Nieuwe (goedkope) game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blabla2

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar iemand die voor mij een game pc samen kan stellen.
Jarenlang heb ik gegamed met een laptop die wel elk spel aan kan, maar alleen als alles op low/medium staat. Ik wil dus een goede game pc om met name bf3 op hoog/max te spelen met een goede framerate.
Mijn budget ligt rond de 600 euro, scherm/toetsenbord/muis enzo heb ik al. Ik ben van plan hem zelf ik elkaar te gaan zetten (Wellicht de eerste keer maar ik heb een vriend die me er mee kan helpen.)
Graag zou ik nog wat goedkoper uit komen als het kan.
Ik hoef geen SSD (Nooit gebruikt, vind ik onnodig) en een 1tb harddrive vind ik ook onnodig, met 500gb of minder kan ik vooruit.

Ook wil ik er bij zeggen dat ik graag een Nvidia kaart wil, maar als dit niet lukt ivm. de prijs dan word het toch een andere.

Bedankt alvast :thumb:

Je moet er niet blind vanuit gaan dat nvidia goed is, amd heeft namelijk ook goede videokaarten, maar het gaat op dit moment in welke prijsklasse je zoekt.
Hier een linkje, wel is er nog bezuinigd op moederbord, maar voor de rest een prima pc'tje, als je liever nog iets meer uit wil geven raad ik een beter voeding aan+ een moederbord waarbij je meer ram erin kan zetten: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...487563]=1&product[428156]=1&product[540256]=1

Bedankt voor de snelle reactie
Ziet er idd goed uit, ik neem aan dat er verder nog wat fans enz. bij moeten maar dat lukt me zelf wel :thumb:
De reden waarom ik liever een nvidia kaart wil is omdat ik eigenlijk altijd nvidia heb gebruikt. Makkelijk drivers updaten, ben bekend met de nvidia control panel settings enz, en veel games supporten nvidia meestal beter (dus betere performance en compatibiliteit)

Ihjlu had een mooi systeem voor je samengezet, maar er zit wel geen DVD Reader in, en ook geen aftermarket cooler, wat wel handig is als je je pc niet wilt horen zoemen tot op het straat.
Dit is wat meer balanced denk ik.
Kaarten van Nvidia zijn gewoon niet goed genoeg voor hoeveel je ervoor betaalt voor het moment, en er is niet echt een rivaal voor een HD 7850 van 160 euro van Nvidia, trouwens de driver problemen van AMD zijn opgelost naar mijn weten, zolang je de Bèta drivers niet download zit je wel goed hoor denk ik. Maar als je wat geld over hebt zou ik voor het systeem van Ihjlu gaan.

Idd zit er nu de randapparatuur bij, maar een dvd reader hoeft niet speciaal voor me. Ik koop namelijk al mijn games online via origin en/of steam, dus geen discs :P
Alleen zet ik mijn vraagtekens bij de processor. Kan een i3 met deze kaart bf3 op ultra/hoog met degelijke fps aan? Bottleneckt de processor de kaart niet, of andersom? Word de pc niet te heet met zo weinig fans?
En kan deze PC toekomstige spellen ook nog aan (Desnoods niet op max grafische settings)?

Laatst bewerkt:
Benchmarks
Hij staat in de 2e hoogste rij, hij kan zeker alles aan. Maar het is het niet waard om een betere te nemen want dan moet je inleveren op de gpu wat nodig is om te gamen.
Maar ik denk wel dat je er de komende jaren nog mee zal kunnen gamen, wel niet op hoogste settings. De processor is zeker geen bottleneck,
ik heb die behuizing zelf, je systeem wordt zeker niet te warm hoor, het enigste wat ik erop kan aanmerken is dat hij wat luidruchtig is, maar je hebt 2 fans voor 20 euro, die stil zijn.

Mooi.. dan denk ik dat het deze word. Veel beter krijg je niet voor deze prijs neem ik aan. Is er trouwens ook nog ruimte om later de pc te upgraden naar bijv. een i5 processor of andere videokaart?
Zeer bedankt voor alle reacties :thumb:

Edit: ik zag dat bij je samenstelling van de pc maar 1 fan van 20 euro stond.. moet ik er dan dus 1 bij doen?

Laatst bewerkt:
Neen, er zijn 2 fans bijgeleverd, maar ik zou er nog een ter hoogte van de videokaart bijplaatsen, en misschien in de toekomst de andere fans vervangen (dit is wat ik zelf ook ga doen).
Maar dat is geen fan, dat is een cpu cooler, die van 20 euro. Maar je kast zal koel blijven hoor. Je kan upgraden naar een i5 in de toekomst, maar wanneer je dat zal moeten doen kan je evengoed er een nieuw moederbord bijkopen. Tegen dan zijn er al weer nieuwe sockets, nieuwe sockets maken is één van de favoriete dingen van Intel. Later kan je ook je videokaart vervangen moest je dat willen doen. Veel succes met het ineenzetten :). Pas wel op voor statische elektriciteit, en bekijk veel tutorials!.

Oké, dankje :)
Heb in het verleden veel van dat soort tutorials gekeken, en ik weet hoe je met statische elektriciteit om moet gaan bij computeronderdelen
Nog één laatste vraag: Koelingspasta & schroefjes e.d., nodig? of wordt dat bijgeleverd?

Uiteindelijk toch nog een probleempje. Aangezien ik jarenlang een laptop heb gehad heb ik dus altijd draadloos internet gehad.. en deze mobo heeft geen draadloos internet :confused:
Niet echt handig om nog ff een kabel te trekken vanaf mijn kamer naar de router :P
Heb weinig verstand van die wireless cards, dus kun je me daar nog mee helpen?

Bedankt:thumb:

een paar dingen heb ik wel aan te merken op de setup van subplayer Nvidia heeft wel degelijk kaartjes die het net zo goed of zelfs beter doen voor die prijs klasse
kijk met name naar de GTX660 TI die doet het een heel stuk beter dan de tegen hanger van AMD bij BF3 en sinds dat toch wel de hoofd zaak is voor de ts lijkt het me slimmer om dan toch voorkeur te geven aan Nvidia (zie link klik)
verder is de HD7850 1GB edtie niet sterk genoeg om op high detail 1080P BF3 te draaien daar voor heb je niet genoeg VRAM en die kaart heb je wel geadviseerd.
ook heb je een 1TB HDD gekozen terwijl dat helemaal niet nodig is/was

ik heb het winkelmandje aangepast klikerdeklik

wifi kaart bij in begrepen!

zie ook even het volgende filmpje/benchmark
[video=youtube;gEmEm-tsVVs]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gEmEm-tsVVs[/video]

Laatst bewerkt:
Juist.. dus welke kaart is nu beter? Ik zie inderdaad filmpjes op youtube waar Battlefield 3 draait op ultra met een 2 gb kaart ipv. een 1gb kaart.
En ik neem aan dat de i3 2125 net iets beter is dan de 2120.
Ik mis overigens de dvd-drive bij de setup van Firest0rm :P, en ook de cpu fan. Als je dit er nog bijrekent komt die setup dus ongeveer 40 euro duurder uit (Weinig geld, maarja hoe goedkoper hoe beter)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan