Nieuwe Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
ongeldige partitietabel , wat betekend dit ???

De partitietabel bevat de indeling van de 'schijf'. Jouw laptop probeert deze te lezen, maar kan het formaat niet herkennen en geeft dus foutmelding. Er zijn wel programma's die je USB key bootable kunnen maken, maar dan zal het nog steeds geen 'A:' drive zijn

Laatste vraag ( ik weet het wordt zaagachtig)

Wanneer ik mijn oude harddisc terug zet in de laptop dan zijn de drivers er ook niet, hoe verklaar je dat ??? verdwenen ??? de disc is wel stuk maar windows screen start op tot een zekere niveau ...

Die drivers zijn geinstalleerd in de c:\windows\system32\drivers folder bij de (pre-)installatie van XP door HP. Nu dat je een nieuwe installatie doet, kan Windows Setup die drivers niet vinden.

Heb je een 'gewone' XP CD? Of een speciale HP versie? Het kan namelijk zijn dat op een speciale HP versie er een mapje op staat met SATA drivers. Dan moet je deze nog steeds eerst op Floppy zetten of een slipstream CD maken zoals Harry je vertelde. Wat je dan eigenlijk doet is de noodzakelijke drivers 'klaarzetten' zodat Windows Setup ze kan vinden.

Ik weet niet of jouw bios ook de mogelijk biedt om de SATA schijf als IDE Compatible in te stellen?
Dit heb ik al eerder voorgesteld maar zag er geen reactie op.

Ik heb de originele XP CD gekocht met service pack 2 omdat die niet bijgeleverd was bij HP en nu dat ik een nieuwe HD heb is er inderdaad geen recovery systeem enz mogelijk, ps ik zie een mogelijke oplossing

Mijn laptop verbinden aan een externe hd , daar XP op installeren en vervolgens na installatie mijn interne HD van laptop te laten herkennen misschien lukt dat, vervolgens XP opnieuw te installeren op de interne HD en vervolgens formateer ik terug de externe HD, zou moeten lukken ???

Momenteel lukt het XP installeerd op mijn externe drive FAT32 , 1 uur duren

Resultaat lukt niet XP is wel geinstalleerd maar de PC kan niet opstarten via de USB hard disc , wat een rommel !

PS is in windows vista basic reeds de nodige software om alles in orde te brengen of moet ik gewoon morgen een USB disc drive kopen met diskettes en waar kan ik dan de drivers downloaden ????

Laatst bewerkt:
Ho1 !

In tegenstelling tot XP zitten in Vista de Sata-drivers wel ingebakken !

Dus: Vista installeren mag geen enken probleem opleveren.

Maar je krijgt dus hetzelfde resultaat met je XP-SP2 CD als de de Sata-drivers daarin zet via slipstreamen !

Waarom doe je dat niet even ? Heb je dat al twee maal aangeraden, dit is dus m';n laatste poging !

nLite is n.b. in het nederlands en je bent in een half uurtje klaar.

Greetz,

Harry.

Met nlite hoe moet ik tewerk gaan want dat heb ik nog niet door, het programma is op de PC klaar (2e PC)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Sata-drivers downloaden en opslaan.

XP SP3 downloaden en opslaan.

XP-SP2 CD in de CD speler leggen.

nLite installeren, kiezen voor NL.

Volg verder de duidelijhke aanwijzing in het nederlands !

Greetz,

Harry.

Laatste vraagje,

Hoe download je die sata drivers (zijn er verschilende ?), welke functie moet je klikken in het program , de rest heb ik wel door .... Is het windows service pack 3 die de drivers al in hebben en service pack 2 want deze heb ik las ik op andere websites dat de drivers er ook bijzitten of is dat een fout bericht ?

http://forum.fok.nl/topic/867565

Laatst bewerkt:
Hoi !

Normaliter staan de Sata-drivers op de site van de fabrikant van je laptop.

SP3 heb ik er bij gezet omdat, als je toch bezig bent, net zo goed je XP-CD up-to-date kunt maken.
Heeft niets te maken met de Sta-drivers, idem SP2.
Deze zijn geintegreerd in Vista (alle versie's).

Greetz,

Harry.

Bingo !!! Straf maar het probleem is opgelost door één functie te veranderen in de BIOS :

zo eenvoudig maar toevallig gelezen op een engelse forum .

kweetniet hoor, maar volgens mij heb ik je nou al 2 keer die richting op gestuurd.
Alleen heet het ietsje anders in jouw bios.

Lees je de reacties hier eigenlijk wel? :confused:

Naja, fijn voor je dat het werkt.

Hoi !

@Artic Joe: helemaal correct !

Daar deze voor de hand liggende oplossing al enkele malen was gepost ging iki er van uit dat die mogelijkheid niet bestond in het bios van @TS !

Zo werd ik hier op het verkeerde been gezet.

Even goed: fijn dat het weer werkt.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan