Nieuwe HP Officejet Pro 8610 print niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkur1201

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
33
Hallo,

Ik heb onlangs een HP Officejet Pro 8610 printer gekocht.
Ondanks allerlei pogingen krijg ik hem maar niet aan de praat.
Kopiëren en scannen doet hij perfect maar het printen lukt maar niet.
Ik heb hem geïnstalleerd met de bijgeleverde installatie cd-rom. Toen dat niet werkte heb ik het opnieuw geprobeerd met de meeste recente driver op HP.nl maar dat mocht ook niet baten. Ook met de HP Support assistence kwam ik niet verder.

Ik heb een hele mooie nieuwe printer maar hij print niet ..... Mijn opties raken op!

Wie oh wie kan me helpen??

Gr. Maarten
 
Hoi,

Hoe staat de printer aangesloten ?
Bedraad of bekabeld ?
Op USB of Wifi ?
Welk besturingssysteem gebruik je ?
Notebook of Computer ?
Type router of draadloos modem ?
 
Hallo,

Bedankt voor je reactie.

De printer is draadloos aangesloten, via WiFi (lampje printer brand blauw en geeft aan dat ik verbinding heb).
Ik heb Windows 10 op mijn Sony laptop.
Ik heb internet via KPN dus van hun ook een router.

Gr. Maarten
 
Even voor mijn beeldvorming: Je scant "over het netwerk" naar je pc? Dus er is verbinding mogelijk vanaf je pc met de printer?
Indien ja, probeer het volgende:
a. Draai een instellingen-/statusuitdraai uit van de printer, het gaat hier dan alleen over het ip-adres van de printer. Noteer die.
b. Open Configuratiescherm -> Apparaten en printers
Rechtsklik op de printer en kies "Eigenschappen van printer". Ga naar tabblad Poorten.
Noteer aan welke poort de printer nu hangt, maak een nieuwe poort, van het type: Standard TCP/IP
Vul in de poort-instellingen het ip-adres van de printer. Klik meermalen op OK. Kijk of je dan wel kunt printen.

Levert dit geen afdrukken, dan lijkt het me een probleem in de printer(instellingen) van de pc, niet de printer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb je in de Experiabox instellingen veranderd ? Log in op de Experiabox kijk onder application kies UPnP staat deze op unabled met een vinkje aangegeven ? Zoniet zet er een vinkje in. Sla de instellingen op.
 
@Smakie77: Dit is alleen relevant als er 2 routers tussen de pc/laptop van de vragensteller zit en de printer. Zijn beiden echter aan dezelfde router aangesloten (bedraad en/of draadloos) dan is de UPnP instelling van de router helemaal niet van belang.

Gegeven dat scannen "over het netwerk" blijkbaar werkt ga ik ervan uit dat zowel de printer als de pc/laptop van de vragensteller op dezelfde router zijn aangesloten (waarschijnlijk de Experiabox).

Tijs.
 
Ik heb idd maar één router.
Ik weet niet of het belang is maar de opdracht van het scannen geef ik op de printer, niet via de computer.
In het Configuratiescherm staat deze printer wel maar als ik een opdracht tor printen geef doet hij niets en staat er ook gen document in de wachtrij ....
 
Maakt niet uit vanaf de scanner of vanaf de pc opdracht wordt gegeven: De scan gaat "over het netwerk" naar de pc.

Probeer mijn tip uit van posting #6.

Tijs.
 
Wanneer je print en naar het overzicht gaat waar je documenten in de wachtrij staan.
Klik dan eens printer aan staat er een vinkje voor offline printen aan ?
 
Even voor mijn beeldvorming: Je scant "over het netwerk" naar je pc? Dus er is verbinding mogelijk vanaf je pc met de printer?
Indien ja, probeer het volgende:
a. Draai een instellingen-/statusuitdraai uit van de printer, het gaat hier dan alleen over het ip-adres van de printer. Noteer die.
b. Open Configuratiescherm -> Apparaten en printers
Rechtsklik op de printer en kies "Eigenschappen van printer". Ga naar tabblad Poorten.
Noteer aan welke poort de printer nu hangt, maak een nieuwe poort, van het type: Standard TCP/IP
Vul in de poort-instellingen het ip-adres van de printer. Klik meermalen op OK. Kijk of je dan wel kunt printen.

Levert dit geen afdrukken, dan lijkt het me een probleem in de printer(instellingen) van de pc, niet de printer.

Tijs.

Ik had even tijd dus heb als eerste deze tip geprobeerd. Alles gedaan maar printer drukt nog steeds niet af.

Gr. Maarten
 
Heb je in de Experiabox instellingen veranderd ? Log in op de Experiabox kijk onder application kies UPnP staat deze op unabled met een vinkje aangegeven ? Zoniet zet er een vinkje in. Sla de instellingen op.

Misschien heel dom maar hoe log je in op de Experiabox en welke Username en Password moet je hiervoor gebruiken?
 
Wanneer je print en naar het overzicht gaat waar je documenten in de wachtrij staan.
Klik dan eens printer aan staat er een vinkje voor offline printen aan ?

Waar kan ik dit vinden, in het Confuguratiescherm bij "Afdruktaken weergeven"??
 
Ja daar vind het, hou afdruktaken weergeven open als je een print opdracht geeft.

Goedemorgen,

Ik heb het gedaan. Vreemd is dat hij niet afdrukt, de print wel even zichtbaar wordt in de Afdrukweergaven maar ook weer verdwijnt (hij blijft er dus niet in staan).
Het lijkt wel alsof hij denkt te printen maar hij print niet.
 
Tot mijn verbazing zie ik ook nog dat ik mijn oude printer kan selecteren als ik een printopdracht geef, ondanks dat alle software (via software verwijderen Configuratiescherm) is verwijderd.
 
Blijkbaar register niet schoon gemaakt na het verwijderen van de oude printer..
Standaard inlog voor de experiabox , mits dit nooit is veranderd, is :
gebruikersnaam Admin => wachtwoord-veld leeg laten

Het komt voor dat de monteur het wachtwoord wijzigt, vaak is het dan KPN of kpn ( hoofd- of kleine letters ).
 
Laatst bewerkt:
Jullie willen het niet weten ..... ik heb hem weer opnieuw geïnstalleerd maar nu met een USB aansluiting (dus niet draadloos) en nu doet hij het wel!!!!
De grote vraag nu is wat het probleem is met draadloos want dit moet ik wel gebruiken omdat de printer iets verder staat dan de laptop??

Inloggen Experiabox is gelukt dus naar die instellingen ga ik nu kijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan