Nieuwe (game) pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee ik heb niet goed op de maten gelet want ik denk niet dat ik hem in die kast ga zetten.
Ten eerste hij word denk ik weer veel te warm...
Ten tweede er staan al 2 pc's in geen ruimte meer:p
Ten derde er is nog minder ruimte vrij boven de pc kast dan aan de zijkant dus ik denk niet dat dat iets word miss zet ik hem wel op me bureau of er onder. Zie je alleen wel al die draden weer maja.

Ik had trouwens nog een paar serieuze vragen:
1 Denk jij dat 4gb genoeg is? want ik lees dat windows 7 2gb nodig heeft dus is het dan niet beter om voor beetje meer geld( of slechtere video kaart) 6gb te nemen?( of kan ik dat er later achter nog in stoppen zonder dat de computer dan te heet word?)
2 Moet het geheugen niet DDR3 zijn?( das toch sneller en gaat toch langer mee( qua jaren)?

ik ben wel een 'lastige klant' he?:p

was je maar een klant :D, dan kreeg ik betaalt...
Maar vragen stellen mag hoor: daar zijn we voor...

DDR3 gaat misschien wat langer mee. Maar vergeet niet dat ik de 1e samenstelling maakte om een beetje in de buurt van de prijs van paradigt te komen.
DDR3 verhoogt de prijs van het geheugen met ongeveer 15 euro.
En het moederbord is ook al snel 20-25 euro duurder.
Dus je komt van zeker 35 euro duurder uit.

Windows 7 verbruikt niet meteen 2 gig. Dat is een beetje onzin.

was je maar een klant :D, dan kreeg ik betaalt...
Maar vragen stellen mag hoor: daar zijn we voor...

Ja maar omdat ik er niet zo veel van weet kan ik me voorstellen dat je beetje gek van me vragen word:o

DDR3 gaat misschien wat langer mee. Maar vergeet niet dat ik de 1e samenstelling maakte om een beetje in de buurt van de prijs van paradigt te komen.
DDR3 verhoogt de prijs van het geheugen met ongeveer 15 euro.
En het moederbord is ook al snel 20-25 euro duurder.
Dus je komt van zeker 35 euro duurder uit.

Windows 7 verbruikt niet meteen 2 gig. Dat is een beetje onzin.
Ja het is beetje dat ik geen zin meer in heb dat ik te weinig geheugen heb om spellen te spelen zeg maar want dat heb ik nu dus...
Maar ok stel dat ik neem want jij hebt gemaakt hoe lang denk jij dat het ongeveer mee gaat? 4 jaar?

Ja maar omdat ik er niet zo veel van weet kan ik me voorstellen dat je beetje gek van me vragen word:o
Nee hoor. Zulke slechte vragen stel je ook niet :)

Ja het is beetje dat ik geen zin meer in heb dat ik te weinig geheugen heb om spellen te spelen zeg maar want dat heb ik nu dus...
Maar ok stel dat ik neem want jij hebt gemaakt hoe lang denk jij dat het ongeveer mee gaat? 4 jaar?
Moeilijk te zeggen:

http://tweakers.net/reviews/580/4/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-juli-2005-pagina-4.html

Dit is de BBG van 4 jaar geleden. Dat is, als je alle randapparatuur weglaat, een pc van toen 1300 euro. Duurder dus dan jij uit gaat geven. Daar zou je nu 4 jaar later nog best de nieuwste games op kunnen spelen, maar of je GTA 4 nog goed kan spelen betwijfel ik.
Ik denk dus niet dat jij 4 jaar met de samenstelling kan doen. Maar met een videokaart upgrade in de loop van de tijd moet je het wel tot 4 jaar kunnen rekken.
Na de Athlon processor uit de 2005-BBG is er een enorme ontwikkeling op processorgebied geweest. Ik verwacht dat dit toch minder hard gaat de komende jaren. Maar ja......... je weet het gewoon niet.

Ok naja ik kan gta 4 gewoon spelen hoor.( met huidige pc)
En anders doe ik gewoon wat ik nu ook doe alles op low zetten.

Trouwens ik was een beetje aan het kijken op het forum en vond de volgende samenstelling die jij ook had gemaakt:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[47984]=1&product[62006]=1&product[42465]=1&product[207707]=1&product[215532]=1&product[7517]=1&product[35578]=1&product[35626]=1&product[210544]=1&product[224669]=1&product[221446]=1

En ook daar zit maar 4gb maar volgens mij kun je daar nog wel extra ram bij zetten toch? en het is DDR3.
Video kaart is wel iets slechter.

Is het eigelijk moeilijk om extra ram/video kaart te plaatsen of is het gewoon click en het zit vast>?

oh, maar in een DDR2-systeem kan je ook extra geheugen plaatsen. Dat is geen probleem hoor...

Ok maar kan dat in deze ook?
en die link is weer kappot weet niet wat ik fout doe...
Wat is handiger een betere video kaart of beter geheugen?
vooral voor gamen dan maar dan ook met het oog op wat makkelijker te vervangen is.
Want als het een kwestie is van achter inpluggen en je hebt meer geheugen dan doe ik dat maar als je helemaal ingewikkeld moet doen tja das anders...
Want iemand zei dat ik bij me oude pc ook gewoon extra geheugen en video kaartje in kon pluggen en dat het dan ook zou werken( de games van tegenwoordig)

Laatst bewerkt:
Ok maar kan dat in deze ook?
en die link is weer kappot weet niet wat ik fout doe...
Wat is handiger een betere video kaart of beter geheugen?
vooral voor gamen dan maar dan ook met het oog op wat makkelijker te vervangen is.
Want als het een kwestie is van achter inpluggen en je hebt meer geheugen dan doe ik dat maar als je helemaal ingewikkeld moet doen tja das anders...
Kast openschroeven. Twee extra geheugenbanken plaatsen en kast weer dicht...
Dat is zo simpel als wat. Maar voorlopig nog niet zo zinvol...
Videokaart is precies hetzelfde. (hooguit moet je eerst de oude eruit halen en de software van de oude verwijdere)

Want iemand zei dat ik bij me oude pc ook gewoon extra geheugen en video kaartje in kon pluggen en dat het dan ook zou werken( de games van tegenwoordig)
Klopt ook wel, maar ik zou het niet doen.
Zeker niet omdat je een medion hebt...

Ja ik had ook zoiets van maar de processor is toch ook gewoon oud maar dat ging er niet in ofzo:p

Hoe dan ook
http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[212287]=1&product[219570]=1&product[199885]=1&product[221446]=1&product[210544]=1&product[35626]=1&product[35578]=1&product[7517]=1&product[216498]=1&product[47984]=1

toch beter als

http://www.azerty.nl/winkelmandje/wi...[212287]=1

want dan kun je als je wilt de video kaart veranderen( als ik heeeeel goed lees hoe dat moet:P)
En meer toekomst mogenlijkheden toch?
Want het is DDR3 en je kan van de 4gb, 6gb maken toch?

Laatst bewerkt:
Ja ik had ook zoiets van maar de processor is toch ook gewoon oud maar dat ging er niet in ofzo:p

Hoe dan ook
* Cooler Master Gladiator 600 - MidtowermoId 212287Stukprijs € 58,56

* Corsair XMS2 - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GId 219570Stukprijs € 49,62

* Asrock K10N78 - Moederbord - ATX - GeForId 199885Stukprijs € 51,23

* Microsoft Windows Vista Home Premium w/SId 221446Stukprijs € 114,17

* AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Id 210544Stukprijs € 185,81

* Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103Id 35626Stukprijs € 73,59

* CoolerMaster Real Power M620 Modular PSUId 35578Stukprijs € 85,64

* Azerty Montage volledig systeem 1 jaar gId 7517Stukprijs € 59,00

* XFX GeForce GTX 275 XXX - Grafische adapId 216498Stukprijs € 204,67

* Edimax EW-7128G - Netwerkadapter - PCI -Id 47984Stukprijs € 14,14

toch beter als

* Cooler Master CM 690 - Midtowermodel - AId 42465Stukprijs € 68,06

* XFX Radeon HD 4890 - Grafische adapter -Id 207707Stukprijs € 161,95

* Asrock M3A780GXH/128M - Moederbord - ATXId 215532Stukprijs € 74,49

* OCZ Titanium Dual Channel Kit - GeheugenId 224669Stukprijs € 69,56

want dan kun je als je wilt de video kaart veranderen( als ik heeeeel goed lees hoe dat moet:P)
En meer toekomst mogenlijkheden toch?
Want het is DDR3 en je kan van de 4gb, 6gb maken toch?

(Van alles geprobeerd met die rot linkjes hij wil hem niet kopieren de site haat me ofzo:P)

Om het ingewikkeld te maken:

de 1e is nu ietsssss beter, want een wat betere videokaart.
Videokaart kan alleen vervangen worden. (in tegenstelling tot hieronder)

De 2e is wel iets zwakker, maar heeft wel ddr3-geheugen en een moederbord waar ook een 2e videokaart op kan. Dus je kan over een tijdje een 2e HD4890 bij plaatsen (maar het ligt aan het moment of het zinvol is -> de ontwikkelingen gaan zo snel) -> je hebt dan dus 2 videokaarten in de kast.
Het ddr3 geheugen kan voordelen hebben als in de toekomst snellere AM3-processors uitkomen, die of niet meer op AM2-moederborden passen, of waar ddr2-geheugen eigenlijk te traag is.

Bij allebei de systemen kan je dus geheugen bijplaatsen, mocht de ontwikkeling snel gaan.

De keuze moet je zelf maken. Voor beide is wel wat te zeggen.

Bijna nog paar onderlen...

Om het ingewikkeld te maken:

de 1e is nu ietsssss beter, want een wat betere videokaart.
Videokaart kan alleen vervangen worden. (in tegenstelling tot hieronder)

De 2e is wel iets zwakker, maar heeft wel ddr3-geheugen en een moederbord waar ook een 2e videokaart op kan. Dus je kan over een tijdje een 2e HD4890 bij plaatsen (maar het ligt aan het moment of het zinvol is -> de ontwikkelingen gaan zo snel) -> je hebt dan dus 2 videokaarten in de kast.
Het ddr3 geheugen kan voordelen hebben als in de toekomst snellere AM3-processors uitkomen, die of niet meer op AM2-moederborden passen, of waar ddr2-geheugen eigenlijk te traag is.

Bij allebei de systemen kan je dus geheugen bijplaatsen, mocht de ontwikkeling snel gaan.

De keuze moet je zelf maken. Voor beide is wel wat te zeggen.

Ik denk dat de 2e beter is op de langere termijn en die video kaart is toch ook niet slecht? vind beetje moeilijk vergelijken nvidea met radeon. Bij nvidea hebben ze echt zo'n lijstje kan het bij radeon niet vinden.

Dit word het dan

* OCZ Titanium Dual Channel Kit - GeheugenId 224669Stukprijs € 69,56

* Asrock M3A780GXH/128M - Moederbord - ATXId 215532Stukprijs € 74,49

* XFX Radeon HD 4890 - Grafische adapter -Id 207707Stukprijs € 161,95

* Cooler Master Gladiator 600 - MidtowermoId 212287Stukprijs € 58,56

en ik dacht miss nog een fan( als ik dan toch bezig ben plunderen die bankrekening:p)
kon als enige stille( maar wel dure in vergelijking)
vinden http://www.azerty.nl/8-1088-196955/scythe-gentle-typhoon-ventil.html
of zeg jij je hebt niet nog meer fans nodig?

Die andere kast die jij trouwens aanraden daar zijn veel slechte recensies over met luidruchtige fans e.d. en dat wil ik niet nog een keer lol

En kun jij even controleren of het op deze manier goed zo is en kan allemaal?:o
O en het is toch zoiezo beter als die van paradigit toch? ook prijs tot kwaliteit?

Laatst bewerkt:
je hebt die fan niet nodig.
De antec-kast mag misschien naar normen van review sites niet super stil zijn.
De medion is veel luidruchtiger, door zijn onderdelen.

Maar met de gladiator zit je goed. geen extra koelers nodig.

je hebt die fan niet nodig.
De antec-kast mag misschien naar normen van review sites niet super stil zijn.
De medion is veel luidruchtiger, door zijn onderdelen.

Maar met de gladiator zit je goed. geen extra koelers nodig.

Ja het was meer dat de zijkant fan een irritant geluid maakte en dat de voorkant er heel moeilijk af ging ofzo.
Had het ook opgezocht voor de gladiator en daar zeiden ze dit

Pluspunten
+ Prijs
+ Afwerking
+ Prima toolless systeem
+ Voeding onderaan
+ 140mm fans
+ Meegeleverde fans redelijk stil
+ Gat voor backplate processorkoeler

Minpunten
- Fan bovenin kan conflicteren met grote CPU-koelers
- Directe concurrent CM 690
- Weinig thumbscrews( niet echt belangrijk voor mij:P)
Het enige is dat ik niet weet of ik dat zilveren frontje wel zo mooi vind dus ik ga nog even kijken of ik nog een andere kan vinden.

waar heb je dat gelezen?
Doodstil is niet mogelijk.

Wat dat betreft kan je beter naar de videokaart kijken. De kans is aanwezig dat deze meer geluid maakt, dan je processorkoeler. Althans bij mij in de computer is de videokaart luidruchtiger dan de boxed processorkoeler...

Laatst bewerkt:
waar heb je dat gelezen?
Doodstil is niet mogelijk.

Wat dat betreft kan je beter naar de videokaart kijken. De kans is aanwezig dat deze meer geluid maakt, dan je processorkoeler. Althans bij mij in de computer is de videokaart luidruchtiger dan de boxed processorkoeler...

Nee ik snap wel dat ie niet doodstil kan zijn maar als ze hier zeggen dat het klinkt als een helikopter:P
http://alatest.nl/reviews/cpus-moed...-mb-socket-am3-black-edition/po3-34252559,53/

komt mij niet echt betrouwbaar over....

Op het forum zijn zat mensen die de laatste tijd deze processor hebben gekocht. Misschien zijn er mensen die dit lezen.

Ik weet dat iemand met een x3 720 (zelfde processorreeks) heel tevreden is over de boxed koeler. (iemand hiervoor heeft het al eens gevraagd).
Het punt is dat ik zelf de koeler nog niet in handen heb gehad.

ok naja het leek mij wel betrouwbaar omdat het ook niet 1 review was maar een hele boel mensen zeiden dat maar ik zal hier eens kijken op het forum:) Kijk gewoon beetje rond of het wel beetje goed materiaal is:P

Maare van de video kaart bij deze samenstelling is toch ook wel redelijk goed?
Trouwens volgens mij zit er geen cd/dvd drive in:P of ben ik nou echt zo stom?:P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan