Mitsie007
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 okt 2006
hey hoi,
ik ben gister mijn computer eens uit elkaar gaa halen en heb er een ectra harde schijf in gezet. Ik heb nog niet veel verstand van computers, althans... de technische kant niet, maar heb gewoon maar wat geprobeerd.
De computer kende de harde schijf niet. Voor de zekerheid heb ik daarom alles maar weer terug gezet zoals het hoorde, maar nu doet hij het niet meer.
De computer geeft aan:
Primary master hard disk fail.
hij kan de cd-rom drive en dvd-rom drive wel vinden.
Ik klik dan op F1 en dan vind hij dit.
Drive A is gevonden, B niet (dat klopt)
Pri. Master: None
Pri. Slave: None
Sec. Master: CDrom, ATA 33
Sec Slave: CDrom, Udma 0
Vervolgens komt er onder aan het beeldscherm te staan:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSEM ISK AND PRESS ENTER
Dat doe ik dan maar en dan krijg ik de mogelijkheid om windows te herstelllen of er opnieuw op te zetten. Op zich zou dat geen probleem zijn, ware het niet dat ik heel graag nog wat documenten van deze computer af wil halen.
Kunnen jullie mij helpen en zeggen wat ik fout heb gedaan?
dank je!!!:thumb:
ik ben gister mijn computer eens uit elkaar gaa halen en heb er een ectra harde schijf in gezet. Ik heb nog niet veel verstand van computers, althans... de technische kant niet, maar heb gewoon maar wat geprobeerd.
De computer kende de harde schijf niet. Voor de zekerheid heb ik daarom alles maar weer terug gezet zoals het hoorde, maar nu doet hij het niet meer.
De computer geeft aan:
Primary master hard disk fail.
hij kan de cd-rom drive en dvd-rom drive wel vinden.
Ik klik dan op F1 en dan vind hij dit.
Drive A is gevonden, B niet (dat klopt)
Pri. Master: None
Pri. Slave: None
Sec. Master: CDrom, ATA 33
Sec Slave: CDrom, Udma 0
Vervolgens komt er onder aan het beeldscherm te staan:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSEM ISK AND PRESS ENTER
Dat doe ik dan maar en dan krijg ik de mogelijkheid om windows te herstelllen of er opnieuw op te zetten. Op zich zou dat geen probleem zijn, ware het niet dat ik heel graag nog wat documenten van deze computer af wil halen.
Kunnen jullie mij helpen en zeggen wat ik fout heb gedaan?
dank je!!!:thumb: