Nieuwe krachtige PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchb0y

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2010
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe PC kopen. Mijn budget is maximaal 700 euro.
Ik had al een PC gehaald bij de Aldi, een medion P5300D MD8361. Deze heb ik echter na 1 week terug gebracht aangezien de PC na een tijdje een blauwe scherm gaf, wat heel irritant was. Ik had contact genomen en de service is ook niet zo super.

Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe PC (krachtig) waarbij ook de SERVICE belangrijk is. Bij medion had ik 3 jaar garantie, maar na paar x bellen zeiden ze allemaal wat anders.

Wat voor PC?
Ik had op die Medion GTA IV (groot spel) gezet, en ik had om de 5 seconde een lag van 1 seconde of soms meer... Dat heeft denk ik met de videokaart (ATI HD 5670) te maken, aangezien het geen game videokaart is. Maar hij had wel een i7-2600 processor...

Vandaar dat ik een krachtige PC (die lang mee gaat) zoek, die ik zowel voor game'n, soms filmpjes editen zoek. De service moet echter wel betrouwbaar en goed zijn.

BUDGET: max 700 (kan iets van afwijken).
processor liefst erbij: i7-2600
videokaart: mogen jullie bepalen (denk ATI 6xxx serie of ATX4xx ??)

Op zich is dit wel iets wat me wel sterk lijkt:
http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?products_id=605

Maar van de service heb ik geen idee etc..

* Ik hou niet van ZELF bouwen, ik kan wel een hardeschijf verwisselen etc, maar ik heb eerder wel eens een processor er te hard ingedouwd, waardoor hij stuk ging ;P)

Bedankt voor jullie moeite :)

ALs je hem niet zelf terug kunt bouwen dan kan je dat door het uileverende bedrijf.

Hoihoi,

De computer van jouw link is een hele mooie pc. Alleen kan ik niet garanderen dat je daar een goede garantie bij hebt.
Ik heb zelf veel ervaring met Computerland, die hebben een goede service. (Tenminste, die in Eindhoven.)

Wil je er graag zelf een OS bij of kun je die er zelf opzetten?
Zo nee: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=80001487
Computerland is helaas niet de allergoedkoopste.

Andere voorbeelden:
http://www.alternate.nl/html/produc...=BUILDERS&l1=PC-Systemen&l2=Complete+systemen
http://dynabyte.nl/artikel/7126185c3111/Packard_Bell_iXtreme_I6803

Nota bene, voor een krachtige PC is 700 een goed bedrag, maar verwacht niet dat je alles daarmee kunt krijgen.

ALs je hem niet zelf terug kunt bouwen dan kan je dat door het uileverende bedrijf.
Goh...

Succes,

Beste, wat vinden jullie van deze:

334jfvk.jpg

Van computergalaxy, heb die van 420 euro gekozen en uitgebreid met 8gb werkgeheuen, beste videokaart (of is dat die gtx 560? volgens videocardbenchmark is Radeon HD 6870 beter) + 3jaar garantie

Is dit een goeie keuze? En kan deze PC zware games wel aan?

En de moederbord is (standaard): Intel H61M Chip (B3 REV 3.0) (kan 8gb aan).
Maar kan hem uitbreiden met: Asus P8H61-M of Asus P8H67-M
Enigste verschil (volgens de site) is dat Asus P8H61-M 16gb aan werkgeheugen aan kan en de Asus P8H67-M 32gb aan geheugen. De standaard moederbord kan 8gb aan..

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat is een mooi ding toch.
Videokaart is prima kun je wel wat mooie dingetjes mee doen. :P
Helaas weet ik niet wat de service hiervan is.
Dat moet je zelf maar ondervinden. :thumb:

Groetjes

daar zit een HKC voeding in dat is vragen om problemen....

i7 2600 heb je niet nodig wil je goed kunnen gamen en het verlengt de duur van het kunnen gamen ook niet
je kan net zo goed de i5 2500 nemen die gaat met gemak 3 jaar mee
de i7 2600 bied hyperthreading support aan iets waar games totaal geen gebruik van maken en dat maakt de i7 2600 overbodig

klikerdeklik

dit word een geheel de winkel zal dit voor jou assembleren je krijgt 1 jaar garantie
de videokaart is een stuk sterker daar heb je meer baat bij zeker als je wilt gaan gamen

Laatst bewerkt:
zeer slechte kwaliteit gaat niet lang mee kan letterlijk je pc omzeep helpen
noem maar op

HKC behoort tot Z-merk product imho een zwarte lijst van hardware waar je niet je geld aan uitgeeft

Kan iemand een geschikte PC voor mij samenstellen bij http://www.computergalaxy.nl/index.php ???
Bijvoorbeeld bij acties die van 420 te nemen en uitbreiden of bij game pc een andere te nemen en uitbreiden?

Of als iemand een ander site kent waarbij de prijs/service goed is... ;)

* En vraagje

Er zit geen OS bij die pc's, ik kan die er zelf wel op installeren... Maar moet ik de DRIVERS (videokaart, processor, geluid? of wat allemaal?) handmatig 1 voor 1 installeren? Of krijg ik een CD of ..

Laatst bewerkt:
alleen de chipset en videokaart drivers...
windows 7 heeft de meeste standaard drivers al voor geluid netwerk etc
windows 7 installeren is vrij simpel het kind kan de was doen

als je een ander OS neemt is het natuurlijk een ander verhaal

webshops zoals Azerty.nl 4launch.nl of alternate.nl zijn goede keuzens
jij kiest zelf welke hardware je er in wilt hebben en de winkel zet het voor je inelkaar
dit betekent niet dat je persee duur uitkomt je komt vaak zelfs goedkoper uit omdat je uit meer producten kan kiezen en je niet gebonden bent aan 1 merk
je krijgt hier vaak 1 tot 3 jaar garantie bij liggend aan bij welke webshop je de pc besteld

ik raad je aan om zelf een pc samentestellen hierbij kunnen wij jou helpen de webshop zal hem dan voor jou assembleren
zo kun jij de beste hardware voor jou doeleinde kiezen

Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar het probleem is.. Met het samenstellen denk ik dat ik steeds wat mis ofzo.. En wat moet er met de kabels gebeuren dan? Krijg ik die er allemaal 1 voor 1 bij (per onderdeel) En als er wat stuk is aan de PC... dan is dat ook lastig met de garantie.. Dan moet ik eerst uitpluizen wat stuk KAN zijn.. En dat versturen, waarvan ik niet eens zeker ben dat het stuk is.. :(

Ik waardeer jullie hulp heel erg :)

kabels 1 voor 1????
de pc word voor jou geassembleerd je hoeft dan alleen nog stekker in het stop contact toetsenbord en muis en monitor aan te sluiten en klaar

waar woon je dutchboy?
eindhoven daar zit 4launch.nl ook dus denk dat dat geen probleem is
en de service daar is erg goed ik heb daar al meerdere malen besteld zonder problemen

klikerdeklik zij zitten aan de lodenwijkstraat nummer 46

Laatst bewerkt:
In Amsterdam, maar ik bedoel... Krijg ik per component (bv videokaart) de bijbehorende kabels om hem aan te sluiten etc, Bijvoorbeeld de hardeschijf, krijg ik daar de bijbehorende kabels erbij?...

En hoe zit het met garantie.. is dit maar 1 jaar??????

ja alle kabels zitten er bij het eenige wat jij hoeft te doen is de stekker in het stopcontact te doen meer niet

ik zit op het moment in duitsland en kan geen samenstelling maken heb er geen tijd voor
als je even geduld hebt dan zijn er andere mensen op dit forum zitten en die dit prima ook kunnen
*onthoud wel dit is een vrijwilligers forum*

Laatst bewerkt:
Oke ik ben van plan om hem ZELF te bouwen. Aangezien ik paar filmpjes had gezien van hardwareinfo en het leek me niet zo moeilijk, alleen dat ik de CPU er rustig in moet doen en hem niet duwen ofzo...

Nu wou ik weten hoe de garantie in elkaar zit... Hoelang krijg ik garantie per onderdeel (processor videokaart moederbord etc)
En hoe kan ik traceren wat stuk is ?;P

En zijn de prijzen op azerty goed? of kun je elders het goedkoper krijgen? (bv. amazon).

Nu heb ik steeds gehoord dat i5 2500 hetzelfde is als i7 2600 alleen bevat het geen HT, ik heb gezocht naar HT, maar dat is toch juist heel handig of zit ik verkeerd?

En hoe weet ik of de moederbord in de behuizing past?

Ik kan je een tip meegeven maar niet helpen met een pc in elkaar steken. Ik weet niet of onderdelen passen in een behuizing.

Wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld bij Alternate een PC samenstellen. Hiervan kun je de losse onderdelen apart weer kopen bij Azerty. Ja, dat kost tijd, maar dan weet je wel of het past.

Bovendien ga ik er van uit dat er genoeg films te vinden zijn op internet (o.a. YouTube) om een computer te maken. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken. Maar niet alleen films, waarschijnlijk ook handleidingen.

Dus: Succes. :thumb:

Is dit een goeie pc?

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje, ik wil deze kopen:
http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?cPath=22_21_78&products_id=592

Is dat een goeie pc ? (goeie onderdelen?) volgens mij wel...
Of zal ik toch deze halen (is 60 euro minder vanwege 6950 videokaart ipv gtx570, welke is beter?)

http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?cPath=22_21_78&products_id=545

De case is een: Cooler Master CM 690 II (die staat verkeerd op site).

Wat denken jullie?

* Ik heb dezelfde pc nagemaakt in azerty, en ik kwam duurder uit (zo'n 300-400 eu)

Nieuwe vraag hierbij aangezet.Is niet nodig daarvoor een nieuw topic te openen.

Succes met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan