Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sam000

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2009
heey iedereen,

ik ga binnenkort een laptop kopen maar ik heb geen idee welke nou echt de beste is
mijn budget is 600 euro en hij is voor games en allerlei andere dingen en hoeft niet vaak vervoerd te worden. alle tips zijn welkom.

sam

o ja weet iemand trouwens welke beter is van deze twee combinaties van processor/videokaart:

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core - RM-74 Kloksnelheid 2200 MHz + ATI Radeon HD 4530

of

Intel Pentium dual-core processor T4200 kloksnelheid 2000 mhz + nVidia GeForce G105M

merk

ik heb het forum nog even doorgelezen maar daar hoor ik dat acer echt heel veel problemen geeft.
is dit zo erg dat ik eigenlijk beter geen acer kan kopen? (ik had er wel een in mijn hoofd)
en welk merk is wel betrouwbaar?

sam

Goed begrepen, Acer kun je maar beter links laten liggen. Uiteraard, de meningen zijn verschillend, maar ik heb teveel rare problemen voorbij zien komen op dit forum om er nog positief over te denken. Neem zelf bijvoorbeeld maar eens een kijkje op www.acer.nl
Je krijgt van mij een lintje als je daar werkelijk iets van support, drivers enzovoort kan vinden voor een laptop die niet meer verkocht wordt. Kortom, mocht het gebeuren ben je bij Acer keihard de l*l.

Goede merken zijn Toshiba, HP, Dell, Samsung, Sony Vaio (zodra je de tonnen extra software eraf gooit), Asus en Medion. MSI kan ook nog, die hebben soms aantrekkelijke aanbiedingen.
Lenovo is ook goed, maar zie je niet vaak in particuliere kringen.
Packard Bell is net zoiets als Acer, de service is iets beter maar ze hebben de neiging Windows Vista een Packard Bell tintje te geven, alles paars dus.
Wil je je laptop configureren ben je bij XXODD (www.xxodd.nl) aan het goede adres.

Maar om even inhoudelijk te reageren.. Welke games bedoel je? Voor 600 euro heb je namelijk echt geen game laptop, die kosten minimaal het dubbele.

de games die ik eigenlijk bedoel is call of duty 4, 5, en 6 :p
maar in tegenstelling tot veel andere gamers hoef ik geen overweldegende graphics maar wil ik gewoon even leuk een spelletje spelen op de laptop en pacman en mijnenveger verveeld ook zo snel.
Ik heb ondertussen al wat verder gezocht en kwam met alle weggeschrapte acers (snik)
op deze 2 uit:

HP dv6 1215sd // HP dv6 1220sd

heb jij advies over deze keuze, of zijn er betere keuzes?

alvast bedankt!!

sam

Call of duty 6? :p
Ik weet dat er een expansion van 4 aankomt, maar om die 6 te noemen..

Ach anyway, ik kom vanavond even hierop terug met een inhoudelijke reactie. Nu even weinig tijd.

Ik heb eens even snel gekeken.. De spelletjes gaan wel draaien, maar dat is echt op minimale eisen. Mooi zal het er dus niet uit zien..

nog wat vragen

ik heb nog wat vragen over processors en videokaarten:

is de ATI Mobility Radeon HD 4530 ongeveer gelijkwaardig aan de nvidia g105m ???
en is de Intel Pentium DualCore processor t4200 beter dan de AMD Athlon 64 X2 Dual-Core - RM-74 (2200 mhz)???

die laatste is omdat ik me afvroeg waarom de HP dv6 1220 minder harde schijf heeft en toch even duur is als de dv6 1215(weet jij dat?) (klik hier voor de specificaties)

Sam

ik ga ook de HP dv6 1220 laptop kopen. Besteld bij Expert.

Ik denk dat de intel processor t4200 processor beter is dan de AMD zie, Notebook check Processor benchmark.

Iemand ervaring met een dv6 laptop?

ik ga ook de HP dv6 1220 laptop kopen. Besteld bij Expert.

Ik denk dat de intel processor t4200 processor beter is dan de AMD zie, Notebook check Processor benchmark.

Iemand ervaring met een dv6 laptop?

Benchmarks geven aan hoe de processor het onder bepaalde situaties doet, vaak 100% gestresst. Hoe vaak doet een processor dat normaal, en hoe presteert ie dan?
Dat kan heel erg verschillen, denk maar aan een grafische kaart van nVidia met dezelfde specs als een ATI kaart, in hetzelfde spel.. Dat presteert ook anders.

Ik haal hem a.s. maandag op. Als je kunt kiezen tussen de 1215 en 1220 zonder meer voor de 1220 gaan. Het is op 1MB L2 Cache na een T6400 en zijn beide van het Penryn 45nm platform. Tevens wordt die AMD warmer dan bovenstaande Intel en zal de batterijduur langer zijn.
Het grote nadeel vind ik toch wel dat er 4GB RAM in zit, terwijl het voorgeïnstalleerde systeem 32-bits is.

Laatst bewerkt:
4gb + 32bits

wat zijn de nadelen van een 32-bits systeem bij 4 gb werkgeheugen??

Een 32 bits OS ondersteunt tot 3,25 GB werkgeheugen. Dus hij zal wel 4 GB herkennen, maar er slechts 3,25 van gebruiken. Is niet erg, Vista heeft daar genoeg aan en Windows 7 ook.

kun je dat overige werkgeheugen dan gewoon voor je videokaart gebruiken, of werkt dat zo niet (ik weet er ook weinig van =P)

en wat denk je van deze ? (hier)

Nee. Je videokaart onttrekt al geheugen van je werkgeheugen. Die 0,75 GB is gewoon niet te gebruiken door Vista. Maakt ook helemaal niets uit, merk je niets van.

Edit: als je voor de Dell Studio 15 van € 599,- gaat is het een beter alternatief. Anders alsnog de HP 1220.

Laatst bewerkt:
hmmm.. ik zie nu trouwens dat de 4570 uit de dell net iets beter is dan de 4530 uit de hp, of zal dat verschil te verwaarlozen zijn?

Nee dat scheelt nogal wat. De 4530 is hetzelfde als de 4570, maar dan een stuk trager. En het belangrijkste aan een videokaart is de snelheid, daar gaat ie van presteren. Dus de 4570 maakt zeker een verschil op de 4530, zeker aangezien ze allebei 512 MB hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan