor en videokaart niet snel geleverd zouden kunnen worden en de order bovenop de 6 - 10 werkdagen nog 3 -5 werkdagen vertraagd zou kunnen worden heb ik de processor veranderd in een i5-3450 en de videokaart in de GIGABYTE GV-R785OC-1GD.

Ok, dat is ook goed, de i5 3450 is zelfs beter :).
Ja, het leuke is dat de i5 3450 precies dezelfde prijs heeft, direct leverbaar is en stukken beter scoort in de benchmarks. Ik hoop alleen dat ik van de Gigabyte GV-R785OC-1D geen spijt ga hebben aangezien Gigabyte meer een budgetmerk is. Sapphire en Asus echter vond ik toch wat duur en ik was niet voornemens een HD7770 te nemen van die merken aangezien die grafische chip dan een stuk minder krachtig is.

Prima, zie er al naar uit de pc af te halen. Ik ga dan wel een vraag stellen of er een DVI to VGA adapter bij de videokaart zit en anders zal ik er één los kopen. Ik heb idd ook gelezen dat de koeling van Gigabyte als zeer goed wordt gevonden. Ben blij te lezen dat jij het geen budgetmerk vindt.

Beste mensen,

Vandaag de computer opgehaald bij Alternate. Helaas een drama: na de computer via een dvi naar vga adapter aangesloten te hebben op het scherm gaat hij wel aan, je hoort vans en je hoort ook de processor ratelen, maar het scherm blijft uit. Het lijkt een klassiek probleem met het moederbord dat niet wil booten maar ik snap er niets van: laatst is windows nog op de pc gezet, bij Alternate notabene, en daar staat als bewijs ook een sticker van op de pc. Helaas zal ik ermee terug moeten aangezien het openmaken van de kast gelijk staat aan het verspillen van je garantie.
Of weet iemand hier nog een oplossing?
Groet,
Stormbreaker.

Edit: toetsenbord en muis gaan wel aan.

Laatst bewerkt:
Probeer je scherm anders eens aan te sluiten via de vga van je moederbord. Of anders op de videokaart. Maakt het moederbord wat geluidjes, een soort biepjes?

Hallo subplayer,

Gisterenavond terug geweest met de computer waarvan ik mijn bericht nu dan ook schrijf (is dus goed gekomen). Het was al behoorlijk laat bij Alternate maar gelukkig werd er toch iemand van de Technische Dienst bijgehaald. Die constateerde al snel dat de videokaart stuk was en die is dan ook door eenzelfde kaart vervangen. Nu werkt de computer goed, ook met een dvi to vga adapter.
Hopen dat het dus zo blijft.

Wat wel een klein puntje is is dat mijn Logitech z 2300 geluidsset niet meer werkt op windows 7, weet iemand een geschikte driver hiervoor?
Groet,
Stormbreaker.

Probleem met het geluid opgelost, bleek in de wirwar van kabels de verkeerde te hebben aangesloten van een hoofdtelefoon/microfoon, dat is lekker handig. Geluid werkt nu.
Alleen mijn WLan adapter is wel traag en heeft een slecht bereik. Het betreft een sitecom wlan 11g 178 turbo uit 2007. Nieuwe adapter of is dit nog op te lossen?

kun je ook aangeven over welke router je beschikt?
je adapter is idd niet de snelste 54mbps terwijl we nu dik 300mbps kunnen halen over Wireless N en wat jij hebt is Wireless G (verouderd)
natuurlijk moet het signaal van beide kanten komen dus je router zal dus ook het wireless N signaal moeten ondersteunen

verder maken dikke muren ook uit en andere signalen/routers kunnen mekaar storen dus kijk eens rond met wireshark
en ga rond snuffelen wie er allemaal wifi heeft en wie er allemaal op het zelfde frequentie zit
(let op lage frequenties kunnen makkelijker door dikke muren heen dan hogere frequenties)

Laatst bewerkt:
Wij hebben een Thomson twg850-4u modem/router die gekregen is bij een UPC abonnement. Op zich functioneert het internet beneden op een laptop die een nieuwere wlan adapter heeft (die is wel intern) heel snel. Ik denk dat het moden/router niet aangepast moet worden maar dat het echt om de wlan adapter gaat. Mijn wlan adapter werkte op mijn oude pc beter maar wel als je hem heel dicht bij de muur zette, anders ook maar 2 streepjes. Uiteindelijk kreeg ik de laatste maanden maximaal 4 streepjes uit mijn oude pc, meestal 3. Dat is dus meestal maar 1 streepje meer dan nu.

moet helaas wel constateren dat het modem/router ook verouderd is wat ik nogal raar vind want je hoort om de zoveel jaar gewoon een nieuwe te krijgen altans dat is wel zo bij ziggo...

dit zijn de specificaties
- Euro-DOCSIS 2.0 certified.
- Dual-Mode cable modem: DOCSIS and Euro-DOCSIS.
- CableHome 1.1 certified
- Euro-PacketCable 1.0, 1.1, 1.5 certified (optional configuration: SIP).
- Propane™ technology, enabling the connection of more Internet
users without additional network bandwidth.
- 802.11b/g wireless connection supporting 254 PCs at speeds up to
54Mb/s.
- Ethernet and USB 1.1 ports for wired connectivity and easy
installation.
- Privacy through WEP protocols (encryption between the gateway
and the PC).
- Easy-to-access LEDs provide a clear indication of start-up sequence
and connectivity status.
- Multiple integrated Web pages allowing direct access to the status
and settings, including privacy and security information.
- Reliable high-performance platform.
- IPv6 ready

de beveiliging in dit ding is ook niks WEP is makkelijk te kraken met een beetje bruut force...
en daar voor heb je geen monster pc nodig...

ik raad je aan om een andere router aan te schaffen en dan DHCP (router gedeelte in het modem) uit schakelen in je modem/router
Wireless N is trouwens ook een sterker signaal dan wireless G

Laatst bewerkt:
apart...
kan zijn dat ik naar het verkeerde modem heb gekeken
hoop dat USB wifi adapter wel beter is

en vergeet Inssider niet is zeker een handige tool om te meten hoe goed je verbinding is in bepaalde ruimtes en of er stoor zenders zijn
wireshark is gratis kun je hier downloaden Verkeerde link
zul je wel op je laptop moeten doen daar kun je mee rond lopen

EDIT: woops ik bedoelde InSSIDer >.< niet wireshark
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Ik heb geen laptop maar wel een tablet, is dat programma ook in app-vorm beschikbaar voor android?
Hopen dat het de usb adapter is die trouwens nu wel redelijk werkt. Ik denk het haast wel want de laptop beneden had vanmorgen kortstondig zelfs 41000 kbps (meestal heeft die tussen de 9500 en 20000 kbps).

hij is voor MAC OSX Android en Windows

Zie nieuwe link ik had je de verkeerde tool gegeven!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan