Nieuwe Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor het geval je niet alleen maar aan games gaat denken maar ook wel eens wat anders gaat doen. Ik denk altijd iets vooruit, je kan eerst wel zeggen dat je het nooit nodig zou hebben. Maar achteraf zal je het waarschijnlijk toch nodig hebben en dan heb je het niet...

O'jaa? Ik werk hier met een Intel Celeron, die bijna (of sterker nog, geen) cache heeft. En het werkt allemaal prima.

Als je geen cachegeheugen hebt wordt alles gelezen vanuit het geheugen dat natuurlijk veel langzamer is. Geheugen, FSB, processor. Maar goed, als het allemaal prima werkt, dan snap ik niet waarom ze het cachegeheugen op de markt brengen als een 'snelheidsmiddel'...Dit zou veel dingen moet verlichten zodat je processor niet constant allemaal processen op de achtergrond aan het verwerken is...Heb je al een groot spel ermee gespeeld dan met je Intel Celeron?

Als je geen cachegeheugen hebt wordt alles gelezen vanuit het geheugen dat natuurlijk veel langzamer is. Geheugen, FSB, processor. Maar goed, als het allemaal prima werkt, dan snap ik niet waarom ze het cachegeheugen op de markt brengen als een 'snelheidsmiddel'...Dit zou veel dingen moet verlichten zodat je processor niet constant allemaal processen op de achtergrond aan het verwerken is...Heb je al een groot spel ermee gespeeld dan met je Intel Celeron?
Waarom moet iedereen hetzelfde zijn als jou, DJArtistic?

Snelle en goedkope dual cores hebben voordelen, net als dure en op andere manier snelle quad cores.
Goedkope AMD-processors hebben ook hun markt.

Jij probeert al sinds je hier mensen adviseert mensen te dwingen een bepaalde processor te nemen. Waarom? Probeer gewoon de voor en nadelen uit te leggen. En dat kan je pas als je ziet waar ze goed in zien. Maar goed. Het is ook lastig. Ik heb ook niet de mogelijkheid om alles zelf te testen. Ik heb zelf een snelle dual core. En vind deze erg snel.
Jij hebt een quad core van ongeveer dezelfde prijs. Jij vind die erg snel.
Maar vergelijken kunnen wij niet.

Laatst bewerkt:
Heb geen dual core. Ik wil mensen absoluut niet pushen. Ik kijk alleen naar wat de mensen willen als ze erom vragen en weeg het af tegen een andere processor. Dit hoeft diegene nooit te doen natuurlijk. Ik leg wel uit wat er nou anders is dan met wat ze eerst kozen. Sommige hebben al een goede processor uitgekozen en dan hoor je me niet. Als er iets beter kan voor een kleine meerprijs kan je beter je mond opendoen vindt ik. Ik ben ik, jij bent jij. Wees er maar blij om als je constant kritiek op me hebt, maar ik blijf ik en daar zal je niet veel aan gaan veranderen. Toch bedankt voor je advies.

Heb geen dual core. Ik wil mensen absoluut niet pushen. Ik kijk alleen naar wat de mensen willen als ze erom vragen en weeg het af tegen een andere processor. Dit hoeft diegene nooit te doen natuurlijk. Ik leg wel uit wat er nou anders is dan met wat ze eerst kozen. Sommige hebben al een goede processor uitgekozen en dan hoor je me niet. Als er iets beter kan voor een kleine meerprijs kan je beter je mond opendoen vindt ik. Ik ben ik, jij bent jij. Wees er maar blij om als je constant kritiek op me hebt, maar ik blijf ik en daar zal je niet veel aan gaan veranderen. Toch bedankt voor je advies.
Sorry. Ik wilde typen dat jij een quad core hebt, tov ik een dual core.

Maar ik snap dat je je best doet. Kijk, als ik dat gevoel niet had, dan zou ik niet op je reageren. Dan zou ik gewoon zeggen: 'negeer hem want bla bla bla'.
Je hebt best veel kennis. Maar je staart je blind op quad cores.
Je moet je blind staren op de prestaties en wat mensen zoeken. En ik geef toe dat veel mensen daar niet erg duidelijk in zijn.
Als iemand zegt dat ie een allround pc wil, waar hij van alles mee doet, dan adviseer ik ook altijd een quad core.
Als iemand een game-pc wil, dan doe ik dit niet.

Jij wil een allround-pc adviseren, terwijl die persoon dat helemaal niet zoekt. Dat probeer ik je nu uit te leggen...

Sorry. Ik wilde typen dat jij een quad core hebt, tov ik een dual core.

Maar ik snap dat je je best doet. Kijk, als ik dat gevoel niet had, dan zou ik niet op je reageren. Dan zou ik gewoon zeggen: 'negeer hem want bla bla bla'.
Je hebt best veel kennis. Maar je staart je blind op quad cores.
Je moet je blind staren op de prestaties en wat mensen zoeken. En ik geef toe dat veel mensen daar niet erg duidelijk in zijn.
Als iemand zegt dat ie een allround pc wil, waar hij van alles mee doet, dan adviseer ik ook altijd een quad core.
Als iemand een game-pc wil, dan doe ik dit niet.

Jij wil een allround-pc adviseren, terwijl die persoon dat helemaal niet zoekt. Dat probeer ik je nu uit te leggen...

Okey, okey, ik vat dit gelijk ook op als een terughoudend antwoord. Heb geen zin om hier te zitten bekvechten voor niks. Goed! Maar je hebt wel gelijk met een dual core. Wat ik alleen ik gedachten had was dit...
De hogere quad cores zijn beter als de dual cores voor game pc's. Dat is getest en bewezen en daarom zei ik het. Misschien had ik het erbij moeten vertellen.
Tweakers.net en nog een aantal topwebsites hebben dit voor ons getest zodat je daar een duidelijk overzicht over krijgt. Het begon wel bij de erg hoge quad cores. Hoger dan de Q6600 die ik heb dan. Ik wilde eerst ook een gamepc, maar nu ik dus die quadcore heb merk ik qua processorsnelheid en aan de hand van het ruimere cachegeheugen dat het toch lekker werkt en dat ik toch eigenlijk niet alleen maar game. Bijvoorbeeld bestanden inpakken/uitpakken, .isobestand maken...dit gaat wel veel sneller als met een dual core.
Er blijft een ellenlange discussie hierover, omdat ik altijd geneigd ben om overal op te antwoorden dat ik misschien iets minder moet doen. Dual core voor spellen en quad core voor veel bewerkingen hou ik dan voor dit topic aan. 8000serie van intel zijn wel de beste op de markt qua prijs kwaliteit verhouding.

Okey, okey, ik vat dit gelijk ook op als een terughoudend antwoord. Heb geen zin om hier te zitten bekvechten voor niks. Goed! Maar je hebt wel gelijk met een dual core. Wat ik alleen ik gedachten had was dit...
De hogere quad cores zijn beter als de dual cores voor game pc's. Dat is getest en bewezen en daarom zei ik het. Misschien had ik het erbij moeten vertellen.
Klopt. Dan heb je het over dit soort processors:
http://tweakers.net/pricewatch/221648/intel-core-2-quad-q9650.html
Zie je de prijs...
En kijk ook eens naar de kloksnelheid.
Ze hebben bijna dezelfde kloksnelheid.
En de 2 extra cores compenseren wel wat (immers moet de processor ook het besturingssysteem draaiende houden)

Tweakers.net en nog een aantal topwebsites hebben dit voor ons getest zodat je daar een duidelijk overzicht over krijgt. Het begon wel bij de erg hoge quad cores. Hoger dan de Q6600 die ik heb dan. Ik wilde eerst ook een gamepc, maar nu ik dus die quadcore heb merk ik qua processorsnelheid en aan de hand van het ruimere cachegeheugen dat het toch lekker werkt en dat ik toch eigenlijk niet alleen maar game. Bijvoorbeeld bestanden inpakken/uitpakken, .isobestand maken...dit gaat wel veel sneller als met een dual core.
En als je dat ook veel doet en het fijn vind dat dit snel gaat, dan is een dual core processor juist GEEN goede keuze. Deze mensen moet je altijd een quad aanbevelen.

Er blijft een ellenlange discussie hierover, omdat ik altijd geneigd ben om overal op te antwoorden dat ik misschien iets minder moet doen. Dual core voor spellen en quad core voor veel bewerkingen hou ik dan voor dit topic aan. 8000serie van intel zijn wel de beste op de markt qua prijs kwaliteit verhouding.

Precies. En de TS moet maar bepalen wat hij belangrijk vind.
Snelheid alleen belangrijk voor gamen: E8500
Allround: Een quad (van intel: dat ben ik met je eens): Afhankelijk van budget een Q6700, Q9450, of Q9550.
Wil hij een snelle processor die ook nog toekomstgericht is (lees: waar iemand lang mee wil doen), dan is eigenlijk de Q9550 de enige optie.

Thanks m8. Ben eindelijk gaan inzien hoe het nou zit. Ik had deze redenering. Dual core gebruikt altijd 2 processors. Quad core gebruikt er maar 1, maar met multi-tasking gaat ie er pas meerdere gebruiken. Dus met een spel gaat hij over van 1, soms 2, 1, 1, 1, 1. Dit is dus weer langzamer.
Thanks for the info m8, sorry van het botte wezen...:p

Begin is met de volgende dingen duidelijk te maken:
- Budget  Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
- Assemblage  Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?
- Besturingssysteem  Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Als je er nog geen hebt is Vista Home Premium aanteraden, XP kan natuurlijk ook.
- Winkelkeuze  Heb je nog een voorkeur qua winkel?
- Doel  Wat is het doel van de computer? Gamen? Photoshoppen?
- Overclocken  Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet?
- Randapparatuur  Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.
Als je een nieuwe muis en nieuw toetsenbord wilt ook aangeven of je graag draadloos hebt of liever niet, eventuele andere voorkeuren ook aangeven.
Als je nieuwe speakers wilt ook aangeven wat voor setje je graag zou willen? (2.1, 5.1, 7.1)?
Als je een nieuwe monitor wilt wel aangeven aan welke maat je zat te denken (20”/22”/24” etc. ?)

Thanks m8. Ben eindelijk gaan inzien hoe het nou zit. Ik had deze redenering. Dual core gebruikt altijd 2 processors. Quad core gebruikt er maar 1, maar met multi-tasking gaat ie er pas meerdere gebruiken. Dus met een spel gaat hij over van 1, soms 2, 1, 1, 1, 1. Dit is dus weer langzamer.
Thanks for the info m8, sorry van het botte wezen...:p
Dat stukje van dat 2,1,1,1,1 snap ik niet helemaal :confused:

Maar verder: wij zijn hier om mensen advies te geven, maar ook om van elkaar te leren. Althans: ik wel :D
Dus mooi dat je iets van me hebt opgestoken. Volgende keer zal t wellicht andersom zijn.:thumb:

heb mn pc vandaag bestelt en krijg um binnen 14 dagen thuis gestuurd
heb uiteindelijk nog wel een andere systeemkast en moederbord genomen(Sharkoon Rebel9 Economy ) ( Asus P5Q Pro P45 F RG SA} thx voor de tips !! :love:

maar nu had ik nog 2 vraagjes :D is t mogelijk om later nog een tweede HD4870X2 erbij te zetten ?

en zou ik eventueel over 1-2 jaar een quadcore processor er op kunnen aansluiten met dit moederbord - Asus P5Q Pro P45 F RG SA

nogmaals bedankt iedereen ben meer te weten te komen op dit forrum dan een week lang googelen :thumb::thumb:

heb mn pc vandaag bestelt en krijg um binnen 14 dagen thuis gestuurd
heb uiteindelijk nog wel een andere systeemkast en moederbord genomen(Sharkoon Rebel9 Economy ) ( Asus P5Q Pro P45 F RG SA} thx voor de tips !! :love:

maar nu had ik nog 2 vraagjes :D is t mogelijk om later nog een tweede HD4870X2 erbij te zetten ?
ff zonder naar je voeding te kijken: Ja dat kan.
Maar je hebt er dus wel een behoorlijk zware voeding voor nodig.......

en zou ik eventueel over 1-2 jaar een quadcore processor er op kunnen aansluiten met dit moederbord - Asus P5Q Pro P45 F RG SA
Als je die dan nog kan vinden...
Vraag me af of dat dan nog zinvol is. Ik gok van niet.

nogmaals bedankt iedereen ben meer te weten te komen op dit forrum dan een week lang googelen :thumb::thumb:
Mooi en graag gedaan :D

sorry gasten maar ik heb nog een vraagje :p

ik heb nog een paar dagen om mn systeem te veranderen op alternate.nl en nadat ik deze benchmark heb gezien begon ik tog weer te twijfelen
(http://www.hardwarecanucks.com/foru...deon-hd-4870-x2-2gb-video-card-review-15.html) en heb gelezen dat het spel Empire totalwar waarschijnlijk quadcore ondersteunt. vroeg ik me af of het michien niet beter is om een hd4870 ( http://www.alternate.nl/html/pcbuil...earchClass=graphicscardPCIe&artno=JCXSU5&cn=1 ) te nemen inplaats van de X2 en dan gewoon een Q9550 in plaats van E8500 processor te nemen?

op de benchmark scored de X2 niet zo veel hoger dan de normale hd4870 versie maar er zit wel 1 gb meer geheugen op de X2 versie dus ja....dilema:p

Laatst bewerkt:
sorry gasten maar ik heb nog een vraagje :p

ik heb nog een paar dagen om mn systeem te veranderen op alternate.nl en nadat ik deze benchmark heb gezien begon ik tog weer te twijfelen
(http://www.hardwarecanucks.com/foru...deon-hd-4870-x2-2gb-video-card-review-15.html) en heb gelezen dat het spel Empire totalwar waarschijnlijk quadcore ondersteunt. vroeg ik me af of het michien niet beter is om een hd4870 ( http://www.alternate.nl/html/pcbuil...earchClass=graphicscardPCIe&artno=JCXSU5&cn=1 ) te nemen inplaats van de X2 en dan gewoon een Q9550 in plaats van E8500 processor te nemen?

op de benchmark scored de X2 niet zo veel hoger dan de normale hd4870 versie maar er zit wel 1 gb meer geheugen op de X2 versie dus ja....dilema:p
Het probleem is dat die 4870X2 eigenlijk te vergelijken valt met de CF/SLI-technologie.
En het probleem is dat veel spellen daar nog niet goed mee werken. Das een beetje hetzelfde probleem als de Quad en Dualcore ondersteuning.

Je kan gewoon een quad core nemen hoor voor gamen. Gaat niks ten koste van niks haha.
Heb een quad core, speel world of warcraft, assasins creed etc op de hoogste quality. Heb namelijk ook 2 x 4870 laatst gekocht ipv. mijn oude 3870 x 2 kit.

Ik bedoel dat de Quad geen meerwaarde heeft bij het gamen, en ik heb geen WoW dus ook geen hoogste kwaliteit, assasins creed wel maar speel ik bijna nooit. Ik vind het gewoon vet om een quad-core te hebben.. :p en hijs wel snel natuurlijk owja en overklokken in de toekomst (eerst ander moederbord).

Maar goed, ik zie dat je gebanned ben dus zal je wel op meer topics een vervelende toon aangeslagen hebben..

Mvg Phantom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan