Nieuwe Game PC € 0 - 700

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan snap ik dat een nieuwe PC handig van pas komt ;) Maar nu is het wel duidelijk dat assemblage zelf gedaan kan worden.

maar steeds als ik al een bericht heb geschreven, zie ik dat iemand anders daarvoor al iets heeft gepost wat ik niet heb gezien.

Mod edit

Dat snap ik.Maar bovenal komt het ook omdat men geen geduld heeft qua plaatsing.Met name niet, als men met meerdere in een topic bezig bent.Rustig wachten op elkaar en dan weer eens iets plaatsen.;)

Zal ik het even uittypen dan? We hebben het hier over een (voor de zoveelste keer) gaming computer. Laat ik het even kopiëren plakken.

3DMark Vantage - CPU-Score 10999 16530 14004
Tom Clancy's HAWX DX10.1 [800x600, Low] 293 fps 315 fps 392 fps
Tom Clancy's HAWX DX10.1 [1680x1050, High] 110 fps 115 fps 113 fps
Far Cry 2 [800x600, Low] 116,43 fps 119 fps 182,1 fps
Far Cry 2 [1680x1050, High] 89,98 fps 91 fps 112,2 fps
Resident Evil 5 [800x600, Low] 107,5 fps 112 fps 132,1 fps

AMD Phenom II x4 955
AMD Phenom II x6 1090t
Intel i5 760

Dit komt omdat six-cores nog niet goed ondersteunt worden.
Het duurt nog even voordat dit gaat veranderen omdat six-cores nog in ontwikkeling zijn.

Laatst bewerkt:
Dat begrijp ik ook, maar ik zou voor een investering kiezen voor de X6.. wat hij zegt, hij moet lang meegaan.

klopt ik wil niet dat ik over een paar jaar weer een nieuwe pc moet kopen dus welke is overlang termijn de beste x6 of i5?

sommige spellen ondersteunen niet eens 4 core laat staan 6 coren,
ik zou eerder voor 4 cores gaan, amd of intel

De phenom x6 zou van zichzelf iets beter 'moeten' worden, omdat hij simpelweg 6 cores heeft. Maar heeft asl uitbreidingsmogelijkheid alleen de x6 1090t, welke iets meer ghz heeft. De i5 760 daarentegen heeft nog de i7 870. Deze heeft veel meer features zoals hyperthreading, enzovoort. Hierdoor kan de processor virtueel 8 (!) cores aanmaken.

@ Marcell

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt :)

dus eigenlijk moet ik voor de i5 gaan en dan kan ik later nog upgraden naar bijvoorbeeld een i7 en dan is hij weer uptodate zodat ik alleen de processor hoef te vervangen.

In principe hoef je geeneens te vervangen want de i5 is héel erg snel. Maar dat zou inderdaad kunnen, al gaat de technologie wel heel erg snel...

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! :thumb:

IK bedank iedereen en ik heb het geld nog niet.(ben nog aan het sparen)
Dus ik denk dat ik tegen de tijd dat ik het geld heb nog wel een keer vraag wat het beste is op dat moment, maar ik weet nu in ieder welke richting ik op moet gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan