Nieuwe installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetsenbord

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Dag forumleden

Als je een herstel dvd hebt gekregen bij je computer, kan je windows 'herinstalleren'. Maar eigenlijk is het terugzetten naar een vorige stand waardoor alle pc-fabrikant-programma's er terug opkomen.

Daarom is mijn vraag: Als je een originele Windows 7 CD/DVD hebt, kan je dan windows herinstalleren met die dvd en de productkey van je eigen laptop gebruiken (die op de sticker van de laptop) ? Kan die zonder problemen dan geactiveerd worden ? Zijn er misschien problemen die dan optreden ?

Mvg

Ja dat zou moeten kunnen mits je exact de zelfde versie van Windows hebt (inc taal). Correct me if i'm wrong...

Ik heb ook wel eens gehoord (maar da's een gerucht) dat je van de herstel-dvd een nieuwe kunt maken zonder bloatware en andere reclame.

Laatst bewerkt:
Nou, is helaas niet waar.....
Op je laptop staat een OEM licentie en die kan je niet zonder meer hergebruiken !!
Reden ook dat er een herstel partitie/DVD bijgeleverd wordt. De licentie is uniek. Helaas moet ik te vaak een loader gebruiken al beschikken veel mensen wel over een OEM licentie.....

Wat je ook kan doen is gewoon herstellen en decrapifier erna draaien en je bent van al je rommel af in één keer.
Uiteraard zijn er nog meer opties zoals het maken van een image en die terug zetten maar dat is nu ( ga ik vanuit) te laat helaas.

Bedankt allemaal voor de snelle reacties !

Ziet er een handig programmatje uit, maar Terrarabo, wat bedoel je met een image maken ?

Mvg

Een image houd in dat als je laptop nog nieuw is of opnieuw geïnstalleerd is je met diverse programma's een exacte kopie van je schijf maakt
Als er nu wat aan de hand is kan je deze schijfkopie (image) eenvoudig terug zetten.

Voorbeelden zijn Acronis True Image ( betaald ) en Driveimage XML (gratis).....

Ok, misschien dat ik dat eens ga proberen na te herinstalleren (met recovery dvd).
Dank voor jullie reacties.

Mvg

Bij vragen ben je welkom hè !!

Overigens vind ik een Image maken ideaal hoor !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan