Nieuwe (goedkope) game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe videokaart gearriveerd, werkt naar behoren :)
Ander probleempje:
Mijn ram is 1600mhz, maar in de bios staat dat de ram loopt op 1333 mhz. Ik had de CAS enz. al veranderd (Stond op 9-9-9-24, maar moest 11-11-11-28 zijn volgens het doosje waar de ram in zat)
Daarna op f10 gedrukt zodat het zou saven, maar wat zie ik nu in CPU-Z: De ram loopt alweer op 1333mhz, en de waardes zijn gereset.
Had ook al X.M.P geprobeert, resette zichzelf ook weer.
Iemand enig idee?

Sandy Bridge ondersteunt maximaal 1333 MHz geheugen, maar in je BIOS moet er ergens een optie zijn dat je je geheugen automatisch moet overclockt worden.

je moet wel gebruik maken van XMP optie anders kun je geen geheugen hoger dan 1333mhz gebruiken
Ook je werkgeheugen moet de XMP optie ondersteunen! word dus even uitzoeken of je werkgeheugen ook de xmp optie ondersteund...

Als ik de XMP optie gebruik en ik druk op F10 om te saven start mijn pc wel op, maar hij zegt dan: Overclocking failed! Press f1 to rerun setup. of zoiets dergelijks. Ik ben dan verplicht om de opties terug te zetten, anders start mijn pc niet op.
Volgens mij ondersteunt mijn ram wel XMP, cpu-z zegt iets over SPD Ext.: XMP 1.3
Ik laat het hier denk ik bij; de pc loopt nu goed en ik denk niet dat er een groot verschil is tussen 1333 Mhz en 1600 Mhz, ook al moet het gewoon werken natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan