Nieuwe computer, zouden jullie even willen checken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamjostie

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Berichten
45
Ik help zelf wat computer onderdelen bij elkaar gezet maar nu weet ik niet zeker of de onderdelen bij elkaar kunnen. Ook zou ik graag jullie mening willen hebben over het systeem opzich en waar ik geld op kan besparen en wat ik nog kan verbeteren (Website van het bedrijf waarbij ik hem koop)
ASUS P5K-E/WIFI-AP S775 Intel-P35 DDR2
INTEL Core 2 Quad Q6700 2.66GHz S775 1066FSB 8MB
4x KINGSTON DDR2-800
ASUS EN8800GT 1GB DDR3 PCI-E
SEAGATE Barracuda 750GB 7200.11 SATA2 32MB
NEC AD-7173S DVD-RW 18xR SATA DL Labelflash (w)
AOPEN G528,MT,ATX,Black/Silver
HIGH POWER ATX2 PSU 460W Passive PFC 12cm Fan
MS Windows Vista Home Prem 32-bit NL OEM
In totaal ben ik nu 950 euro kwijt (met assemblage kosten).

Alvast bedankt voor jullie reactie's,
Met vriendelijke groet,
Dwayne Hanekamp
 
mooi systeem , ik neem aan dat het 4x 1GB is ??
en je weet dat 32bits maar 3.2 GB herkent
en Ik zou een zwaardere voeding nemen
en wat ga je doen met de pc , ga je game ??? neem dan een E8500 !!!! Beter voor games(heb je wel een ander moederbord nodig want die van jou ondersteund alleen 1066Mhz en die E8500is een 1333 Mhz)
en nog een tip voor je geheugen neem 2x2 GB is handiger voor als je later wil uitbreiden/////
 
Laatst bewerkt:
Wat is je budget?

Het was oorspronkelijk 900 euro dus 950 euro is al redelijk wat voor mij, maar als ik voor iets meer geld veel betere hardware heb zou dat geen probleem zijn. dus 970 euro kan nog maar liever niet.
 
mooi systeem , ik neem aan dat het 4x 1GB is ??
en je weet dat 32bits maar 3.2 GB herkent
en Ik zou een zwaardere voeding nemen
en wat ga je doen met de pc , ga je game ??? neem dan een E8500 !!!! Beter voor games(heb je wel een ander moederbord nodig want die van jou ondersteund alleen 1066Mhz en die E8500is een 1333 Mhz)
en nog een tip voor je geheugen neem 2x2 GB is handiger voor als je later wil uitbreiden/////

Ja, ik wil er mee gaan gamen dus zal ik is kijken voor de E8500, en als reactie op je 2x2 gb, ik wil het bij 32 bits houden omdat 64 bits sommige spellen niet ondersteund, en zoals je al zei ondersteund 32 bits maar 3.2gb (wat overigens verandert bij sp1 hoorde ik) maar ik denk dat ik dan het beste 4x 1gb kan nemen? (overigens is dit al meer dan zat voor mijn gevoel), meer zou overkill zijn...
 
Ja, ik wil er mee gaan gamen dus zal ik is kijken voor de E8500, en als reactie op je 2x2 gb, ik wil het bij 32 bits houden omdat 64 bits sommige spellen niet ondersteund, en zoals je al zei ondersteund 32 bits maar 3.2gb (wat overigens verandert bij sp1 hoorde ik) maar ik denk dat ik dan het beste 4x 1gb kan nemen? (overigens is dit al meer dan zat voor mijn gevoel), meer zou overkill zijn...

Mhh 2x2 is het zelfde 1x4 is 4 2x2 is 4 :)

en in SP1 is helemaal niks verandert (onzin dus~!!)

en voeding is te zwak!!!
 
Mhh 2x2 is het zelfde 1x4 is 4 2x2 is 4 :)

en in SP1 is helemaal niks verandert (onzin dus~!!)

en voeding is te zwak!!!

ok welke voeding zou jij aanbevelen?,
en ik hoorde dat 2x 2gb de quadcore niet optimaal ondersteund?
 
Complete onzin....
hoezo niet... ??????
en neem minstens 500 watt / 600 watt

ik zou zelf ook niet weten waarom dit niet zou zijn, ik hoorde het van een vriend die ict studeert. Maar als jij beweert dat hij dan gewoon op volle toeren draait vind ik het best. (kost me nog minder geld ook :thumb:)
 
Persé bij Micro-Mail? Zijn niet de goedkoopste, en hebben ook niet een super groot assortiment.

En er zijn maar weinig games die niet werken op 64bit.

Verder zou ik gaan voor een E8400, niet voor een E8500 aangezien je hier al gauw 60 euro meer voor betaald.
2x2GB ram zoals Blue al aangaf.
Andere voeding, maar ze hebben echt heel weinig voedingen:
http://www.micro-mail.nl/web/mm200706.nsf/mm.Public?OpenFrameSet
Dan kan je het beste kijken naar de Zalman.


Bij Salland:
f_salland1m_2fcbe08.png
 
Persé bij Micro-Mail? Zijn niet de goedkoopste, en hebben ook niet een super groot assortiment.

En er zijn maar weinig games die niet werken op 64bit.

Verder zou ik gaan voor een E8400, niet voor een E8500 aangezien je hier al gauw 60 euro meer voor betaald.
2x2GB ram zoals Blue al aangaf.
Andere voeding, maar ze hebben echt heel weinig voedingen:
http://www.micro-mail.nl/web/mm200706.nsf/mm.Public?OpenFrameSet
Dan kan je het beste kijken naar de Zalman.


Bij Salland:
f_salland1m_2fcbe08.png


Ziet er wel netjes uit maar ik heb liever een quadcore, dit met oog op de toekomst... Ik had nog een vraag, iemand die ik ken beweerd dat de en8800gt artafacts geeft, dit zijn strepen die door het beeld verschijnen, (bijv tijdens spelen van spelletje) is dit waar?

Groetjes,
Dwayne Hanekamp
 
Dan verander je de processor toch in een Quadcore.

f_salland1m_04b1a05.png

De G0 versie van de Q6600 is door jou zelf makkelijk te clocken naar de speeds van een Q6700 of zelfs hoger, mits je hier natuurlijk een betere processor koeler bijkoopt. (bijvoorbeeld: Scythe Mugen Infinity, ZEROtherm BTF90, Arctic Freezer 7 Pro)
Lezen over de G0stepping bij de Q6600:
http://www.tweaktown.com/articles/1159/overclocking_the_g0_slacr_q6600_to_4ghz/ (Review van 9 pagina's).
Hier nog wat over het moederbord:
http://www.alternate.nl/html/product/userRating.html?articleId=-1067493


Een 8800GT geeft alleen artifacts wanneer deze kaart kapot is. Dat doet elke kaart wanneer deze kapot is.
 
Laatst bewerkt:
Dan verander je de processor toch in een Quadcore.
De G0 versie van de Q6600 is door jou zelf makkelijk te clocken naar de speeds van een Q6700 of zelfs hoger, mits je hier natuurlijk een betere processor koeler bijkoopt. (bijvoorbeeld: Scythe Mugen Infinity, ZEROtherm BTF90, Arctic Freezer 7 Pro)
Lezen over de G0stepping bij de Q6600:
http://www.tweaktown.com/articles/1159/overclocking_the_g0_slacr_q6600_to_4ghz/ (Review van 9 pagina's).
Hier nog wat over het moederbord:
http://www.alternate.nl/html/product/userRating.html?articleId=-1067493


Een 8800GT geeft alleen artifacts wanneer deze kaart kapot is. Dat doet elke kaart wanneer deze kapot is.

Dat komt extreem dicht in de buurt wat ik wil, maar ik ga denk ik niet bij Salland kopen, omdat hierbij verzendkosten worden gerekent per onderdeel, dus als ik het goed begrijp zou dat nog is € 7,- meer kosten per onderdeel... (of niet?). Ook zit micro-mail hier een paar honderd meter vandaan. Maar... Ik heb is een tijdje lopen nadenken, en ik heb dus een hele tijd getwijfeld tussen duo en quad. Ik speel veel spellen, zoals World of Warcraft. Ik begrijp dat het op korte termijn verstandig is om quad core te nemen maar is duocore ook nog redelijk te gebruiken op langere termijn? ik neem aan dat de games nu gaan worden gebouwd op quadcore dus ben ik bang dat ik over 2-3 jaar weer een nieuwe pc mag aanschaffen om dan de beste games te kunnen spelen. Wat denken jullie daarvan?
en wat zouden jullie nemen?
 
Verzendkosten zijn niet per onderdeel.
De pc wordt toch geassembleerd, dus je krijgt gewoon een behuizing met inhoud afgeleverd bij je deur. Vervolgens hoef jij zelf alleen nog maar Windows te installeren.
Verder veranderd er in 2-3 jaar heeel erg veel in hardwareland, dus het is nog maar de vraag of je dan niet wederom een nieuwe pc moet kopen.
 
Laatst bewerkt:
Verzendkosten zijn niet per onderdeel.
De pc wordt toch geassembleerd, dus je krijgt gewoon een behuizing met inhoud afgeleverd bij je deur. Vervolgens hoef jij zelf alleen nog maar Windows te installeren.
Verder veranderd er in 2-3 jaar heeel erg veel in hardwareland, dus het is nog maar de vraag of je dan niet wederom een nieuwe pc moet kopen.

Dus jij persoonlijk zou kiezen voor de duocore?
 
Ik game zelf veel, dus ja ik was voor een E8400 gegaan.
 
Ik game zelf veel, dus ja ik was voor een E8400 gegaan.

Het spel dat ik het meest speel is world of warcraft. Ik denk dat daarvoor een duocore meer dan genoeg is. Maar stel je nou voor, ik wil een nieuwer spel als assasin's greed gaan spelen... Zou dezen dan ook met gemak (dus niet met lag) op de duocore kunnen draaien? of krijg je dan wel lag? Ik hoor van alle kanten 'neem een quadcore' maar ik krijg nu steeds meer de neiging om een duocore te nemen als ik jou goed begrijp zou dat namelijk betekenen dat deze voor een snellere prestatie zou zorgen dan de quadcore.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan