nieuwe ''game'' pc laten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sl0ry

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2010
hallo allemaal,

ik zou graag een nieuwe pc laten maken. alleen nu zou ik graag wat hulp van jullie hebben met het samenstellen van mijn nieuwe pc.

Budget - ongeveer 600 euro niet veel meer of hij moet er echt aanzienlijk beter van worden.
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? gamen/internet/mailen/en af en toe een filmpje kijken.
Hoe belangrijk is stilte? - onbelangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - ik wil het graag laten doen.
Opties: hoezo opties?
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? ja heb er een. windows 7
Andere software? - heb ik ook

Randapparatuur
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur?
nee heb alles in huis het gaat dus echt alleen om de kast.

wat raden jullie mij aan.

mvg stef

Laatst bewerkt:
ik laat dit door een vriend doen en hij heeft ze allebei. dus het maakt niet uit. ik weet niet wat het beste is voor wat ik wil?

nou zorg dan dat je vriend 64 bit gebruikt want die ondersteund 4GB ram en meer

32 bit gaat tot 3.2 GB

ik zal straks met een samestelling komen van 4launch

EDIT okey dit is wat ik heb klik
4launch top webshop

AMD Phenom ii x4 965 gelijkwaardig aan een Core I5 kost alleen wat minder
1TB HDD
2 x 2GB DDR3 ram geheugen (4GB totaal)
HD5770 top kaartje voor jou budget zal elk spel zonder moeite spelen
500watt voeding ruim voldoende voor jou systeem
Coolermaster elite 333 mooie kast geen scherpe randen en een goede airflow

dit systeem zal jou benodig heden zonder probleem aan kunnen
kost 595 euro

EDIT 2
ojah bijna vergeten het moederbord ondersteund het nieuwe USB3.0 en SATA600 en heeft crossfire support!

de winkel doet de assemblage software moet je dan zelf installeren

Laatst bewerkt:
oke ziet er echt super uit. en met deze setup kan ik spellen zoals cod black op op de hoogste settings spelen of op normale settings of?

en zijn er in deze set ook mogelijkheiden om uit te breiden over een jaar bijv.?

ja en ja black ops is wat dat betreft niet super zwaar op zijn hoogst zou wel moeten
alleen kan je wel een beetje lag verwachten

en ja als je over een jaar nog wilt upgraden kan je bijvoorbeeld een betere videokaart nemen de HD6850 is een heel stuk beter
je kan ook een cpu upgrade doen naar een van de Phenom ii x6 cpu's die hebben 6 cores
en je kan ook nog extra ram bij plaatsen als het goed is kan dit moederbord intotaal 16GB aan ram hebben dus moet genoeg zijn:thumb:

edit weet ook als je 30 euro meer uitgeeft dan kan je een sterkere voeding nemen dan kan je bijvoorbeeld de HD5770 in de toekomst in crossfire zetten
dat is dus 2 x HD5770 en dat is erg goed kwa prijs/prestatie je komt namelijk goedkoper uit dan 1 videokaart die net zo sterk is!

Laatst bewerkt:
oke nou dat is wel mooi dat ik hem nog flink uit kan breiden.
maar hoeveel euro zou dat ongeveer kosten deze nieuwe processor en nieuwe videokaart?

en hoeveel verschil maakt deze processor want ik heb al vaker naar de six core zitten kijken, maar ik ben nogal een noob op computer gebied. dus zou je me misschien hierover wat kunnen vertellen?

en bij de setup die je had gemaakt voor me. daar zat nog geen geluidskaart en internet aansluiting bij? of zit dat er standaart bij ofzo?

geluidskaart en internet kaart zit meegebakken op het moederbord daar hoef je geen zorgen om te maken

de AMD Phenom ii X6 zijn erg goed als het gaat om multitasken videobewerkingen en renderen
dit komt omdat de 6 kernen hier voor een eigen taak krijgen en volledig gebruikt worden
helaas is dat nog niet zo met games ze kunnen het wel aan maar zijn daar een heel stuk minder in
de games die nu uit zijn kunnen dit nog niet volledig aan spreken dat zal in de toekomst wel veranderen
kijk ook even naar de benchmarks
klik

de phenoms hebben een redelijke prijs en zijn betaalbaar en zullen in de toekomst ook dalen

de HD6850 kost nu ongeveer 170 euro en de phenom x6 kost rond de 180 225 euro

Laatst bewerkt:
oke ik denk dat ik het weet.
het word de setup die je als eerste voor me gemaakt hebt + de six core processor(aangezien dit maar 20 euro scheelde) en het lijkt me erg handig als ik 2 schermen gebruik en op de ene een spel speel en op de andere msn of een film kijk.

aan de duurdere videokaart begin ik nog even niet. maar wat je zei over de duurdere voeding lijkt me wel een goed plan zodat ik altijd uit kan breiden. welke heb ik hiervoor nodig?

en is het moeilijk als ik een extra videokaart wil gaan gebruiken om hem te installeren?

ja dat kan dan word het zoiets
klik

kom je 50 euro over het budget

nee het is niet moeilijk om een extra videokaart te installeren
weet wel dat je het zelfde model kaart moet gebruiken merk maakt niet uit zolang het model het zelfde is
dus 2 x een HD5770 of er nou ASUS of Sapphire voor staat maakt niet uit

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Let op, het mobo uit de eerste samenstelling ondersteunt alleen crossfire en niet sli. 2 nvidea kaarten is dus geen optie.

oke even voor de duidelijkheid. ik moet het dus houden bij de setup zoals ik hem heb geplaatst de laatste keer? of moet ik de videokaart vervangen?

Paranoid begon over de GTX460, dat is een nvidea kaart en die kan je niet twee keer op het mobo plaatsen om ze samen te alten werken.

Dat is waar ik op doel.

oke na een tijd wat rondgezocht te hebben. blijkt dat de intel i5 processor echt stukken beter is dan de amd x6.

wat zou nu een goede samenstelling zijn met een i5 processor waar ik later misschien ook nog ooit een i7 in kan zetten?

verder wil ik gewoon:
1tb
4gb werkgeheugen
zo goed mogelijke videokaart waar ik daarna er nog altijd een bij zou kunnen zetten.

ik weet niet of dit mogelijk is voor een budget van echt max 700 euro?
ik zou trouwens wel graag de kast houden die ik al eerder aangaf.

mvg stef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan