Nieuwe pc +- 550 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmeltdb

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Berichten
89
hallo ik ga nieuwe pc bouwen ik heb nu dit


Coolermaster k280 behuizing
asrock b75 pro3 m
intel i5 3570k
sapphire radeon hd 7850 2gb
corsair 4gb ram geheugen
corsair 600w voeding
liteon dvd+r
ik heb nog een laptop ssd liggen met 320gb erop dus die hoef ik nog niet aan te schaffen

is deze setup goed en compleet?
ik hoor graag van jullie
 
Hoi Remmeltdb,

Ik heb het een en ander voor je uitgezocht, nu vraag ik me af:

- Waarom neem je een overclockbare processor op een moederbord die je niet kan overclocken?
- Waarom neem je een Processor die veel beter zal presteren dan je videokaart? (Word geen game pc?)
- Waarom heb je 600 Watt voeding, ga je later een tweede videokaart erin pluggen? Zo ja dan is je voeding aan de krappe kant.
- Waarom maar 4GB geheugen?
- Wil je nou je SSD van je laptop in een desktop computer doen?

Groetjes Sander
 
Laatst bewerkt:
ik ga hem niet overklokken
videokaart heb ik uitgekozen omdat ik een budget heb ( noemt u dan een videokaart die vergelijkbaar is met een betere prijs)
600 watt is mij aangeraden
4gb leek mij voldoende
ja ssd kon opzich ook werd mij verteld

in toekomst geen 2e vidkaart
 
Laatst bewerkt door een moderator:
600 watt is veel te veel. Spellen zoals BF3 gebruiken 8GB. Meeste shooter games Black ops II ook.

Waarom neem je dan een K-serie processor? Waar word de PC voor gebruikt?
Want je kan ook een wat goedkopere processor nemen die meer dan voldoet en wat duurdere videokaart. Zoiets zo prima werken:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B552887%5D=1&product%5B501011%5D=1&product%5B512937%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B576423%5D=1

PS: Heb je nog wel een schrijf voor je laptop dan :)
 
Laatst bewerkt:
moet een game pc worden. met alles erop en eraan max 550 euro. ook inclusief hardeschijf maak er wat van mvg
 
ga voor een i5 3550p en stop er een krachtigere videokaart in waardoor je beter kan gamen
de i5 3550p kan prima iedere game aan

bij gamen is de videokaart de grootste boos doener niet de processor
8GB is aangeraden voor games 4GB is krap zeker voor games zoals Battlefield 3 en Crysis 3 die gebruiken 5/6GB werkgeheugen
black ops 2 gebruikt net 2GB aan werkgeheugen
 
Laatst bewerkt:
hallo
heb me verdiept in nieuwe setup gemaakt via tweakers.
ben benieuwd wat u ervan vind.

intel core i5 3350p
asrock b75 pro3 m
sapphire hd 7870 xt boost 2gb gddr5
fractical design core 1000
corsair 4gb ram
liteon dvd r
coolermaster gx lite 600w

mvg
 
leuk dat jij je verdiept hebt.
wat zouden wij hier op moeten zeggen.

wij weten niet wat je hier mee wilt gaan doen.
 
Volgens mij wilt hij er mee computeren :p
(Best ruim begrip eigelijk, kan ik met mijn Pentium 3 op de zolder ook)
 
Laatst bewerkt:
computeren uiterraard.
en gamen zoals dayz (arma2) en apb onderandere
ik hou van shooters.
 
Ik vind het een mooie setup, vooral als je wilt gamen op medium/ultra. Maar ik vind 600 Watt een beetje veel.
 
GX lite is een B voeding 600watt is dan geen overbodige luxe voor dit systeem als je die voeding serie neemt
 
Je nieuwe vraag bij de oude aangezet. Dat topic liep nog en reageerde je zelf niet eens meer in. Niet netjes richting de andere members.
Aangezien nog steeds om aanschaf van een nieuw systeem gaat was een niet topic dus niet nodig (lees: niet toegestaan)

Succes met je vraag.;)
 
oke top
zou een i3 en een iets goedkopere kaart ook mogelijk zijn om battlefield 3 en dayz vloeiend te kunnen spelen? heeft u een mooie setup dan hoor ik die uiteraard graag van u
 
een i3 kan ook zou geen probleem moeten zijn voor de genoemde games
ik zou dan wat betreft videokaart wel een stapje terug gaan bijvoorbeeld de HD7850 2GB versie
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan