nieuwe os installeren:(hd) controller beschadigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hoi,

ik heb hier een laptop sony vaio vgn-fw21m waarop vista staat maar die deed moeilijk dus ging ik xp installeren en tijdens het laden van de cd krijg ik B.S.O.D met foutmelding 0x0000007b: dit wijst op een hardeschijf OF hardeschijfcontroller die beschadigd is.
Nu heb ik 3 verschillende HD's geprobeerd maar de bsod komt telkens terug.dus mijn hdcontoller is naar de vaantjes.Is dit op een of andere manier op te lossen of is hij rijp voor de schroothoop?

Het rare is als ik win7 probeer te installeren hij vraagt om een extra cd in te brengen met extra drivers voor onbekende hardware op het moment dat hij de hd zou moeten zien.

Gr. Jan

Laatst bewerkt:
Juist ja,

die mogelijkheid heb ik niet in de bios

stom van me,heb niet verder gedacht dan mn neus lang maar zonder die geinntegreerde sata driver ziet hij toch gewoon geen hd omdat hij de controller niet herkent?En mag hij zeker geen bsod geven.Nu met de setup van win7 ziet hij geen hd(controller).

hopeloos denk ik.

Deze problemen zijn begonnen met een "volledige reset"(of hoe je het ook noemt) d.w.z. stroom eraf en 10 seconden op de power knop duwen zodat hij volledig
ontladen word.

Gr. Jan

Ja, normaal zou hij idd geen BSOD moeten geven maar soms leiden pc's een eigen leven :D
Kun je eens in het Bios kijken of je daar mss iets vreemds ziet bij verschillende instellingen?
Ik weet niet of je vertouwd bent met het Bios anders zou ik hem naar de factory defaults terugzetten.
Origineel is hij met Vista geleverd?
Update: Sony staat erom bekend dat ze allerlei truckjes uithalen wat betreft beveiliging van hun producten.

Laatst bewerkt:
Ik ben vertrouwd met bios instellingen en veel kan je niet wijzigen:

system date en system time
boot priority en eventueel extern boot/network boot
default settings-discard settings, save settings en shutdown
de rest is bios versie, machine id, hd grootte,system memory en bios paswoord
instellen ,thats all!!

Misschien probeer ik nog een s te booten vanaf een usb-stick maar zoek nog een geschikt progje om een usb bootable te maken met win7.

Gr.Jan

even een vraag, wat denk je ermee op te schieten als je het van usb installeert ?

want de fout zit toch ergens anders en niet in het installeren vanaf de cd-rom lijkt mij

het zou denk ik meer er mee te maken kunnen hebben zoals MIK al aangaf

"Sony staat erom bekend dat ze allerlei truckjes uithalen wat betreft beveiliging van hun producten "

dus dat houd in dat met de laptop officieel uitgevoerd met windows vista lastig is om windows xp te installeren

ik zou als ik jou was als je de windows vista installatie bezit die erop installeren,
want met windows xp zou je misschien ook nog problemen kunnen krijgen met drivers die het niet doen omdat de laptop officieel uitgevoerd werd met windows vista

je zou natuurlijk ook even op de site van de fabrikant van de laptop kunnen kijken of er wel drivers voor deze laptop zijn in verband met windows xp

EDIT :

ik zie dat je ook al windows 7 hebt geprobeerd dus dit wat hierboven staat is niet echt van toepassing meer

Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

ik heb windows7 kunnen installeren d.m.v. een upgrade van vista.
Eerst kon hij terug de hd niet vinden en heb dan gewoon opgestart in vista en
een upgrade geprobeerd en het lukte!Zelfs de drivers heeft hij overgenomen.
Bedankt voor het meedenken:d

Gr .Jan

Graag gedaan en mooi dat het toch nog gelukt is. Succes verder! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan