Nieuwe laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Proxect

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2013
Beste,

Ik ben sinds kort nieuw hier omdat ik graag informatie nodig heb! Ik wil namelijk een nieuwe laptop kopen. Dit wil ik omdat mijn oude laptop (Dell inspiron 9300) nauwelijks (eigenlijk gewoon niet) games van deze tijd erop kan zetten :( nou ben ik een voorstander van Dell maar is mijn eerste vraag of Dell wel een goed merk is? of zijn er zowel nog betere? Maar even terug, ik ben dus op zoek naar een goede laptop met de volgende dingen:
- gewoon games van tegenwoordig erop zetten zonder errors e.d.
- een goede laptop die gewoon lekker loopt en niet binnen no-time traag gaat worden.
- een laptop tussen de 350 en 500 euro (ik weet dat dit lastig word)
- verder rest een goed beeldscherm.

Verder zit ik te twijfelen of ik nou wel Windows 8 moet nemen.... Het ziet er wel erg modern uit maar ook lastig... En wat betreft Windows 7 is dat helemaal niet zo omdat dat wel erg lijkt op Vista en xp... Hebben jullie daar ook ervaring mee?

Ik hoop dat iemand mij in ieder geval hiermee kan helpen.

Mvg,
Jop

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Dat gaat je niet lukken om de huidige games op dit budget te spelen:D

Nee nee! Ik denk dat u me verkeerd begrijpt... Alhoewel.... Het is mijn fout :confused: want ik bedoel geen echte gamelaptop als msi, alienware, die medion en andere. Ik bedoel eigenlijk gewoon een standaard laptop (zoals Acer, Asus, Sony etc.) waarop ze gewoon games kunnen afspelen en de komende tijd de feature games er ook op kunnen (zoals fifa 14 of call of duty). Sorry hiervoor!

Hoi,

Wil je op een notebook een beetje gamen waaronder call of duty zal je toch echt aan dat budget moeten denken hoor of het nu om een Asus of Sony of een ander merk gaat Liefst geen Acer;) . Anders ga je op je spel kwaliteit een boel prijsgeven

Weet u misschien een goed voorbeeld? Is een Sony vaio goed of is dat echt voor werk?

Hoi,

Voor te gamen is vooral de videokaart het meest van belang en aangezien de betere kaarten in de duurdere notebooks vertegenwoordigd zijn zit je al gauw aan die prijs en dan doet merk er weinig aan toe.En een sony is zeker geen werk notebook maar is relatief duur voor wat er geleverd wordt.

Wat is beter qua videokaart??? Een Nvidia of een intel en dan heb je ook nog een AMD Radeon??? Welke zou u mij adviseren?

hier heb je een hele was lijst met laptop videokaarten van goed naar slecht klikerdeklik
wil je een beetje degelijk kunnen gamen moet je naar class 1 kaartjes kijken of de wat hogere class 2 kaarten

ja die laptop is prima GT650M valt mee te gamen

de Dell Inspiron 17R SE Laptop is de beste uit die twee
die andere heeft niet eens een dedicated videokaart gamen daarmee kun je op je buik schrijven

Laatst bewerkt:
Ik heb even met zo'n Dell medewerker gechat. En die zei dat ik 100% moest gaan voor de Alienware.... toen heb ik gevraagd op die Dell Inspiron 17R Se ook goed was maar kon ze niet garanderen dat die goed ging lopen... Nou snap ik dat Alienware veel beter is maar ook een stuk duurder helaas... Maar kan die Inspiron BF3, Call of Duty etc. ook makkelijk aan of gaat het bij multiplayer of singleplayer om de minuut vast lopen????

Mijn oude laptop die ik in 2008 had gekocht (nvidia 9600m GT - dual core 2.0 ghz) kon bf3 op speelbare FPS (30-40) draaien, wellicht op de laagste settings maar toch.
Bij de dell inspiron 17r moet je meer denken aan dit soort settings/fps, al moet je je niet blind staren op youtube videos. Ook is het in de video singleplayer, niet multiplayer dus verwacht een nog iets mindere kwaliteit/fps.
Kortom: Gaat hij bf3 draaien op speelbare fps en degelijke settings? Ja. Alles max settings/hoge fps/hoogste resolutie? Nee, zeker niet. Call of duty zal beter lopen omdat het spel minder zwaar is dan bf3.

Kijk even hier. Tweakers is betrouwbaar als het gaat om reviews. Doe op de site even ctrl+f en typ battlefield 3 in, dan zie je hoe het spel loopt op de laptop. Overigens zit er in de laptop die hier gereviewed is een i7 in plaats van een i5, maar ik denk niet dat dit veel uit maakt. De videokaart is het zelfde.

Laatst bewerkt:
Oke! Dankje! Ben in ieder geval blij dat bf3 erop kan :) Heb nu nog bfbc2 dus die kan er denk ik zoiezo op... Wat ik ook wel raar vind is dat de Inspiron 17R Se verschillende bedragen heeft met dezelfde specs???of ben ik nou gek... want wat is dan het verschil tussen deze:685 euro en/of deze: 799 euro ???

wij van wc eend raden wc eend aan.... Alienware is ook van dell en is erg overpriced.
alles word daar met de hand gemaakt en dat zie je dus ook terug in de prijs maar dat betekent niet dat het perse krachtiger hoeft te zijn!
die Inspiron 17R SE heeft een dedicated videokaart (losse kaart) de GT650m dit is een prima kaart om mee te gamen die kan prima BF3 en makkelijk BFBC2 aan
[video=youtube;FEjAf46EyaA]http://www.youtube.com/watch?v=FEjAf46EyaA[/video]

want wat is dan het verschil tussen deze:685 euro en/of deze: 799 euro ???
er is geen verschil tussen die twee de een heeft EXCLUSIEF BTW en de ander INCLUSIEF BTW
ze zijn precies het zelfde wat betreft kosten

Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens nog een vraag :$ Ik zie namelijk nu dat battlefield 4 in deze periode er aankomt :D zou deze laptop het dan later nog houden?? Of moet dan alles op low settings worden gedraaid en begint hij bij multiplayer te haperen??

DEVS van BF3 (DICE) hebben gezegd dat als je BF3 prima kan draaien je ook BF4 prima kan draaien er zal geen echt groot verschil in zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan