Nieuwe Dektop PC - voor opleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.
en daarnaast is natuurlijk nog de vraag of u/jij (firest0rm) of iemand anders mij kan adviseren wat voor draadloos keyboard en muis ik moet kiezen

eh ja hoor artlantis en archicad

ik raad je ook nog aan om eerst even wat onderzoek te doen naar RAMDISK
wireless keyboard muis zou ik gewoon bij Logitech houden die maakt altijd wel goede randapparatuur.

Laatst bewerkt:
over de ramdisk daar heeft de andere persoon van ICT

[ ik heb dus iemand van de ICT opleiding en iemand anders die ook heel veel weet van pc's die mijn ook advies geven ]

over geinformeerd met het renderen...

ik weet wat er gebeurt, nog niet hoe maar als ik de computer heb dan gaat hij dit instellen voor mij :)

maar bedankt voor de info!

ik wil u tot zo ver echt heel erg bedanken!

als de pc er is plaats ik in dit topic de foto's en alles :)

als er nog vragen zijn kom ik natuurlijk terug

heb hier nog een leuk filmpje voor je ict vriend
[video=youtube;vAdRsQJBEBE]http://www.youtube.com/watch?v=vAdRsQJBEBE[/video]

ben ik weer het is toch ook geoon mogelijke dat ik een andere behuizing kies?

iets van de Thermaltake Chaser MK-I ?

dus ik dacht vandaag ik ga met deze lijst naar de ICT afdeling van mijn vakantiewerk [in de bouw; dus ze renderen veel enzo]
ik dacht kan geen kwaad, de computer is toch al perfect/heel goed.

kwam dus terug met een aantal opmerkingen:

-moederbord zou de memory niet aankunnen ? heeft te maken met de chipset?
- ze adviseren daarom een proccessor met een socket 1155; om precies te zijn de intel 3770
door die verandering zeggen neem de asus p8Z77-V als moederbord

-daarnaast adviseren ze ook om een beter gpu te nemen
vooral voor het renderwerk een firefly gpu
of een nvidea 580

ik had niet precies jou links erbij mij wel jou lijst firest0rm

help me..?

Ik zal dit even na vragen direct bij MSI ik denk eerlijk gezegd dat het moederbord dit wel aan kan
zal denk wel een paar dagen duren voordat ik antwoord krijg

als je voor socket 1155 gaat kun je dus geen 64GB werkgeheugen plaatsen (de processors/moederborden ondersteunen dat niet)
het renderen word door de cpu gedaan een Videokaart tijdens het renderen zorgt er alleen voor dat kleuren en drivers beter worden ondersteund/gepresenteerd
het is een mogelijkheid om voor een Quadro Kaart te gaan maar dan kun je gamen echt gedag zeggen
een GTX580 kopen voor renderen is totale nonsens dat is een game kaart en zal geen toegevoegde waarde tijdens het renderen geven.(tenzij ze het over een Quadro 580 hebben)

als ik zo eens rond kijk op andere fora's en website's dan kom ik dit tegen
klikerdeklik
supports up to 128GB werkgeheugen.

en als de corsair vengeance echt niet werkt
dan heb je ook nog deze klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Okey ik heb antwoord gekregen.

MSI:
Deze kit is niet getest, maar in praktijk leveren Corsair modules weinig problemen op.
Een overzicht van de van de getest modules vind je hier: http://www.msi.com/product/mb/X79A-GD65.html#/?div=TestReport <--- link verwijst naar verkeerde moederbord.
nu staat er geen 8GB kit in de lijst (ook niet bij de GD45 (8D)) maar jah...

ik vraag me af of je vrienden wel naar het juiste moederbord hebben gekeken
de X79A-GD45 (8D) er bestaat namelijk ook een X79A-GD45 en die kan maar 4 memory sticks aan...

Edit nog een antwoord van MSI
MSI: De X79-serie CPU's ondersteuning maximaal 64GB geheugen. Helaas zijn deze modules nog niet opgenomen in Test Report.

processor kan het in ieder geval wel aan...

Laatst bewerkt:
hierbij open ik deze post opnieuw.
want ik heb het geld bij elkaar voor een pc te kopen..

ik hoop dat firest0rm weer aanwezig kan zijn om te kijken of er nog dingen zijn veranderd en of ik voor dezelfde prijs €1500 á €1600 betere dingen kan krijgen.

even kijken naar de vorige setup weet niet meer wat er geadviseerd was lol :P
alle linkjes zijn dood T-T

heb het systeem toch maar weer aangepast
Nvidia komt echter wel met nieuwe Quadro kaarten uit ik weet niet of je daar voor nog wil wachten?
klikerdeklik
het schijnt dat je niet een grote ramdisk nodig hebt bij archicad en artlantis dus toch maar voor de i7 3770k gegaan met 32GB geheugen
heb er een Quadro 2000 kaart bij in gedaan maar zoals eerder gezegd komt nvidia net uit met nieuwe kaartjes je kunt daarop nog even wachten
de Quadro K2000(D)kost 600 euro en die is net nieuw (is wel boven je budget)

heb er ook een ssd bij gedaan voor windows en andere programmas

Laatst bewerkt:
Wow...
snelle reactie.. even bezig met huiswerk en stuff en ik zie opeens een reactie :D

oke even kijken dus...
de oude samenstelling er mist wel wat iig.

1. windows besturing;
ten eerste zoals ik merk zitten we iig op 1 lijn met windows besturing :P
ik wil Never een windows 8 besturing. dus lekker blijven bij windows 7.
- kan ik met deze besturing eigenlijk vanaf mijn laptop op school de pc dekstop thuis besturen [ een klasgenoot had het erover dat ik dan windows ultimate nodig heb ofzo? , ik ga het navragen]
2. De grafische kaart;
Waarom adviseer jij mij om de nieuwe versie te halen?
Want ik had begrepen dat die niet zoveel uit maakt voor de dingen die ik wil doen (archicad/artlantis/sony vegad/adobe premiere/3ds max]
- als je ook kijkt bij de oude samenstelling hebben wij daar toendertijd ons geld niet heel erg aan uitgegeven (of de prijs is erg gedaald in dat half jaartje/jaartje :P )
aanpassing bericht: ik zie nu ook dat de grafische kaart van de vorige samenstelling volgens benchmark 1 plekje hoger staat
3. moederbord/geheugen;
geen 64 RAM GB maar naar 32 GB RAM; met het oude moederbord (volgens mij: MSI X79A-GD45 klikerdeklik ) kon ik dit uiteindelijk uitbreiden tot 128 GB want ik denk toch dat het RAM geheugen groot moet zijn ivm ik afgelopen periode een project gedraaid met iemand zijn pc die 8 GB RAM geheugen had, en dat project was zo groot [ 14.000 m2 ] dat je zag met bepaalde delen tekenen en uitprinten van gevels [ook een soort van renderen] dat de computer het totale geheugen gebruikte hoe meer hij gebruikte hoe trager hij werd.dit wil ik dus nooit meemaken, en dat geldt ook voor het wachten met renderen van filmpjes voor bouwkundig maar ook voor sony vegas/adobe premiere. [wachtend uurde daar ongeveer 15 min voor 1 gevel tekening]
Dus is dit moederbord dan veel beter dan?
4. ssd;
ssd zou er toch standaard al in komen? [kijk naar de oude samenstelling boven in de post] hij is nu enkel van 64 gb naar 120 gb gegaan

ik meld ook aan mijn klasgenoot [computer persoon en verstand van de bouwkundige programma's ] en mijn ICT vriend er weer naar kijken iig.

ik zie je antwoord weer graag tegemoet komen ;)

Laatst bewerkt:
kan ik met deze besturing eigenlijk vanaf mijn laptop op school de pc dekstop thuis besturen [ een klasgenoot had het erover dat ik dan windows ultimate nodig heb ofzo? , ik ga het navragen]
dat is niet echt OS gebonden meer sinds er nu third party software aanwezig is zoals Teamviewer en VNC viewer en dat werkt net zo goed
- als je ook kijkt bij de oude samenstelling hebben wij daar toendertijd ons geld niet heel erg aan uitgegeven (of de prijs is erg gedaald in dat half jaartje/jaartje )
ik heb nog eens goed verder gekeken naar andere developers systemen en die komen allemaal met een goede quadro kaart aan zetten dit is nodig voor 3d Rendering
sony vegas CS6 3Ds max en CAD zullen hier veel baat bij hebben zie video (cpu alleen zal niet genoeg zijn)
[video=youtube;w2AswUppFkw]http://www.youtube.com/watch?v=w2AswUppFkw[/video]

ze komen met stabiele drivers (echt een must voor render programmas zoals cs6 en sony vegas) en de kleuren zullen veel nauwkeuriger aan gegeven worden
ik weet niet hoe groot jou projecten zullen zijn en welke plugins jij gebruikt dus het is een beetje inschatten wat het beste voor jou is
het een heeft extra ram nodig en het ander weer een wat krachtigere gpu om het soepel te laten draaien

edit: nieuwe versie K2000(D) komt alleen met displayport zit geen verschil wat betreft hardware spec's wel apart dat ze dan gelijk 100 euro meer er voor vragen...

en als je echt zeker van je zaak wilt zijn
klikerdeklik is wel 2000 euro maar dan zit je zeker goed!
btw als je vriend de pc voor je inelkaar kan schroeven dan kost dat ook gelijk 95 euro minder en kijk of je windows 7 pro editie van je school kunt krijgen!
vaak krijgen ICT gerichte opleidingen een MSDNAA account van microsoft waarvan je software pakketten krijgt en windows 7 pro zit daar ook tussen

btw op de quadro 2000 valt prima te gamen niet op ultra natuurlijk maar medium/high is wel te doen

Laatst bewerkt:
wat ben je weer snel :P

ik ga nu naar school en laat de rest het weten..

wel weet ik dat school teamvieuwer blokkeerd...
hij doet dit via een standaard programma..

over een half uur een update

Remote desktop control
windows 7 pro ondersteund dit
Important note: Remote desktop is only included in the Professional, Business, or Ultimate versions of Windows. Home editions do not have remote desktop.

Het is dus inderdaad die remote control desktop

Zag jou reactie al eerder staan vandaag, maar geen tijd voor kleien reactie..
Ik ga zsm even met de ICT vriend (Thom) zitten om eea te bekijken..
En zeker met de prijs.. Want die laatste is volgens mij heel mooi (nergens op bezuinigd namelijk)
Maar dan zou ik waarschijnlijk wel nog een maandje moeten wachten

laatste aanpassing de force 500 zit de psu aan de boven kant dat wil je niet die hoort aan de onderkant anders blokkeert deze de koeler

klikerdeklik
heb er nu de K280 van gemaakt die is wat breder

zit geen dvd speler bij trouwens maar die kun je over zetten van je oude pc..
scheelt 16 euro

Laatst bewerkt:
Heb nagevraagd, de kasten die ik in het voorgaande bericht plaatste zijn niet echt nuttig heb ik begrepen?

Nog wel een vraag van iemand anders
Voeding trekt die het wel? Ook met de lage stroomverbruik van de gpu?

Aangezien ik toch een kast wil die praktisch maar ook met lampjes (lijk net een klein kind XD) deze misschien? http://azerty.nl/8-1044-355700/xigmatek-asgard-window-midto.html
Wat denk jij ervan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan