Nieuwe computer, zouden jullie even willen checken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HE???
je gaat toch niet iemand laten overclocken als die niet weet hoe het moet , strx maakt hij de Processor stuk en dan is de grantie foetsie!!!
 
Super bedankt!, Voor zo'n post was ik al een tijdje aan het zoeken maar nu weet ik dat ik voor de duo ga. Denk dat ik het best voor de E8400 kan gaan aangezien die 0.16 ghz niet al te veel uitmaken. Overigens, is overklokken een beetje makkelijk? en ook met de E8400?
NIET gaan overclocken als je het niet kan :)
 
NIET gaan overclocken als je het niet kan :)

ik hoorde al van vrienden dat het beter is dat ik dat niet doe maar, als ik redelijk wat informatie heb verzameld kan ik altijd proberen (rustig aan, ik gooi hem niet helemaal vol). Maar ik ben zelf extreem voorzichtig dus voordat ik het doe moet ik er wel redelijk wat van afweten:thumb:
 
Ik heb een nieuw systeem gemaakt met betere voeding en de E8400:

ASUS P5K-E/WIFI-AP S775 Intel-P35 DDR2
INTEL Core 2 Duo E8400 3.00GHz S775 1333FSB 6MB
KINGSTON DDR2-800 4GB CL5 KIT
ASUS EN8800GT 1GB DDR3 PCI-E
SEAGATE Barracuda 500GB 7200.11 SATA2 32MB
NEC AD-7173S DVD-RW 18xR SATA DL Labelflash (w)
AOPEN G528,MT,ATX,Black/Silver
HIGH POWER ATX2 PSU 620W Active PFC Dual Fan
MS Windows Vista Home Prem 32-bit NL OEM

Ik weet trouwens niet zeker of het moederbord de duo ondersteund, maar bij de informatie van het moederbord stond dat hij 1333 en 1064 FSB ondersteunde. Dus hij zou compitabel moeten zijn met de duocore. Geef maar weer een reactie net als de vorige keer. Ik ben voor dit systeem trouwens 935 euro kwijt (assemblage kosten inbegrepen).

Met vriendelijke groet,
Dwayne Hanekamp
 
Ik heb een nieuw systeem gemaakt met betere voeding en de E8400:



Ik weet trouwens niet zeker of het moederbord de duo ondersteund, maar bij de informatie van het moederbord stond dat hij 1333 en 1064 FSB ondersteunde. Dus hij zou compitabel moeten zijn met de duocore. Geef maar weer een reactie net als de vorige keer. Ik ben voor dit systeem trouwens 935 euro kwijt (assemblage kosten inbegrepen).

Met vriendelijke groet,
Dwayne Hanekamp

Moet wel werken inderdaad , top systeem!!!
 
Ik zeg toch niet dat de TS moet gaan overclocken, ik laat hem de basics zien en laat hem zien hoe het werkt, vervolgens kan hij zelf de beslissing maken van wel of niet.

Over je setup,
Ik zou in de winkel nog even navragen of het mogelijk is om ook nog een 120mm fan in de front te doen, zodat er een goede airflow ontstaat.

Over de voeding die je gekozen hebt, ik ken dat merk niet, en ik heb net berekend, als jij de 8800gt 512MB in sli zet kom je nog niet eens aan de 500watt. Dus ga gewoon voor deze:
http://www.micro-mail.nl/web/mm200706.nsf/mm.Public?OpenFrameSet

Moederbord ondersteund de processor gewoon hoor: quote van de Asus-site:
P5K-E/WIFI-AP
- Support Intel® next generation 45nm Multi-core CPU
- Intel® Core™2 Quad / Core™2 Extreme / Core™2 Duo / Pentium® Extreme / Pentium® D / Pentium® 4 Processors
- LGA775 Intel® 45nm Processor Ready
This motherboard supports the latest Intel 45nm CPU which introduces new micro-architecture features for greater performance at a given frequency, up to 50% larger L2 caches, and expanded power management capabilities for new levels of energy efficiency.
- LGA775 Intel® Core™2 Processor Ready
This motherboard supports the latest Intel® Core™2 processors in LGA775 package. It also can support Intel® next generation 45nm Multi-Core CPU. With new Intel® Core™ microarchitecture technology and 1333 / 1066 / 800 MHz FSB, Intel® Core™2 processor is one of the most powerful and energy efficient CPU in the world.
 
Ik zeg toch niet dat de TS moet gaan overclocken, ik laat hem de basics zien en laat hem zien hoe het werkt, vervolgens kan hij zelf de beslissing maken van wel of niet.

Over je setup,
Ik zou in de winkel nog even navragen of het mogelijk is om ook nog een 120mm fan in de front te doen, zodat er een goede airflow ontstaat.

Over de voeding die je gekozen hebt, ik ken dat merk niet, en ik heb net berekend, als jij de 8800gt 512MB in sli zet kom je nog niet eens aan de 500watt. Dus ga gewoon voor deze:
http://www.micro-mail.nl/web/mm200706.nsf/mm.Public?OpenFrameSet

Moederbord ondersteund de processor gewoon hoor: quote van de Asus-site:

link werkt niet :confused:, geef anders het artikelnummer, en nog over die 8800gt 512mb ik las net review en er stond dat de 1gb maar onder bepaalde omstandigheden beter presteerde. Wat geeft die 512 mb extra dan voor verbetering? (het kost 3 euro meer dus zou je denken dat ze kwa prestatie bij elkaar liggen en dat de 8800gt 512mb nog iets extra's zou hebben)
 
Laatst bewerkt:
um die 512mb extra is heel misschien handig bij een resolutie van 1920x1080 en hoger..maar
die 1 gig word vet tegengehouwe door de 256bit geheugenbus.
 
um die 512mb extra is heel misschien handig bij een resolutie van 1920x1080 en hoger..maar
die 1 gig word vet tegengehouwe door de 256bit geheugenbus.

Ik ben van plan een 22-inch beeldscherm te kopen, maar een resolutie van 1920x1080 lijkt me hiervoor een beetje groot?
 
Videokaart, kan je het beste kijken naar:
Artikelnr: 105360
Artikelnr: 104274
Artikelnr: 105362



22inch gaat gewoon lukken met 512mb:)
 
Videokaart, kan je het beste kijken naar:
Artikelnr: 105360
Artikelnr: 104274
Artikelnr: 105362



22inch gaat gewoon lukken met 512mb:)

welke van de drie zou de beste prestatie leveren? (welke zou jij kiezen?) en zou 1gb ging niet werken toch met de voeding?
 
Mhhh ik weet niet wat je allemaal zegt maar het is geen
SLI
het is gewoon 1 kaart met 1024MB!!!!
en je gaat TS toch niet een nieuw systeem laten overclocken !!?????
Daarom zeg ik het en 620 Watt is ruim voldoende
en ik had al gezegt dat die werkt , maar niet omdat daar staat Core 2 Duo moet hij hem ondersteuenen (is nu niet het geval , dus hij werkt gewoon!!)
 
Laatst bewerkt:
Mhhh ik weet niet wat je allemaal zegt maar het is geen
SLI
het is gewoon 1 kaart met 1024MB!!!!
en je gaat TS toch niet een nieuw systeem laten overclocken !!?????
Daarom zeg ik het en 620 Watt is ruim voldoende
en ik had al gezegt dat die werkt , maar niet omdat daar staat Core 2 Duo moet hij hem ondersteuenen (is nu niet het geval , dus hij werkt gewoon!!)

dus jij denkt dat het systeem wat ik liet zien het beste was, en nee ik ga niet overclocken tot ik begrijp wat het inhoudt, ik weet er nog niks van af, wees maar niet bang :confused:
 
Ik zeg niet dat hij SLI moet gaan draaien, dit werkt helemaal niet met dat moederbord, ik geef aan dat hij aan 500watt meer dan voldoende heeft.

Waarom zou je met een nieuw systeem niet kunnen overclocken?

620watt van een B-merk is niet voldoende.
 
Ik zeg niet dat hij SLI moet gaan draaien, dit werkt helemaal niet met dat moederbord, ik geef aan dat hij aan 500watt meer dan voldoende heeft.

Waarom zou je met een nieuw systeem niet kunnen overclocken?

620watt van een B-merk is niet voldoende.

ok dus als ik die 500 wat die je me aanprijsde moet ik in plaats van die 620 watt doen en dan is hij :thumb:?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan