Nieuwe game pc met 2 monitors

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zet 'm zelf in elkaar, hebt zelf Windows en toetsenbord + muis? Persoonlijk zou ik voor AMD gaan, dat is meer waar voor je geld. Voor die 130 euro heb je een AMD processor van +-180 euro van Intel. Ik weet niet wat voor games je wil spelen, maar anders zou je ook prima met een 6850 nog kunnen (scheelt weer 50 euro). Moet er eigenlijk geen normale harde schijf bij? En de Samsung 830 series SSD's zijn goedkoper en net zo goed (of beter, weet ik niet precies).
deze processor is al beter dan die i3. Moet dan nog wel een moederbordje bij, maar dat kan je zelf wel uitzoeken, gezien je eigen samenstelling...:thumb:
http://azerty.nl/8-1990-476182/samsung-830-series-mz-7pc128b.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Corsair 8GB PC3-12800 Vengeance Low Profile DDR3 SDRAM (2x 4GB, 1600MHz, CL9) € 43,49
Antec One MidiTower Zwart € 49,01
Intel Core i5 3450 (Socket 1155, Boxed) € 176,00
MSI Z77A-G43 (Socket 1155) € 92,50
Sapphire ATI Radeon HD7850 2GB DDR5 OverClocked (PCI-e) € 197,50
Samsung 128GB Solid State 830 Series (SATA-600, 2.5") € 103,53
Subtotaal € 662,03

Heb dit systeem net een maandje geleden aangeschaft. Bevalt echt super, voeding en 1 tb hardeschijf en dvd brander had ik nog. Ik zou voor de beste prijs eens kijken op de tweakers pricewatch als je dat een beetje door hebt kan je zo een paar tientjes besparen. De prijzen die je hier ziet zijn van SIComputers. Zou overigens voor de samsung ssd gaan. Deze komt in bijna alle tests als winnaar naar boven. Ook op de kast kan je nog besparen de Antec one is echt super heb er nog een extra fan ingezet die ik nog had liggen houd alles super koel.
 
AndreazZz

ty voor je reactie :)
wat spellen betreft zou hij zeker BF 3 moeten kunnen draaien op goede kwaliteit .
ik zal ff kijken naar veranderingen.

Ja toetsenbord en muis heb ik en dacht ook nog een versie van windows 7

ik heb ff een paar aanpassingen gemaakt.

- Andere Proccesor (http://azerty.nl/0-1127-225854/amd-phenom-ii-x4-965-black-edition-.html)
- Andere Tower (http://azerty.nl/0-1044-439635/sharkoon-vaya-.html)
- Andere SSD (http://azerty.nl/0-1990-476182/samsung-830-series-mz-7pc128b-.html)

kijk maar
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...225854]=1&product[476182]=1&product[439635]=1

PS: je AZERTY link doet het niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Noput: Welkom op Helpmij:thumb:

Ik heb de link van AndreazZz nu werkend gemaakt.

Succes met je vraag.
 
Sorry! Ik zal voortaan zorgen dat ik wat wakkerder ben als ik reageer :)
@Frankwannet: bedankt!!

Dit is het goedkoopste moederbord met een SATA-600 aansluiting, waarmee je je SSD optimaal kan benutten. Hij is wel ietjse duurder, maar is dan ook wel ietsje beter. Maar voor ik vergeet te vragen: er zitten 2 geheugenbankjes in (bij beide) en 1 videokaartsleuf (bij die ik aandraag). Ben je van plan ooit nog te gaan videobewerken en 3d renderen en/of zou je er ooit nog een videokaart bij willen? Anders moet ik een andere zoeken. Waarschijnlijk scheelt dat niet heel veel. (videokaart erbij: de andere videokaart moet dan wel dezelfde chip hebben, in dit geval dus HD7850)
De videokaart kan goedkoper, dan kom je meer op het niveau van een 6850 te liggen. Ik zal vanmiddag eens kijken waar ik dan op uitkom. Waarschijnlijk wordt het dan een 7770.
Nog 2 vragen: heb je zelf een dvd-speler/brander en een normale harde schijf?
winkelmandje
3e vraag: zelf in elkaar zetten of laten doen?
 
Laatst bewerkt:
Heeft je computer iets extra's nodig om goed te kunnen draaien met 2 monitors?
of is een goede grafische kaart voldoende?
 
Er is alleen wel een probleem met je combinatie monitoren <-> videokaart. Je monitoren hebben namelijk alleen VGA en je videokaart heeft HDMI, DP en 2x DVI. 3 oplossingen: andere videokaart met 2x vga (kleine kans), andere monitoren, VGA>DVI converters (kan alleen als je videokaart geen DVI-D heeft).
De beste videokaart? Hangt van je budget af. Ik zou zeggen een 7770, met 2 beeldschermen is dat genoeg.
Als ik je een tip mag geven: zelf gebruik ik liever GIMP dan Photoshop: het is makkelijker, sneller en gaat beter om met je hardware. Ook werkt het uitstekend onder Linux (mocht je van plan zijn dat te installeren ;) )
 
Oke bedankt ik ga straks ff kijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voeding is wel heel erg krap zou het echt minimaal op een 500watts voeding houden met de HD7850 als videokaart
klikerdeklik
 
Ik ben het met je eens: de voeding is wel ietsje krap voor zo'n systeem. Alhoewel het totaal niet boven de 350W uitkomt (ongeveer), is het misschien toch beter om het ruimer te doen.
 
Je zou nog 70 euro kunnen besparen door een 7770 te nemen, je houdt dan genoeg over voor je doelen...

Even een vraag aan de andere posters: ik zie nu dat het moederbord geen PCI 3.0 heeft. Maakt dit nu echt uit? Ik had ergens gelezen dat er momenteel nog geen videokaarten gebruik van maken, het zou alleen bij de specificaties staan als marketing trucje... Iemand?
 
Maakt een SSD de computer nou echt sneller of is een HDD genoeg voor een snelle computer?

En moet je als je een SDD heb ook echt een HDD erbij?

Dus dat je alleen een HDD hebt of je dat je een HDD + SDD hebt?
Een SDD alleen is dus niet mogelijk?
 
Een SSD is voornamelijk om te zorgen dat Windows zelf en programma's sneller opstarten. Persoonlijk hoeft het van mij niet zo, dus voeg ik ze nooit toe (en ben ik nog eigenlijk niet van plan er een te kopen). Een conventionele harde schijf is toch handiger voor het opslaan van grote hoeveelheden data (denk aan films, foto's, muziek ...)
 
@andreazzz
Pcie 3.0 maakt niet zo veel uit, het heeft alleen veel meer bandbreedte dan 2.0, maar meestal gebruik je die toch nooit volledig, alleen met Sli en crossfire setups en met een Hd 6990, 7990 en Gtx 590 en 690 zal je er veel verschil van ondervinden aangezien.

Edit: Ahja, om het dus in cijfers uit te drukken is pcie 2.0 x16 8gb/s en pcie 3.0 is 16 gb/s als capaciteit, maar voor mainstream kaarten zal je dat maar enkele frames schelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan